مشروح اخبار


» مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پی درگذشت فرهنگی بازنشسته سیدفتاح شفیعی سوق(شاگرد بهمن بیگی) چهره ماندگار ادبیات فارسی شهرستان کهگیلویه پیام تسلیتی صادر کرد



مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پی درگذشت فرهنگی بازنشسته سیدفتاح شفیعی سوق(شاگرد بهمن بیگی) چهره ماندگار ادبیات فارسی شهرستان کهگیلویه پیام تسلیتی صادر کرد

روح ملکوتی استاد بی بدیل ادبیات فارسی شهرستان کهگیلویه سید فتاح شفیعی سوق،شاگرد مرحوم بهمن بیگی به دیار حق شتافت.

به گزارش راک نیوز به نقل از "روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه"دکترهادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و سید فضل الله گنجی پور مدیرآموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در پی درگذشت فرهنگی بازنشسته ،اسوه اخلاق و تواضع،استاد سخن فارسی میرفتاح شفیعی سوق(شاگرد برجسته استاد بهمن بیگی) پیام تسلیت مشترکی صادر کردند.
 
متن پیام به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
جامعه محترم فرهنگیان  ، مردم فهیم شهر سوق ،شهر مهد علم وفرهنگ  وخانواده فهیم و فرهیخته  شفیعی و بستگان،
با نهایت تاسف و تاثر فراوان، خبردار شدم که فرهنگی خوشنام استاد سید فتاح شفیعی بعد از سالها تحمل رنج و درد بیماری دار دنیا را وداع گفتند و رخ در نقاب خاک کشیدند.آن بزرگوار از مصادیق عینی تواضع و فروتنی ، متانت و وزانت و استاد  در نظم ونثر ادبی و  سخنوری بی بدیل بود که شاگردان بسیاری را تربیت وبه جامعه علمی کشور معرفی نمود.
 این جانب از طرف خود و جامعه بزرگ فرهنگیان استان ،این ضایعه موءلمه را خدمت اهالی علم و ادب  وخانواده محترم ایشان  صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز سفر کرده که انسانی فرهیخته ، ادیب  ،مهذب ، وارسته و نیکو خصال بودند از درگاه ذات اقدس الهی، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.
هادی زارع پور
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد
سید فضل الله گنجی پور
 مدیر آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه(دهدشت)
سید فتاح شفیعی از شاگردان مکتب بهمن بیگی بود که عشق به ادبیات و قند پارسی او را به مراد دل در انتخاب دبیری ادبیات سوق داد.
تسلط بر واژگان، صدای دلنشین، قدرت توصیف و ارادت به شعر اورا معلمی دوست داشتنی و محبوب ساخت که آرزوی موفقیت شاگردان “فتاح” را فاتح قلوب دبیرستانی ها کرده بود.
او که اولین دانش آموزان خود را با نقل و شیرینی در روستای قادرآباد مهاباد به مدرسه آورده بود سال‌های سال سخنش شیرین ترینی شیرنی و نُقل محافل علمی و آموزشی بود.
فداکاری‌های شفیعی سوق هرگز رسانه‌ای نشد و او برای خدمت به کشورش همه تلاش خود را به کار برد. سختی های رفت و آمد به ارتفاعات را تحمل کرد تا شاگردانش یک روز هم از درس خواندن غافل نشوند.
وی متولد سال ۱۳۳۰ بوده و لحظه‌ای از عمر خود را جز صرف و تعلیم دانش جایی هزینه نکرد.
وی از فرزندان و افتخارات سادات جلیل القدر رضا توفیق ساکن شهر سوق بود.



تاریخ انتشار : 23 فروردین 1400 22:55



» اخبار مرتبط:

  • پیام تسلیت مشاور استاندار خوزستان در پی درگذشت میر فتاح شفیعی سوق
  • پیام تسلیت نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت چهر ...
  • فرهنگی خوشنام استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشت+جزئیات
  • پیام تسلیت رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در پی درگذشت دکتر آبانگاه
  • نماینده کهگیلویه بزرگ در گذشت استاد سلامی را تسلیت گفت + متن پیام
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler