مشروح اخبار


» برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی



مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی با همکاری وزارت نیرو و دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران همزمان با روز جهانی محیط زیست برگزار می‌شود.

 علی محمد غریبیدر خصوص جزئیات و اهداف برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی بیان کرد: این جشنواره منطقه‌‌ای با شعار محوری "۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی" با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و وزارت نیرو برای نشان‌دادن اهمیت موضوع انرژی در شرایط فعلی جهان اجرا خواهد شد.
دبیر شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان با اشاره به اهداف این جشنواره یادآور شد: وزارت نیرو این جشنواره را با هدف آگاهی بخشی در خصوص اهمیت مدیریت مصرف آب و انرژی در جهت حفظ محیط زیست، تبیین نقش بهره‌برداری بهینه از منابع آب و انرژی در توسعه پایدار، ترغیب جامعه به مدیریت مصرف آب و انرژی در زمان بحران‌های فراگیر، آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی، آشنایی با جمع‌آوری، استحصال، فرآیند انتقال، تصفیه و توزیع آب به مرحله اجرا رسانده است.
غریبی اضافه کرد: پنج محور اعلام شده برای جشنواره شامل "ارزش زیست محیطی آب و انرژی"، "ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی"، "تغییر اقلیم، آب و انرژی"، "نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی" و "دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار" مورد توجه قرار گرفته که به اقتضای علاقه بتوانند آثار موردنظر را برای جشنواره ارسال کنند.
وی افزود: شعار محوری این جشنواره منطقه‌‌ای یعنی «۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی» نیز متناسب با گرامیداشت روز جهانی محیط زیست انتخاب شده و این جشنواره با حمایت چند سازمان و نهاد ملی و منطقه‌ای همچون دفاتر یونسکوی افغانستان و پاکستان، شورای تحقیقات منابع آب پاکستان، سازمان فیلم افغان، انجمن سینمای جوان ایران، اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران، شرکت‌های مادرتخصصی زیرمجموعه وزارت نیرو و آبفای استان اصفهان برگزار خواهد شد.
دبیر شورای انسجام بخشی وزارت نیرو در استان خاطرنشان کرد: علاقمندان در استان با تولید آثار هم ‌راستا با اهداف جشنواره می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره یا شرکت آبفا استان ارسال نمایند.
وی همچنین با بیان اینکه فیلم‌های تولیدی به شرط آنکه در جشنواره بین‌المللی دیگری تاکنون به نمایش در نیامده باشند می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، یادآور شد: فیلم‌های تولیدی در سه قالب داستانی، مستند و پویانمایی با حداکثر زمان ۱۰۰ ثانیه در جشنواره شرکت داده می‌شوند. 
غریبی در پایان در خصوص نحوه ارسال آثار برای این جشنواره تصریح کرد: شرکت در این جشنواره ملی برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ فروردین‌ سال‌ آتی با کیفیت مناسب به صورت فایل الکترونیک با فرمت MP۴ از طریق لینک موجود در سایت جشنواره به آدرس‌های www.۱۰۰-we.com و https://۱۰۰-we.com بارگذاری کنند.



تاریخ انتشار : 8 اسفند 1399 13:57



» اخبار مرتبط:

  • فراخوان نخستین جشنواره "طراحی پوستر ‌مدیریت مصرف برق و آب
  • سومین جشنواره نیرو و رسانه تمدید شد
  • فراخوان سومین جشنواره نیرو و رسانه  با شعار محوری "رسانه و ارزش آب و انرژی ...
  • ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه خبر داد:جشنواره منطقه‌ای فی ...
  • یاسوج فردا میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام