مشروح اخبار


» ساخت ساز در زیلایی گران تر از تهران ! / آیا آمار مسئولین صحت دارد؟ +سند



با نگاهی اجمالی به سایت دیوار و محاسبه قیمت ها می توان در برخی از نقاط پایین دست تهران حتی یک آپارتمان نقلی خرید.

به گزارش راک نیوز ؛ از روز گذشته موضوعی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توجه ها را بخود جلب کرد که اولین بار فاطمه رشیدی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در صفحه شخصی در اینستاگرام از آن پرده برداشت.
وی با بازنشر لیست پروژه های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در امسال که از آن بعنوان خدمتی ماندگار یاد کرده بودند به ردیف 8 این لیست 24 ردیفی اشاره کرد که در آن برای ساخت پد هلی کوپتر (بالگرد) در منطقه موشمی زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد مبلغ یک ونیم میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

اظهار نظرها در فضای مجازی  بیشتر تعجب را بهمراه داشت و بسیاری را بحساب و کتاب .تا ببینند این مبلغ چگونه در دل این دایره چند متری جای گرفته است ؟
 اولین سوال اساسی برای مخاطب این است که واقعا هزینه یک پد هلی کوپتر چقدر است ؟ اگرچه در شرایط فعلی و نوسان قیمت ها نمی توان برای چند ساعت آینده قیمت نهایی یک کالا را پیش بینی کرد اما بررسی قیمت تمام شده پد هلی کوپتر در استان اصفهان از استان های همجوار در سال گذشته می تواند کف قیمت را به ما بگوید.



ساخت ساز در زیلایی گران تر از تهران ! / آیا آمار مسئولین صحت دارد؟ +سند

 

ساخت ساز در زیلایی گران تر از تهران ! / آیا آمار مسئولین صحت دارد؟ +سند

 



به گزارش راک نیوز، مسوول پایگاه اورژانس هوایی اصفهان می گوید :  برای ساخت هر پد هلی کوپتری معمولی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان و برای احداث پدهای فرود استاندارد نیز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.
او در مورد فرق پدهای معمولی با استاندارد اینگونه توضیح می دهد:: پدهای معمولی دارای روشنایی، زیرساخت بتن، تابلو هشدار، بادنما، زنگ‌آمیزی زمین به صورت مشخص و نمایان و سایر موارد مورد نیاز است ولی پدهای استاندارد علاوه بر این موارد دارای سیستم اطفاء حریق، لوله‌کشی آب و حصار در اطراف محدوده فرود هست.

باتوجه به تصاویر منتشر شده از پد هلی کوپتری موشمی زیلایی و توضیحات مسوول پایگاه اورژانس هوایی اصفهان  ،پد زیلایی را باید یک پد معمولی دانست که در سال گذشته 100 میلیون تومان هزینه در بررداشته و اگر ساخت آن را مختص گران ترین روزهای سال و با تورم یکصد درصدی حساب کنیم مبلغی معادل 200 میلیون تومان قابل پذیرش است.البته باید به این نکته هم اشاره کرد که برخی ها گفتند زمین این پروژه اهدایی بوده است.


ساخت ساز در زیلایی گران تر از تهران ! / آیا آمار مسئولین صحت دارد؟ +سند

 



اما به غیر از توضیحات مسوول پایگاه اورژانس هوایی اصفهان برای اطمینان یشتر به سراغ قیمت تمام شده دیگر پدهای هلی کوپتری در استان اصفهان رفتیم تاببینم قیمت تمام شده این پدها درمناطق مختلف این استان با مساحت های بسیاری بیشتر چقدر می باشد؟
به گزارش راک نیوز؛  در7مردادماه سال گذشته روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، در تشریح افتتاح 4 پد هلیکوپتری گفت : پد بالگرد شهر زیار در زمینی به وسعت ۴۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان به همت شهردار و شورای شهر زیار، پد حسن آبادِ جرقویه با هزینه یکصد میلیون تومان به همت شهردار و شورای شهر، پد کُهرویه شهرضا با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان به همت اداره گاز شهرستان و پد منظریه شهرضا در زمینی به وسعت ۶۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به همت شهردار منظریه و شورای شهر در مجاورت جاده ترانزیتی اصفهان- شیراز به بهره برداری رسیدند.
گذشته از همه اینها آمارهای ساخت ساز در ایران نشان میدهد ارزان ترین مرکز استان برای ساخت وساز یاسوج در مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد است که پس از آن یزد دومین استان و تهران گران ترین استان می باشد.


ساخت ساز در زیلایی گران تر از تهران ! / آیا آمار مسئولین صحت دارد؟ +سند

 


با یک جستجوی معمولی در سایت دیوار می توان با قیمت تمام شده پروژه پد هلی کوپتری موشمی در زیلایی دست کم یک آپارتمان نقلی حدودا 55متری در بعضی مناطق جنوبی تهران  مثل منیریه و یا مولوی خرید. یا حتی می توان با همین متراژ زمین اختصاص داده شده به پد هلی کوپتر در مناطقی از شهرتهران از جمله در صادقیه همین اندازه زمین خرید.
بهرحال آنچه تاکنون مشخص است عدم تناسب هزینه با واقعیت امر است و باید دید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه تا کی به سکوت خود ادامه می دهند؟آیا واقعا آنها در هزینه کرد پروژه رو دست خوردند یا این مردم هستند که تاکنون با اعتماد به آمارهای آنها رودست خوردند؟ جواب دادن به این پاسخ مطالبه افکار عمومی است.



تاریخ انتشار : 10 مرداد 1400 12:42



» اخبار مرتبط:

  • پژو پارس 5 میلیون تومان گران شد
  • جدیدترین قیمت خودروها داخلی و خارجی ؛ افزایش قیمت تا 25 میلیون تومان
  • گران‌ترین آپارتمان تهران به‌فروش رفت
  • خودرو باز هم ارزان شد !!+ قیمت
  • فروش پژو ۲۰۷ و ویتارا با یک تا ۹ میلیون تومان افزایش قیمت
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    افرین
    لطفا بقیه پروژه ها را هم بررسی کنیئد
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler