مشروح اخبار


» خوزستان آرام شد /تجمع و اعتراض در الیگودرز



در حالی که خبرگزاری صداوسیما، وضعیت استان خوزستان بعد از چندین شبانه‌روز اعتراض نسبت به بی آبی را آرام گزارش کرده است، برخی منابع خبری از برگزاری تجمع و اعتراض در الیگودرز استان لرستان خبر داده‌اند

به گزارش راک نیوز؛ در ویدئوها و تصاویری که از وضعیت دیشب شهر الیگودرز در فضای مجازی منتشر شده است، تجمعات اعتراضی برگزار شده و در تصاویر منتشر شده، برخی افراد را نشان می‌دهد که بر اثر تیراندازی مجروج شده‌اند. 
خبرگزاری صدا وسیما درباره وضعیت الیگودرز در خبری نوشت: در این ناارامی ها عده ای که مدعی بودند برای موضوع مشکلات آبی خوزستان به خیابان آمده اند اقدام به ایجاد آتش در معابر و تخریب اموال عمومی کردند.

در پی این اقدامات تیراندازی های مشکوکی از طرف برخی عوامل ناشناس آغاز شد . نتیجه این تیراندازی ها هدف قرار گرفتن یک جوان
۲۰ ساله بود. همچنین در این تیراندازی ها دو نوجوان 16 ساله نیز زخمی شدند.در پی این ناارامی ها نیروهای حافظ امنیت در برخی خیابان های الیگودرز حضور یافتند و به مقابله با اغتشاش گران پرداختند. با حضور این نیروها اوضاع در الیگودرز رو به آرامش رفت و هم اکنون شرایط عادی است. تلاش برای یافتن عاملان تیراندازی های دیشب الیگودرز ادامه دارد.

خبرگزاری صداوسیما درباره وضعیت دیشب خوزستان نوشته است: در پی تنش‌های آبی به وجود آمده در خوزستان در چند شب گذشته تجمعاتی در استان شکل گرفته بود.
شبهای گذشته در برخی شهر‌های استان خوزستان همچون، ماهشهر، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، شوش و ایذه و در مواردی هم دزفول که در روز‌های گذشته شاهد اعتراضات مردمی بود. با توجه به جاری شدن آب در رودخانه کرخه از روز گذشته اعتراضات در اغلب شهر‌های خوزستان درغرب استان فروکش کرد و دیشب هم مابقی شهر‌ها به آرامش رسیدند.استاندار خوزستان به همراه فرمانده سپاه استان روز پنجشنبه به ایذه رفت و پس از دیدار با بزرگان این شهرستان قول دادند مشکلات آبی آن‌ها را پیگیری کنند و همین امر در آرام کردن مردم ایذه که دو شب پیاپی نا آرام بود نقشی موثر داشت.

همچنین روز گذشته استاندار خوزستان با جمعی از بزرگان و شیوخ عرب شهر‌های غرب خوزستان دیدار کرد. 

در جریان اعتراضات در چند روز گذشته استان خوزستان، بنا به گفته مسئولان تاکنون دستکم سه نفر کشته شدند. همچنین ستوان دوم "ضرغام پرست"، مامور نیروی انتظامی به شهادت رسید.




تاریخ انتشار : 1 مرداد 1400 12:20



» اخبار مرتبط:

  • کشته شدن یک جوان در تجمع اعتراضی به کم آبی در خوزستان
  • ایذه در استان خوزستان لرزید
  • فوتبالیست کهگیلویه ای به تیم پولاد اکسین ایذه در لیگ جوانان کشور پیوست+عکس
  • زلزله در ایذه خوزستان
  • رعدوبرق تابستانی در خوزستان 4قربانی داشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler