مشروح اخبار


» رجیستری تلفن همراه مسافری غیر حضوری میشود؟



معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران درخواست توقف رجیستری تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی را داشت.

از اواسط مهر ماه امسال اعلام شد که ثبت غیرحضوری تلفن همراه پس از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافران ممنوع است و آنها باید در لحظه ورود به کشور ، پس از احراز هویت دقیق با تشخیص غیرتجاری بودن گوشی اقدام به ثبت گوشی همراه خود در گمرک کنند.
 پس از اجرایی شدن مصوبه، تصویب این قانون موجب نارضایتی و اعتراض مسافران شد.
 تشکیل صف‌های طولانی و معطلی چند ساعته در مبادی ورودی برای رجیستری گوشی آن هم در وضعیتی که ویروس کرونا در کشور رنگ بسیاری از شهرها را قرمز کرده، دلیل اصلی این اعتراضات بود. البته در این میان حضور افراد سودجو برای خرید و فروش رجیستری نیز موضوع دیگری بود که نمی شد از آن چشم پوشی کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز، مهرداد جمال ارونقی معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران در نامه ای به هندیانی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست تا جهت جلوگیری از شیوع کرونا و در دراستای رضایتمندی مسافران ورودی و نظام‌مند کردن فرایند رجیستری، اجرای این طرح غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از اجرای طرح، از تجمع و شیوع کرونا جلوگیری شود.
ارونقی در این نامه هم چنین به سواستفاده های حرفه ای از مسافران ورودی بی اطلاع و سو استفاده سودجویان از امتیاز رجیستری تلفن همراه مسافری بعنوان بخشی از دلایل پیشنهاد غیرحضوری کردن رجیستری تلفن همراه اشاره کرد.
نگاهی گذرا به پیشنهادات،بخشنامه ها و دستورالعمل های صادر شده ازسوی حوزه معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران در طی دوسال گذشته نشان می دهد نگاه تخصصی و کارشناسی توام با تجربه منجربه این شده که تاکنون
این پیشنهادات که عموما در راستای تسریع وتسهیل در ارائه خدمات به تولیدکنندگان ،واحدهای تولیدی ،تجار، بازرگانان و مراجعه کنندگان به گمرکات کشور بوده است باتاکیدبر هم افزایی بین سازمانی موافقت درون و برون سازمانی رابهمراه داشته است.
با در نظر گرفتن موارد فوق بنظر می رسد پیشنهاد غیرحضوری کردن رجیستری تلفن همراه مسافری باپیشنهادات معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران مورد موافقت معاونت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد.
اتفاقی که تا چند روز آینده باید منتظر جواب آن ماند و امیدوار به تسهیل در ارائه خدمات دراین شرایط کرونایی کشور باشیم



تاریخ انتشار : 23 آذر 1399 00:34



» اخبار مرتبط:

  • نحوه رجیستر کردن گوشی های خارجی +جزئیات
  • ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری
  • معاون امورگمرکی ایران خبر داد:معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد
  • نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های وارداتی
  • رجیستری موبایل ، بازار گناوه را آشفته کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler