مشروح اخبار


» مجوز حمله آمریکا در خاک افغانستان صادر شد !



سه مقام آمریکایی مطلع از این عملیات گفتند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به پنتاگون چراغ سبز نشان داده است تا هر هدف مرتبط با داعش در افغانستان را که مسوول حمله در فرودگاه کابل بود، بدون نیاز به گرفتن تاییدیه از کاخ سفید، هدف حمله قرار دهد.


به گزارش راک نیوز و به نقل از نشریه پولیتیکو،یک مقام آمریکایی گفت، رهبران ارشد پنتاگون هم اکنون این اختیار را دارند اما بایدن دوباره در دستورالعمل روز جمعه خود به ارتش آمریکا آن را تایید کرد. این منبع مطلع گفت، رهنمود رئیس جمهوری آمریکا این است که "این کار انجام شود." او گفت: اگر ما موارد بیشتری پیدا کنیم، آنها را هدف میگیریم.

این اخبار ساعاتی پس از آن منتشر شد که ارتش آمریکا با یک حمله پهپادی دو هدف داعش خراسان در ولایت ننگرهار افغانستان را که گمان میرفت در طراحی حملات در کابل نقش داشتند، هدف گرفت. این حمله در واکنش به انفجارهای انتحاری مرگبار پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در کابل بود که جان ۱۳ نظامی آمریکایی و ده ها غیرنظامی افغان را گرفت.

بایدن در بیانیه روز شنبه خود تاکید کرد: این حمله آخرین مورد نبود. ما به تعقیب هر فرد مرتبط با این حمله شنیع ادامه خواهیم داد و آنها را وادار میکنیم بهای آن را بپردازند.

او گفت: شرایط میدانی به شدت خطرناک است و تهدید حملات تروریستی در این فرودگاه همچنان بالاست. حمله به مواضع آمریکا در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آتی به شدت بالاست.

شنبه گذشته وزارت خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان آمریکایی خواست تا محوطه فرودگاه کابل را ترک کنند و به "تهدید معتبر و خاص" اشاره داشت.

در جریان حمله پهپادی آمریکا دو عنصر داعشی "ارشد" کشته و یکی زخمی شد. ژنرال ویلیام تیلور در بیانیه ای که روز شنبه پنتاگون منتشر کرد، تایید کرد که "هیچ تلفات غیرنظامی بر جای نمانده است." با این حال، طالبان این ادعا را رد کرده است.

مقامهای آمریکایی به پولیتیکو گفتند، ارتش آمریکا اطمینان دارد که میتواند همدستان دیگر حمله پنجشنبه را بیابد. یک مقام گفت: ما در حال جستجو هستیم. ولی شما یکی را میگیرید، آنها به هم میریزند و این موجب میشود تا شما مابقی را هم پیدا کنید.
منبع :ایسنا



تاریخ انتشار : 7 شهریور 1400 14:51



» اخبار مرتبط:

  • رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ایران را تهدید به حمله نظامی کرد
  • عذرخواهی هنرپیشه زن آمریکایی از مردم ایران
  • رویترز مدعی شد ؛ آمریکا علیه ایران حمله سایبری انجام داد!
  • آمریکا بمب‌گذاری اخیر مقابل سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد
  • حمله ناو آمریکایی به یک قایق در خلیج فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler