مشروح اخبار


» سیاه پوش کردن بقاع متبرکه استان در آستانه ماه محرم



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ماه محرم سیاه پوش گردید.

 حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی و در آستانه ماه محرم بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد سیاه پوش گردید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: برنامه اذن عزا و تعویض پرچم به مناسبت فرا رسیدن ماه حزن و اندوه در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت نمادین امروز دوشنبه هجدهم مرداد ماه برگزار شد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: امام رضا علیه السلام می فرمایند : هر گاه ماه محرم فرا می رسید، پدرم (موسی بن جعفر علیه السلام) دیگر خندان دیده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می یافت تا آن که ده روز از محرم می گذشت، روز دهم محرم که می شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود.
نصیرالاسلامی تصریح کرد: حضور مردم در حرم امامزادگان ، برکاتی را به‌همراه دارد و یکی از این برکات آرامش روحی، زائران است، تاکید کرد: ما نیز در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ عنوان خادمین بقاع متبرکه و امامزادگان سعی کرده‌ایم تا تمام امکانات رفاهی و معنوی برای حضور مردم در اماکن متبرکه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کنیم.
 وی عنوان کرد: شاخص‌ترین فعالیت‌ها در دهه اول محرم در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی، ویژه برنامه لبیک یا حسین (ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی است.
نصیرالاسلامی در آخر یادآور شد: مراسم معنوی عزاداری امام حسین علیه السلام فرصتی برای تبلیغ وقف است تا خیرین و واقفین هم از رضایت خداوند و هم حضرت سیدالشهدا علیه السلام بهره‌مند شوند.



تاریخ انتشار : 19 مرداد 1400 00:25



» اخبار مرتبط:

  • برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرک کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مانور سلامت در شش بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم حضرت آیت الله میراحمد تقوی(ره) در شه ...
  • تعویض پرچم بقاع متبرکه شهرستان باشت همزمان با آغاز ماه محرم
  • اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler