مشروح اخبار


» ضرورت ورود رئیس جمهور به نادیده گرفتن نیروهای درون سازمانی وزارت جهاد کشاورزی



راک نیوز- اخبار و گزارشاتی که این روزها از تصمیمات و برنامه وزیر جهادکشاورزی برای انتصاب و بکارگیری برخی نیروهای خارج از مجموعه وزارت به گوش می رسد  برای جان نحیف و خسته وزارت جهادکشاورزی بسیار نگران  کننده و ادامه روند رکود و تعطیلی این وزارت خانه در سال های گذشته می باشد.

بی تردید وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر گستردگی و بزرگی در تمام ابعاد یکی از مهم‌ترین وزارت خانه ها و شاید کلیدی ترین آنها در ارتباط با معیشت و سفره مردم است. سفره ای که از سال های گذشته تاکنون کوچک و کوچکتر شده است.
متاسفانه در طی این‌ مدت بصورت هفتگی و گاها روزانه شاهد کمبود و بروز بحران در تهیه مایحتاج مردم و تشکیل صف های طویل در تامین مهم‌ترین‌ نیازهای آنها از جمله، روغن، مرغ، شکر، برنج و ...بودیم. در حال حاضر نیز بزرگ ترین‌ نگرانی و بلکه چالش فراروی دولت کنونی که با شعار بهبود معیشت مردم آمده است همین‌موضوعات است. اکنون که دغدغه دولت و ملت در این حوزه تعریف  و سیبل اصلی برنامه های دولت قلمداد میشود لذا   در حوزه جهاد کشاورزی و زیر مجموعه عظیم آن باید یک‌ مدیریت کاملا هوشیارانه، آگاهانه و مبتنی بر تجربه و مطلع از واقعیت های روز جامعه حکمفرما شود. ملزومات تحقق اهداف دولت در این بخش حیاتی و تاثیر گذار ، نگرش و اتکاء به برنامه های همه جانبه ی علمی ، جهادی و البته اجرایی، بمنظور  پیشگیری از تکرار بحران  میباشد موضوع  بس مهم که در نگاه اول، افق آن را در نگرش وزیر محترم جهاد کشاورزی لرزان و سست می‌بینیم.
این حوزه اگر چه نیازمند مباحث تئوریک‌ و دانشگاهی است اما اولویت اصلی فراتر از این‌ مقوله یعنی عملگرایی است که با بهره گیری از نظرات و تئوری های صاحب نظران  و با  تکیه بر تجربه نخبگان بخش و تشکل های توانمند میتوان  به بهبود وضعیت فعلی کمک کرد.‌
مجموعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی  کوله باری از تجربه ها و درس از فراز و فرود های مختلف بهمراه دارند که در شرایط سخت یقینا می‌توانند گره از کار فروبسته دولت و حاکمیت وا کنند. بطور قطع با تکیه بر این  نیروهای زبده و کارآزموده  درون تشکیلاتی که علم و اشراف جامعی بر پیچ و خم کار دارند، میتوان راه را برای تسهیل نمودن امور و برون رفت از شرایط تلخ کنونی فراهم نمود .
متاسفانه این مهم یعنی توجه به نیروهای مجرب درون مجموعه هم در دوره قبلی مورد بی توجهی قرار گرفتند ( چوب  این بی توجهی در حوزه اقتصادی و کشاورزی بر کمر مردم زده شد) و هم بنظر می رسد در دوره جدید اراده ای به عمد یا بر اثر برداشت نادرست از ساختار و کار در وزارت خانه در ادامه همان مسیر بی توجهی و نادیده گرفتن نیروهای توانمند وزارت خانه گام بر می دارد.
آقای وزیر  لازم است ظرفیت و توجه به توانمندی های درون وزارت خانه را در اولویت قرار دهد و این‌گونه نباشد که وزارت خانه را به محل آزمون و سنجش نیروهای جدید تبدیل کند. در یک چشم بر هم‌زدن زمان سپری خواهد شد و نه برای وزارت‌جهادکشاورزی که برای کل دولت فرصت هیچ اشتباه و احیانا آزمون مواردی که قبلا امتحان‌پس داده اند نیست.
تداوم بی توجهی به نیروهای درون وزارت‌جهادکشاورزی و یا هر مجموعه دیگری قبل از هر چیز سبب هدررفت توانایی و سلب انگیزه خواهد شد و در ادامه به ایجاد بحران و مطرح شدن موارد نامربوط به حوزه کاری و سردرگمی در دستگاه ها و حوزه های مختلف خواهد شد.
این موضوع باید از ابتدا در دستور کار رئیس جمهور محترم قرار گیرد و وزرا را نسبت به جابجایی و نصب دوستان و حلقه های دوستی به صورت غیرکارشناسی در درون مجموعه های مختلف بر حذر دارد.
شعارها و برنامه های ریاست محترم جمهوری نیز تاکید بر کار کارشناسی و جهادی در مجموعه های مختلف بوده و هست که یقینا تداوم این سیاست از سوی وزیر جهاد کشاورزی و نادیده گرفتن نیروهای توانمند در این مجموعه تذکر و ورود رئیس جمهور و معاون‌اول ایشان برای جلوگیری از آن را ضروری می نماید.
آنچه که در همین ابتدای کار از وزیر محترم جهادکشاورزی شاهد هستیم هیچ‌نسبتی با امید و بهبود وضعیت وزارت جهاد کشاورزی نه تنها ندارد که وزارت خانه را به سمت تعطیلی و بروز بحران در بخش های مهم‌کاری خواهد کشاند.



تاریخ انتشار : 24 شهریور 1400 03:14



» اخبار مرتبط:

  • جذب و استخدام ۱۱۰۰ نفر در جهاد کشاورزی
  • مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراح ...
  • رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • استخدام 167 ناظر کشاورزی در دفاتر خدمات دهستانهای کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت از افزایش کشت دانه‌های روغنی توسط جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler