مشروح اخبار


» دیدار نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/تصاویر



مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش راک نیوز؛مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سید محمد موحد نماینده مردم شریف کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده با تشکر از سید عباس صالحی نقش این وزارتخانه را بسیار تاثیرگذار دانستد.
موحد با اشاره به ظرفیت های شهرستان بهمئی گفت: فرهنگسرای شهر لیکک و سینمای این شهر نیازمند تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل و بهره برداری است.
وی با اشاره به برگزاری شب‌های شعر بلادشاپور که هرسال بصورت ملی در شهر تاریخی دهدشت برگزار می شود، گفت این رویداد بزرگ نگاه ویژه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی را می خواهد.
نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی در شهر دیشموک عنوان نمود سالانه جشنواره ملی فیلم کوتاه کهگیلویه برگزار می شود و انتظار می رود این جشنواره بدلیل تاثیر گذاری فرهنگی و هنری از جانب وزارت ارشاد حمایت جدی چشود.
موحد با اشاره به اینکه منطقه کهگیلویه زادگاه شاعر و هنرمند کشوری زنده‌یاد حسین پناهی می باشد انتظار داریم اعتبار ملی برای برگزاری جایزه سالانه ملی شعر ونمایش بنام آن هنرمند فقید تخصیص داده شود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت با توجه به وسعت شهرستان های حوزه انتخابیه انتظار داریم با تبدیل نمایندگی های فرهنگ وارشاداسلامی چرام و لنده از نمایندگی به اداره و تاسیس نمایندگی در چاروسا ، دیشموک و سوق موافقت شود.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه کهگیلویه نبود تجهیزات لازم برای تأسیس و راه اندازی دفتر سینمای جوان در این شهرستان می باشد.
موحد تصریح کرد: تکمیل پلاتو و نگارخانه حسین پناهی کهگیلویه با پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از نیازمندی های جدی بوده که برای بهره مندی جوانان و مردم باید ضمن تامین اعتبار مورد نیاز ، عملیات اجرایی ان سرعت یابد . 
وی افزود: اکنون که بنیاد علوی درمناطق محروم درحال خدمت رسانی درحوزه های مختلف میباشد و فرصت مناسب است که وزارت فرهنگ وارشاداسلامی باهمکاری بنیاد علوی نسبت به تعیین اعتبار و سهم مشارکت آن وزارتخانه وساخت مجتمع بزرگ فرهنگی وهنری لنده اقدام عاجل نماید .‌
وی گفت: تجهیز و تعمیر سالن اجتماعات شهید نحوی در فرهنگسرای شماره یک کهگیلویه بخصوص تجهیز سیستم صوتی و تصویری و تغییر سن سالن یکی از دغدغه های مهم هنرمندان شهرستان کهگیلویه می باشد.نماینده شهرستانهای چهارگانه کهگیلویه؛بهمئی ؛چرام ولنده همچنین حمایت مقام عالی وزارت برای تشکیل هیات امنا وتاسیس وراه اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه راخواستارشدند.
دکترعباس صالحی ضمن تشکرازحسن نیت وتوجه سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه؛بهمئی؛چرام ولنده به مقوله فرهنگ وهنردراستان تاکید موکد داشتند که خواسته های بحق نماینده کهگیلویه و دکتر روشنفکر نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون بررسی ودراسرع وقت نسبت به دغدغه ایشان پاسخ موثر داده شود.
در این دیدار که معاون پارلمانی و مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد نیز حضور داشتند ، مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا خواستار تکمیل مجموعه فرهنگی یاسوج بعنوان بزرگترین مجتمع جنوب کشور شد.
وی همچنین خواستار تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری حوزه انتخابیه خود شد. 
روشنفکر توجه جدی به مقوله فرهنگ و هنر را زمینه ساز ترقی هر جامعه عنوان نمود و خواستار پویایی هرچه بیشتر در این زمینه ها شد .

دیدار نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/تصاویر

 

دیدار نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/تصاویر

 



تاریخ انتشار : 23 فروردین 1400 17:53



» اخبار مرتبط:

  • دیدار استاندار و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون اول رئیس جمهو ...
  • خبر خوش برای اهالی ورزش در کهگیلویه بزرگ/ مدیرکل ورزش و جوانان خبرداد:جذب ا ...
  • در دیدار نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید ...
  • دیدار حجت الاسلام موحد نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با وزیر ک ...
  • دیدار نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با وزیر کار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler