مشروح اخبار


» سنگ اندازی در مسیر پیشرفت ساخت سیلوی گندم و کارخانه آرد بردیان



 سرمایه گذار: با وجود هزینه کرد بالای شخصی تاکنون هیچ حمایت دولتی انجام نشده است/ راهی جز مراجعه به مراجع قضایی برای بنده باقی نمانده است

  راک نیوز- با وجود وعده و وعیدهای بسیار و شعار در حوزه تولید و ارایه آمارهای آن چنانی توسط مدیران مبنی بر حمایت و هم چنین رفع موانع تولید و تشکیل کارگروه های مختلف و آنلاین در طول 24 ساعت شبانه روز اما کماکان شاهد بی توجهی به بخش تولید و طرح های تولیدی در سطح استان هستیم . این بی توجهی و عدم مدیریت صحیح سبب بلاتکلیفی و بی انگیزگی در میان سرمایه گذاران بخش خصوصی استان شده است. بسیاری از سرمایه گذاران استان با وجود هزینه های بسیار و تامین منابع مورد نیاز مالی از طریق فروش سرمایه و دارایی شخصی خود اما در پیچ و خم اداری گرفتار و هیچ نهادی پاسخگوی آنها نیست . یکی از این طرح ها که بنا به گفته سرمایه گذار آن سالهاست مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است دو طرح سیلوی ذخیره سازی گندم و کارخانه تولید آرد در شهرک صنعتی بردیان است . سید جواد حیدری سرمایه گذار این طرح در گفت گو با خبرنگاران با گلایه از این بی توجهی ها گفت: با توجه به شرایط کشاورزی در دو شهرستان چرام و کهگیلویه و نیاز کشاورزی منطقه به سیلوی ذخیره سازی و هم چنین کارخانه آرد دو طرح ساخت سیلوی ذخیره سازی و کارخانه آرد را پیشنهاد دادم که در ابتدا مورد استقبال مسئولان قرار گرفت و وعده های حمایت و همراهی زیادی داده شد که ما هم با انگیزه بالا کار را با هزینه شخصی شروع کردیم و طبق برآوردهای کارشناسی کار 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طبق قانون و وعده هایی که در ابتدا داده شده بود باید بعد از این مرحله حمایت و تسهیلات لازم برای ادامه پروژه اختصاص داده می شد که متاسفانه تاکنون هیچ کمک و حمایتی نشده است .

وی با انتقاد از بی توجهی ادارات و عدم پاسخگویی مناسب مدیران افزود: متاسفانه اراده لازم برای حمایت از تولید در ادارات و دستگاه های دولتی وجود ندارد. مدام صحبت از تشکیل کارگروه های مربوطه برای تجمیع و تسریع در انجام کارهای بخش تولید می شود ولی در عمل هیچ هماهنگی در میان دستگاه های عضو وجود ندارد و هر کدام از آنها همچون یک جزیره مستقل عمل می کنند و ناهماهنگی در میان آنها موج می زند که این میان دود این ناهماهنگی و عدم حمایت تنها به چشم سرمایه گذار و اقتصاد استان خواهد رفت .
حیدری با تقدیر از حمایت های معاون اقتصادی استاندار گفت: آقای صمیم دوست تنها مدیری بوده است که در طول این مدت پیگیری داشته اند ولی با وجود حمایت های وی و تاکیداتی که داشته اند بانک ها و سایر دستگاه ها همکاری نمی کنند و حتی در یک مورد در کار گروهی که در چرام تشکیل شده بود در جلسه با یکی از بانک ها جهت مساعدت تماس گرفته شد اما یک ساعت از جلسه نگذشته بود که همان بانک چک بنده را فرم زد .
حیدری به طرح پیشنهادی خود و آغاز به کار ساخت پروژه اشاره کرد و بیان داشت: سال 94 طرح ساخت سیلو و کارخانه آرد را ارائه دادم که بعد از موافقت با آن اقدام به خرید 17 هزار متر مربع زمین در شهرک صنعتی بردیان نمودم و همان گونه که عرض کردم کار تا کنون 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تاکنون بابت آن بیش از 50 میلیارد ریال هزینه کرده ام و کل هزینه صورت گرفته نیز از جیب شخصی بوده است که البته بیش از این نه توان مالی دارم و نه هم امکان رها کردن پروژه وجود دارد. با پیش بینی هایی که هست اگر این طرح به سرانجام برسد حدود 70 نفر اشتغال زایی مستقیم خواهد داشت و نکته مهم تر اینکه سالانه برای انتقال گندم از کهگیلویه و چرام به سیلوی های شهرهای مجاور چندین میلیارد فقط کرایه پرداخت می شود که با بهره برداری از طرح ذکر شده از چنین هزینه های اضافی جلوگیری می شد .
وی مشکل اصلی پیشرفت و عدم حمایت های دولتی از طرح خود را اعمال نفوذ برخی افراد ذینفعی دانست که ذخیره سازی و حفظ گندم کهگیلویه و چرام در منطقه را به زیان خود می دانند و اظهار داشت: منافع برخی ها اجازه نمی دهد این طرح به سرانجام برسد و در این زمینه اقدام به مانع تراشی می کنند . این در حالی است که شهرستان کهگیلویه و چرام تولید کننده اصلی گندم استان هستند ولی مافیا در شهرستان های دیگر نمی خواهد که در خود این دو شهرستان کارخانه و سیلو ساخته شود .
سرمایه گذار دو پروژه سیلوی ذخیره سازی گندم و کارخانه تولید آرد در شهرک صنعتی بردیان در پایان بیان داشت: تا کنون بارها به مجموعه استانداری و همچنین سایر دستگاه ها همچون جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به عنوان مراجع صادر کننده مجوز ساخت مراجع کرد ام و هر بار تنها با وعده مواجه شدم و در حال حاضر نیز با وجود این هزینه زیاد کار متوقف شده است. انتظار آن بود در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید است و حمایت از تولید گران مورد تاکید است تدبیر جدی اندیشیده می شد نه اینکه در رسانه ها شاهد شعار و حمایت آن چنانی از تولیدگران باشیم اما در عمل وضعیت تولید و حمایت از تولید دچار چنین مشکلاتی باشد که ادامه این بی توجهی ها راهی جز مراجعه به مراجع قانونی و پیگیری قضایی حقوق و مطالبات را برای بنده باقی نمی گذارد .



تاریخ انتشار : 26 اسفند 1399 01:30



» اخبار مرتبط:

  • سنگ اندازی در مسیر پیشرفت ساخت سیلوی گندم و کارخانه آرد بردیان
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از چندین طرح در گچساران
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از چندین طرح در گچساران
  • بهره برداری سیلوی گندم30هزار تنی گچساران در آینده نزدیک
  • سیلوی 30 هزار تنی گچساران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler