مشروح اخبار


» دستور برای ترخیص فوری روغن های موجود در گمرک در آستانه سال نو



راک نیوز- معاون فنی گمرک گمرک ایران افزود: بر این اساس با توجه به حجم ۴۸۵۰ تنی روغن وارد شده توسط شرکت بازرگانی دولتی، گمرکات مربوطه مکلف شدند نسبت به ترخیص ۹۰ درصد روغن خام اظهاری با اخذ مجوزهای قانونی و بدون کد رهگیری بانک اقدام کنند.


این مقام مسئول از ترخیص فوری و ۹۰ درصدی روغن های خام اظهار شده به گمرکات مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ؛ مهرداد جمال ارونقی، اعلام کرد که با توجه به وضعیت روغن در سطح کشور، طی آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان جهت تسریع و تسهیل ترخیص روغن های موجود در گمرک بر ترخیص ۹۰ درصدی تاکید و در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در گمرک ایران افزود: بر این اساس با توجه به حجم ۴۸۵۰ تنی روغن وارد شده توسط شرکت بازرگانی دولتی، گمرکات مربوطه مکلف شدند نسبت به ترخیص ۹۰ درصد روغن خام اظهاری با اخذ مجوزهای قانونی و بدون کد رهگیری بانک اقدام کنند.

ارونقی همچنین اشاره ای به آخرین وضعیت موجودی روغن خام در گمرک و بنادر داشت و یادآور شد که در حال حاضر ۳۴۵ هزار تن روغن خام دپو شده است که بعد از انجام تشریفات گمرکی ترخیص خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر یک فروند شناور حاوی ۵۰۰۰ تن و دو کشتی حاوی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن و یک فروند شناور حاوی ۲۵ هزار تن روغن خام در حال تخلیه در بنادر نوشهر، امام خمینی (ره)، شهید رجایی هستند. همچنین شناورهای حاوی ۵۰۰۰ تن روغن در بندر امیرآباد، ۳۰ هزار تن بندر امام خمینی (ره) و ۳۰ هزار تن دیگر هم در بندر شهید رجایی در انتظار صدور مجوز پهلوگیری قرار دارند.

نوسان بازار روغن و کمبود آن در بازار در ماه‌های اخیر موجب شکل گیری صف های طولانی برای تامین این کالا شده است و حواشی خاص خود را به همراه داشته است. در این جریان مسئولان مربوطه بارها وعده تنظیم بازار را داده‌اند ولی تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

این در حالی است که گزارش های رسمی مرکز آمار بیانگر آن است که قیمت روغن به طور متوسط از ۶۸ تا ۱۳۹ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

 

پایان خبر/



تاریخ انتشار : 29 اسفند 1399 14:37



» اخبار مرتبط:

  • مصوبات مهم درخصوص تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای اساسی و تولیدی چیس ...
  • رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: توزیع روغن خوراک ...
  • معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران :کالاهای « در صف تأمین ارز» ترخیص می شوند
  • معاون گمرک ایران خبرداد: تسهیلات ویژه گمرک در راستای ترخیص کالاهای اساسی و ...
  • ۲خبر خوب معاون گمرک ایران ؛ مشکل کاغذهای وارداتی حل شد/تشریفات ترخیص برنج ه ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler