مشروح اخبار


» تشریح برنامه‌های کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های پیش از نماز جمعه یاسوج



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های پیش از نماز جمعه یاسوج به تشریح برنامه‌های این نهاد پرداخت.

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته یاسوج باهدف آگاه‌سازی مردم از برنامه‌های کمیته امداد به تشریح برنامه‌های این نهاد پرداخت.
مبشری با یادآوری اینکه در حال حاضر، ۴۵ هزار خانوار  به تعداد ۱۱۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه هستند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 112 میلیارد تومان کمک‌معیشت ماهیانه به این افراد پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از ابتدای تأسیس تاکنون منشأ خدمات زیادی بوده است، گفت:از ابتدا هدف از تأسیس کمیته امداد، کمک به معیشت نیازمندان بوده است ولی در ادامه این نهاد کمک‌های خود در قالب برنامه‌ها و طرح‌های متفاوتی ازجمله وام‌های قرض‌الحسنه، خدمات درمانی، مسکن، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات به جامعه هدف خود که فقرا و نیازمندان هستند ارائه داده است.
مبشری توانمندسازی مددجویان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد عنوان و بیان کرد: کمیته امداد از یک‌نهاد معیشتی به یک‌نهاد توانمندساز تبدیل‌شده و در طول سال با ارائه خدمات متفاوت به مددجویان موجبات توانمندسازی آنان را فراهم می‌آورد.
وی افزود: در سال جاری۳۱۸۰ مورد کار اشتغال‌زایی برای مددجویان انجام‌شده است که در این زمینه ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.
مبشری با اهداء جهیزیه برای کمک به شروع زندگی مشترک زوج‌های نیازمند یکی از برنامه‌های کمیته امداد است،  تصریح کرد: در این خصوص 1794 مورد جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت پرداخت‌شده است.
وی تعداد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را ۱۲ هزار نفر و دانشجویان را دو هزار نفر عنوان کرد و افزود: در این خصوص به دانش آموزان کمک‌هزینه تحصیلی و به دانشجویان شهریه و وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
مبشری تصریح کرد: تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد حدود10 هزار نفر است که در این زمینه حامیان و پدران معنوی این فرزندان در سال جاری بیش از 18 میلیارد تومان به آن‌ها کمک کرده‌اند.
مبشری تأکید کرد: خیران نیکوکار می‌توانند برای قبول سرپرستی ایتام و فرزندان محسنین این نهاد، به سامانه اکرام مراجعه و با قبول سرپرستی آنان؛ ماهیانه مبلغی به‌حساب این فرزندان معنوی خود واریز کنند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برگزاری جشن نیکوکاری در استان برای کمک به نیازمندان در آستانه سال نو اشاره کرد و افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نیازمندان برگزارشده، که امسال این جشن به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و بیشتر به‌صورت مجازی برای کمک به نیازمندان برگزارشده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ پایگاه جشن نیکوکاری در سراسر کهگیلویه و بویراحمد، آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، گفت: درگاه‌های مشارکتی کمیته امداد برای جشن نیکوکاری علاوه بر دفاتر این نهاد در استان، درگاه الکترونیکی emdad.ir، شماره‌گیری کد#۱* ۸۸۷۷* و شماره کارت مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ است.
مبشری از مردم خیر و نیکوکار دعوت کرد تا با مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد و به‌خصوص در هفته احسان و نیکوکاری و برگزاری جشن نیکوکاری یاریگر نیازمندان استان باشند.
انتهای پیام



تاریخ انتشار : 16 اسفند 1399 15:41



» اخبار مرتبط:

  • اهداء 400 میلیون تومان کمک‌های مردم کاشان و بیدگل برای زلزله‌زدگان سی سختی
  • کمک 35 میلیارد تومانی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به نیازمندان کمیته امداد
  • حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از 10535 یتیم و فرزند محسنین
  • حمایت ۶۹۶۸ حامی از ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت ۱۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان ​از صندوق امداد ولایت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler