مشروح اخبار


» خبر خوش نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برای عشایر



حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد با رئیس سازمان امور عشایری کشور دیدار و گفت وگو کرد 

به گزارش راک نیوزسیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان امور عشایر ایران با شاهپور علائی مقدم رئیس سازمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مشکلات و مسائل عشایر کهگیلویه و بویراحمد بویژه در حوزه راه های عشایری شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده مطرح گردید.
حجت الاسلام موحد در این دیدار اظهار داشت؛عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با دامداری، تولید محصولات کشاورزی، لبنیات و صنایع دستی سهم بزرگی در رفع نیاز کشور دارند و ما مسولان باید تلاش کنیم تا موانع و مشکلات آنها رفع شود.
وی افزود؛یکی از دغدغه های مهم عشایر حوزه انتخابیه بحث راه های ارتباطی و آب آشامیدنی می باشد.
حجت الاسلام موحد تصریح کرد ؛با رایزنی های که با مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت مقرر شد مبلغ 100 میلیارد ریال برای مشکلات عشایر حوزه انتخابیه اختصاص داده شود.
نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت؛مسیر های ارتباطی چرام -شهرک گره ای به چاسخار ،طسوج،سرکرته طسوج و چهل چشمه،مسیر ارتباطی سرفاریاب-مندان پشته زیلایی -بید انجیر،مسیر ارتباطی تاوه سفید شهرستان چرام ،مسیر ارتباطی کوه سفید از طریق روستای مونه و مسیر ارتباطی موگرمون ،کوه سفید دلی مهربان مشکلات زیادی دارد که انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به حل مشکلات راههای ذکر شده اقدام شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران با قدردانی از حضور نماینده کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده برطرف شدن مشکلات راه و تردد عشایر را مورد تاکید قرار داد.
علائی مقدم همچنین با اشاره به اجرای 625 پروژه آبرسانی در مناطق عشایری در دو سال اخیر، گفت: با اذن و مرقومه مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 352 میلیارد تومان برای آبرسانی پایدار و شبکه ای به عشایر از محل اعتبارات بند ه تبصره 4 قانون بودجه در سالهای 98 و 99 اختصاص یافت که افتخاری برای ما است.
وی ادامه داد: با اجرا و بهره برداری از این 625 پروژه شاخص برخورداری عشایر از آب آشامیدنی پایدار با 20 درصد افزایش از 43 درصد به 63 درصد رسیده است.
 



تاریخ انتشار : 10 دی 1399 12:47



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • حجت الاسلام موحد برای پیگیری مطالبات روستائیان حوزه انتخابیه به نهاد ریاست ...
  • حجت الاسلام موحد پیگیر مشکلات عشایر چرام/تصاویر
  • رئیس اداره امورعشایری شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده: اعتبارات پاسخگوی ن ...
  • 532 مخزن ذخیره آب برای مناطق عشایری گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler