مشروح اخبار


» چهلمين روز درگذشت آيت الله ملک حسيني در شيراز




مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رییس مدرسه علمیه خان  در شیراز برگزار شد .

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رییس مدرسه علمیه خان دیروز در شیراز برگزار شد .
در این مراسم امام جمعه شیراز، برخی نمایندگان مردم استانهای فارس و کهکیلویه و بویر احمد در مجلس شورای اسلامی، علما و جمعی از مسئولان و مردم فارس حضور داشتند.
حجت الاسلام فاضلی خراسانی از مدرسین حوزه علمیه مشهد ، با اشاره به شخصیت این عالم ربانی ، گفت:علم ،جهاد ،تقوا از ویژگی های این عالم ربانی است.
وی افزود: پرورش طلاب،مبارزه با رژیم ستم شاهی و رسیدگی به امور مردم از ویژگی های بارز این شخصیت بزرگ بود.
حجت الاسلام فاضلی خراسانی گفت : آیت الله ملک حسینی همچنین نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس،رسیدگی به امور جبهه و تشویق مردم برای دفاع همه جانبه از ایران اسلامی داشت.
آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و رئیس حوزه علمیه خان شیراز سحرگاه جمعه 5 آبان به دلیل عارضه مغزی در سن 88 سالگی در بیمارستان نمازی شیراز دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بود که به دلیل ضعف عمومی جسمانی از هفدهم مهر ماه در بیمارستان نمازی شیراز بستری شده بود.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال 1303 در روستای کنار امام زاده قاسم در تل خسرو کهگیلویه در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.
وی در سال 1325 به قم رفت و از محضر استادانی از جمله آیت الله بروجردی ، آیت الله خوانساری و‌ امام خمینی فیض برد و در سال 1340 به درجه اجتهاد نایل شد.
از سال 1341 در کنار امام مبارزات سیاسی را آغاز کرد و در حمله به فیضیه مجروح شد و همواره تحت مراقبت و کنترل بود.
در سال 52 دستگیر شد ولی طی اعتراضات مردم شیراز و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بعد از 2 روز آزاد شد.
بعد از پیروزی انقلاب طی نامه‌ای از طرف امام (ره) مسئولیت عشایر منطقه را برعهده گرفت.



تاریخ انتشار : 23 آذر 1391 05:33



» اخبار مرتبط:

  • روز عید غدیر:مجلس بزرگداشت آیت الله ملک حسینی درشیرازبرگزارشد
  • روز یکشنبه به مناسبت وداع با آیت الله العظمی ملک حسینی تعطیل اعلام شد
  • برنامه تشییع حضرت آیت الله ملک حسینی در شهرهای شیراز و یاسوج اعلام شد
  • پدرمعنوی استان به دیدار حق شتافت/سه روز عزای عمومی در کهگویه وبویراحمد
  • آیت‌الله ملک حسینی در بیمارستان نمازی شیراز بستری شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler