مشروح اخبار


» تشدید برخورد با تخلفات آبی



ظهر امروز سرپرست و جمعی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان به مناسبت آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

حجت الاسلام سیدنصیر حسینی در این دیدار با تقدیر از تلاش کارکنان آبفا در زمینه خدمات رسانی به مردم و تامین آب شرب مشترکین عنوان کرد: در شرایط کم آبی و بروز خشکسالی قطعا زحمات آب و فاضلاب بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب باید به جد مورد توجه قرار گیرد و افراد باید از سنین پائین با راهکارهای صرفه جویی و مصرف آب آشنا شوند.
وی با انتقاد از وضعیت مصرف بی رویه آب شرب توسط برخی از مشترکین عنوان کرد: با این شیوه مصرف هر اندازه تولید آب افزایش یابد بدلیل مصرف ناصحیح باز با کمبود آب مواجه خواهیم شد.
امام جمعه مرکز استان برخورد قاطع با تخلفات آبی و دارندگان انشعاب غیرمجاز آب را ضروری دانست و تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز علاوه بر اینکه حرکتی خلاف، مذموم و شوم است به لحاظ قانونی و شرعی نیز پذیرفتنی نیست و باید به جد با افراد خاطی برخورد شود.
وی با بیان اینکه شرکت آبفای استان و دست اندرکاران مدیریت آب استان مباحث فرهنگی را به جد دنبال کنند، تاکید کرد: در حوزه فرهنگی باید هزینه شود و رسانه ها، مجامع فرهنگی بویژه صدا و سیما در زمینه مصرف آب و فرهنگسازی در این زمینه پای کار آورده شوند و از ظرفیت گسترده و تاثیرگذار آنان استفاده و کمک گرفت.
در ادامه نیز اسفندیار برخه با اشاره به اینکه هرساله از یکم تا هفتم تیر ماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نام گذاری شده است، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف آب باید در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هفته صرفه جویی در مصرف آب فرصتی است مناسب برای آنکه واقعیت های آبی و وضعیت موجود آب شرب برای مردم تبیین شود.
برخه با بیان اینکه میزان برداشت از آب های سطحی و زیرزمینی نیز به شدت بالا رفته است یادآور شد: سازگاری با کم آبی باید در میان مردم نهادینه شود.
سرپرست شرکت آبفا استان برقراری توازن بین مصرف و تولید آب را از اولویت های آبفا عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید مردم پای کار بیایند و با رعایت صرفه جویی و راهکارهای مصرف بهینه آب، شرکت آبفا را همراهی و کمک کنند.
برخه مدیریت شبکه، اجرای زون بندی و تشدید برخورد با انشعابات غیرمجاز را از برنامه های آبفا برای کاهش هدررفت آب دانست و گفت: فرسودگی شبکه توزیع آب و کمبود مخازن ذخیره آب باعث تشدید مشکلات آبی شده است.
وی کاهش منابع تامین آب، وجود معارضات اجتماعی، تعدد انشعابات غیرمجاز و وجود شبکه های فرسوده را از چالش های پیش روی آبفا در شهرها و روستاهای استان دانست و گفت: ائمه جمعه و جماعات در نقاط مختلف استان می توانند از طریق تریبون های جایگاه مقدس نماز جمعه و در محافل و مجالس مختلف، مردم را در این زمینه آگاه کنند و آبفا را در راه خدمتگزاری و خدمات رسانی بیش از پیش یاری کنند.



تاریخ انتشار : 31 خرداد 1400 17:16



» اخبار مرتبط:

  • بحران آبی در شهر مادوان، یاسوج در یک قدمی تنش شدید آبی
  • افزایش 40 درصدی مصرف آب استان کهگیلویه و بویراحمد در ماههای گرم
  • بروز تنش آبی در استان؛ لزوم مصرف بهینه آب
  • برخورد قاطع با دارندگان انشعاب غیرمجاز آب
  • جمع آوری 500فقره انشعاب غیرمجاز در بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler