مشروح اخبار


» مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد؛ متناسب سازی، حقوق بازنشستگان را ۱۳۴ درصد افزایش داد



مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با اجرای طرح متناسب سازی، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه امسال ۱۳۴ درصد نسبت به اسفندماه ۹۸ افزایش داشته است. 

عباس نورمحمدی در گفتگو با راک نیوز اظهار داشت: متناسب سازی حقوق و بهبود معیشت، دغدغه چندین ساله بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با افزایش سالانه و دو مرحله متناسب سازی در مرداد سال گذشته و فروردین امسال، تفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق های بیمه ای برطرف و گام مهمی در ارتقای سطح معیشت بازنشستگان این سازمان برداشته شد.
وی با بیان اینکه میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان بر اساس محاسبات بیمه ای و مدت زمان سابقه محاسبه و پرداخت می شود، گفت: بازنشستگانی که در اسفندماه ۹۸ مبلغ یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و در اسفند ۹۹ مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کردند، از فروردین ۱۴۰۰ با اعمال افزایش ۳۹ درصدی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: هم چنین بیمه شدگانی که با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده اند، از فروردین امسال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد؛ در حالی که حقوق آنان در اسفند ۹۸ و پیش از متناسب سازی، یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود.
به گفته وی، با اجرای متناسب سازی حقوق، رفع تفاوت در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها و میزان سابقه و هم چنین نرخ دستمزد و مزایای مشمول حق بیمه زمان اشتغال در نظر گرفته شده و ملاک عمل است.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: حق عائله مندی بازنشستگان از ۵۰ هزار تومان به ۳۷۵ هزار تومان و حق اولاد آنان نیز از ۱۴ هزار تومان به ۹۶ هزار تومان افزایش یافته است.
نورمحمدی مهم ترین تعهد بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه شدگان و بازنشستگان را پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام کرد و اظهار داشت: در اسفندماه ۹۸ مجموع پرداختی ماهانه این سازمان به بازنشستگان در سراسر کشور حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود، در حالی که این میزان در فروردین امسال به ۱۵ هزار میلیارد تومان در ماه خواهد رسید و این سازمان با وجود مشکلات زیاد، تامین معیشت و کاهش فشار اقتصادی بر بازنشستگان را از اهداف اصلی خود می داند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یادآوری کرد: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به صورت علی الحساب مرحله دوم متناسب سازی به حساب بازنشستگان واریز شد که ارتباطی با افزایش حقوق آنان در سال جاری ندارد و احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سنواتی صادر می شود.
به گفته وی هم افزایش سالانه و هم افزایش ناشی از متناسب سازی با حقوق فروردین به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز خواهد شد.

 



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1400 15:56



» اخبار مرتبط:

  • جدول تغییرات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از متناسب‌سازی
  • مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: کدام بازنشستگان مشمول «همسان‌سازی حقوق» می‌ ...
  • خدمات سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان همواره رو به رشد بوده است
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش یکصدهزار تومانی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler