مشروح اخبار


» ابهام دانشجویان! با چه معیاری دانشگاه یاسوج دانشگاه برتر فرهنگی در کشور شده؟



یکی از دانشجویان که خود را نماینده دانشجویان آزاداندیش خواند، با حضور در پشت تریبون از فضای حاکم بر دانشگاه به لحاظ سیاسی انتقاد کرد و از دانشجویان خواست تا تنها از سلف و غذا و صبحانه حرف نزنند و به دردهای سیاسی و اجتماعی جامعه بپردازند.

 

 راک نیوز : هیئت‌ رئیسه دانشگاه دولتی یاسوج برای نخستین بار در سال جاری نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان این دانشگاه برگزار کرد.

به گزارش فارس در این نشست دانشجویی پربار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج به سؤالات مختلف دانشجویان پاسخ دادند.

در این نشست پرسش و پاسخ، یک بار دیگر فضای شور و نشاط دانشجویی در دانشگاه یاسوج که یکی از فعال‌ترین و سیاسی‌ترین دانشگاه‌های ایران بوده، طنین‌انداز شد تا دانشجویان با بهره‌گیری از فرصت حضور مسئولان در جمع خود نهایت بهره را ببرند و سؤالات و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

* یکی از دانشجویان که خود را نماینده دانشجویان آزاداندیش خواند، با حضور در پشت تریبون از فضای حاکم بر دانشگاه به لحاظ سیاسی انتقاد کرد و از دانشجویان خواست تا تنها از سلف و غذا و صبحانه حرف نزنند و به دردهای سیاسی و اجتماعی جامعه بپردازند.

وی ادعا کرد: که دانشگاه یاسوج دچار تک‌صدایی شده است و هیچ صدای مخالفی در مقابل یکه‌تازی‌های تشکل بسیج و انجمن مستقل شنیده نمی‌شود.

این دانشجو گفت: ماه‌ها است که درخواست راه‌اندازی تشکل انجمن اسلامی را دادیم، ولی تنها دستاورد ما دویدن و معطل شدن در راهروهای این دانشگاه و پشت اتاق مدیران بوده است.

اظهاراتی که البته با واکنش مسئول تشکل بسیج دانشجویی مواجه شده است.

مسئول تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج با رد این اظهارات تأکید کرد: فضا برای ابراز عقیده و اندیشه همه دانشجویان وجود دارد، ولی اگر میدان مناظره‌ها و تفکر حاکم را یکه‌تازی می‌دانید به این علت است که تفکر مخالف مرده است و توان و جرأت عرض اندام را ندارد.

* اندرزیان: این دانشگاه از پویاترین دانشگاه‌های کشور است/درخواست راه‌اندازی تشکل انجمن اسلامی بررسی می‌شود

وی ادامه داد: بسیج به هیچ عنوان با راه‌اندازی تشکل انجمن اسلامی و چند صدایی در دانشگاه یاسوج مخالف نیست و مایل است تا این دسته از دانشجویان نیز آزادانه حرف خود را بزنند، ولی شک نداریم که دست برتر و اندیشه برتر از آن تفکری است- بسیج- که شما آن را حاکم بر دانشگاه می‌خوانید.

 به گزارش فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان، معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج نیز در پاسخ به اظهارات این دانشجو، وی را جوگیر و کوبنده توصیف کرد و گفت: اینکه ایشان می‌گوید، دانشگاه یاسوج مرده است و تک صدا به هیچ عنوان صحت ندارد و دانشگاه یاسوج یکی از زنده‌ترین و پویاترین دانشگاه‌های کشور است.

وی با تأیید درخواست برخی از دانشجویان برای راه‌اندازی تشکل انجمن اسلامی گفت: ‌این درخواست مثل سایر درخواست‌ها باید در هیئت نظارت بر تشکل‌ها و جلسه مربوطه طرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

اندرزیان تصریح کرد: حیات به فعال بودن یک نشریه یا یک تشکل دانشجویی نیست، بلکه حیات به استجابت دین و رسول خدا است با وجود آنکه بیشترین کرسی‌ها را تشکل بسیج و انجمن مستقل دانشجویان تشکیل داده و همه هم حق شرکت و اظهار نظر دارند.

* شکاف میان مسئولان و بدنه دانشجویی آسیب‌زا است

*نماینده تشکل‌های دانشجویی بسیج با انتقاد از مسئولان، مقصر قدیمی‌ و تکراری بودن سؤالات را مدیران دانست و گفت:‌ مسئولان باید پاسخگوی دانشجویان باشند نه اینکه سالانه یک‌بار آن‌ها را ببینند.

*وی شکاف میان دانشجویان و مسئولان را نتیجه نظرسنجی‌های بسیج خواند و ادامه داد: دانشجوی برگزار کننده این نشست هفت خوان رستم را طی کرده تا این نشست را برگزار کنند و این شایسته یک دانشگاه اسلامی نیست.

* مسئول تشکل بسیج، علت ناکارآمدی بسیاری از شوراهای دانشگاه از جمله شورای تعامل و تبادل نظر را حاصل همین شکاف میان مسئولان و بدنه دانشجویی خواند و تأکید کرد: اگر انجمن مستقل نمی‌تواند این نشست‌ها را برگزار کند، بسیج آماده است تا هر ماه این نشست را به شرط موافقت مسئولان دانشگاه برگزار کنند.

* توضیح معاون فرهنگی دانشگاه در خصوص معیارهای برتر شدن این دانشگاه در حوزه فرهنگ

* این فعال سیاسی در سؤالی از معاون فرهنگی دانشگاه پرسید، با چه معیاری دانشگاه یاسوج دانشگاه برتر فرهنگی در کشور شده در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، این موضوع برای 70 درصد دانشجویان ملموس و قابل باور نیست.

* معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج، سختی حضور مسئولان در میان دانشجویان و نشست‌های پرسش و پاسخ را رد کرد با بیان اینکه سال گذشته نیز 2 نشست با این هدف برگزار شده، گفت: فعال بودن تشکل‌ها، کانون‌ها، دفتر نهاد رهبری، اساتید و همه بدنه دانشگاه از علل‌های برتر شدن این دانشگاه در حوزه فرهنگ است.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست سطح سواد اساتید دانشگاه یاسوج را بسیار خوب خواند و گفت: در بخش اساتید مدعو مشکلاتی داریم که اگر دانشجویان در این موضوع حساس هستند، باید وقت بگذارند و در ارزشیابی‌ها این را به مسئولان و خود اساتید منتقل کنند.

* مسئولان استانی زیر بار مصوبه سفر دوم دولت نمی‌روند

حاتمی با اذعان به عدم ظرفیت پذیرش دانشجو و امکانات دانشگاه اضافه کرد: سرانه و بودجه هر دانشگاه بر اساس تعداد دانشجو و رشته‌ها و دوره‌های تحصیلات تکمیلی آن است و این یک تصمیم کلان است.

ابوالقاسم عوض‌پور، معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج نیز در پاسخ به برخی کمبودها در امکانات سایت و اینترنت این دانشگاه، بسیاری از این مشکلات را به گردن پیمانکار و گران شدن دلار و گرانی‌ها انداخت و از امکان استفاده دانشجویان کارشناسی از سایت خبر داد.

فردین تقی‌زاده، معاون اداری مالی دانشگاه یاسوج نیز در این دیدار دانشجویی با اشاره به عدم همکاری جهاد کشاورزی این استان با تحویل زمین مورد نیاز دانشکده کشاورزی گفت:‌ در سفر دوم رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد احداث ایستگاه زراعت و دام دانشکده کشاورزی مصوب شد، ولی متأسفانه تاکنون مسئولان استانی زیر بار این مصوبه نرفتند.

وی از قول استاندار جدید این استان برای پیگیری موضوع تحویل زمین به دانشکده کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست پرسش و پاسخ حضور نداشت و آنگونه که محمد علوی‌تبار، سخنگوی دانشگاه یاسوج گفته، وی در مأموریت اداری حضور داشتند.

مدتی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد، حضور مسئولان در جمع دانشگاهیان و دانشجویان به روندی امیدبخش تبدیل شده که دانشگاهی بودن استاندار جدید و طرز فکر وی در آغاز این روند بی‌تأثیر نبوده است.



تاریخ انتشار : 20 آذر 1391 03:59



» اخبار مرتبط:

  • مراسم 16 آذر در دانشگاه پیام نور گچساران با حضور غلامرضاتاجگردون
  • معاون فرهنگی جدید دانشگاه یاسوج معرفی شد
  • دبیر هیئت نظارت بر تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه معرفی شد
  • فریاد دانشجو را تحمل باید کرد
  • دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، امسال میزبان 400دانشجوی جدید است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler