مشروح اخبار


» آیین تحلیف کارآموزان قضایی، در استان کهگیلویه و بویراحمد



در آیینی با حضور دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  آیین تحلیف کارآموزان جدید قضایی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آغاز به کار قضات جدید، در سخنانی اظهار کرد: آغاز کار قضایی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در ابتدای کار خیلی مهم بوده و از دیدگاه مسئولان استانی و نهادهای ارزشیابی مورد رصد قرار می گیرد.

 مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علاوه بر صدور قرارهای علمی و متقن بودن آراء صادره، تکریم ارباب رجوع می باشد، افزود: رفتار با مردم در روزهای ابتدایی کار بسیار مهم است و تکریم ارباب رجوع و احترام در رفتار و گفتار، داشتن روحیه جهادی، قاطعیت در برخورد با مرتکبین جرائم و دقت در رسیدگی ها، از وظایف مهم قاضی است.
 دکتر نگین تاجی ضمن توصیه به قضات جدید و رعایت نظم و انضباط قضایی و اداری تأکید کرد و گفت: تلاش در تکمیل پرونده در نهایت دقت و جلوگیری از اطاله دادرسی و داشتن روحیه مشورت با سایر همکاران قضایی بسیار خوب و مهم است و شایسته است در ابتدای کار قضایی، خود را از مشورت محروم نسازید.
 قاضی القضات دادگستری کل استان با بیان اینکه کسانی که روحیه مشورت دارند موفق هستند، اظهار کرد: پیشکسوتان استان در دستگاه قضایی، گنجینه هایی هستند که احترام آنها از جهت پیشکسوتی لازم و شایسته است، با آنها مشورت نمایید.
 دکتر نگین تاجی در پایان تأکید کرد: به لحاظ جوان بودن ،درارتباط با وکلاء و کارشناسان در قالب دوستی، متوجه باشید.
در ادامه این آیین دکتر حسنعلی فاتحی معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی به قضات جدید ، اظهار داشت: ورودتان را  به دستگاه قضایی به فال نیک می‌گیریم که در این مسیر سخت و پر مشقت، عزت مند و رستگار بیرون بیاید.
دکتر فاتحی گفت: استان ساختار عشایری دارد و باند بازی هایی که از قبل وجود داشت، الحمدالله تعطیل شده و واقعاً شرایط فرهنگی مردم تغییر کرده است.
وی افزود: راندمان کار یک قاضی تقریباً در 3 ماهه اول کارش از جهت احترام به مردم و رعایت حریم ها و حرمت ها و قاطعیت در صدور قرارهای مناسب و قانونی مشخص می شود.
معاون قضایی دادگستری استان با بیان این که رعایت نظم و انضباط در کار قضایی بسیار مهم و تأثیر گذار است ،افزود: قضات باید بیش از همکاران اداری و کارکنان دفتری ، به رعایت نظم و انضباط اداری منضبط و ملتزم باشند و برای ما قضات، دارای  اولویت و خیلی مهم می باشد .
وی درپایان بیان داشت: به فراخور این که جایگاه قضاوت خیلی رفیع و بزرگ است، خطراتش هم، خطرات بزرگی است و باید رعایت کرده و مواظب خودمان باشیم، اما مراقبت از رفتارمان، هیچ منافاتی ندارد که مردم با مردم زندگی کنیم.
همچنین دکتر محمد مهدی صالحی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم یا توصیه به قضات جدید بای شرکت در دوره های آموزشی گفت: شرکت در دوره‌های آموزشی یک ضرورت است و همکارانی هستند که در یک ساعت دوره آموزشی دادگستری شرکت نکرده و چون گواهی آموزشی نداشتند، ارتقاء آنان انجام نشد.
دکتر صالحی افزود: در ارتقاء پست هایی قضایی ، شرکت و داشتن گواهی دوره های آموزشی ،یکی از مهمترین آیتم های ارتقاء همکار قضایی است و از این معاونت استعلام می نمایند.
در این آیین 3 نفر از کارآموزان دوره 106 قم، با اتیان سوگند با حضور مسئولان قضایی استان ،کار قضاوت خود را آغاز نمودند.
لازم به ذکر است در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد 130 نفر قاضی به پرونده های مطروحه ی مردم رسیدگی می نمایند.


آیین تحلیف کارآموزان قضایی، در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آیین تحلیف کارآموزان قضایی، در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آیین تحلیف کارآموزان قضایی، در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آیین تحلیف کارآموزان قضایی، در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آیین تحلیف کارآموزان قضایی، در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آیین تحلیف کارآموزان قضایی، در استان کهگیلویه و بویراحمد

 



تاریخ انتشار : 26 فروردین 1400 15:13



» اخبار مرتبط:

  • دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: شایسته است فرهنگ ...
  • دکتر حسن نگین تاجی رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:انقلاب اسلامی ای ...
  • انتصاب جدید در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
  • دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان: تا اطلاع ثانوی ورود مردم به دادگستری ...
  • بازدید اعلام نشده ی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از دادگستری ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler