مشروح اخبار


» همزمان با دهمین روز از دهه وقف: حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه پذیرای زائران اهل بیت



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش یاوران وقف که در آخرین روز از دهه وقف در حوزه علمیه حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها شهرستان گچساران برگزار شد گفت: زیباترین جلوه ایثار و کاملترین جلوه خیرات همین سنت حسنه وقف است و آنچیزی که برای ما می ماند وقف است.

 همزمان با دهمین روز از دهه وقف ، همایش یاوران وقف به مناسبت دهه وقف با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حوزه علمیه حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها شهرستان گچساران برگزار شد.
علیرضا اتابک فرماندار گچساران در این مراسم گفت:نیاز است که به همنوعان کمک کنیم، در شهرستان گچساران در زمینه وقف کارهای ارزشمندی هم صورت گرفته است، ما براساس آموزه های دینی زندگی می کنیم، وقف از توصیه های احکام الهی است و آنچه از انسان ها می ماند همین وقف و اعمال نیک است.
فرماندار شهرستان گچساران افزود: هرچند این روزها ناسپاسی ها هم بسیار است، اما بهترین کارها انجام همین وقف است چرا که کارکرد وقف عمومی است و به منافع مردم بر می گردد، بنابراین اشاعه فرهنگ وقف هم بسیار مهم است و امروز رسانه ها می توانند در زمینه های وقف فرهنگ سازی کنند.
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: زیباترین جلوه ایثار و کامل‌ترین جلوه خیرات همین سنت حسنه وقف است و آن‌چیزی که برای ما می ماند، وقف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود:پیامبر (ص)در حدیثی فرمودند که وقتی انسان از دنیا می رود پرونده اعمالش بسته خواهد شد، مگر اینکه سه کار کرده باشد اول فرزند صالح، علمی که از او منتفع شود و سوم هم صدقه جاریه است که باقی می ماند و چیزی که ابدی خواهد ماند.
حجت‌الاسلام نصیر الاسلامی ادامه داد: شیعه همیشه در طول تاریخ مظلوم بوده اما دست رحمانیت خداوند و دست عنایت امام زمان(عج) را همیشه بالای سرش دارد و ما امروز وظیفه داریم که به هم نوع خودمان کمک کنیم .
میرکل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: در ایران اسلامی موقوفاتی از دوران صفویه داریم، بنابراین وقف در همه ادیان بوده و در اسلام رشد و تعالی پیدا کرد، اموال موقوفات مربوط به یک شخصیت حقوقی مستقل و مربوط به همین واقفین هستند و مربوط به دولت و یا سازمان اوقاف و امور خیریه هم‌ نیست و اما سازمان اوقاف و امور خیریه هم وظیفه تبلیغ، ترویج و نیز اعتماد سازی را برعهده دارد.
وی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 225 امامزاده و بقعه متبرکه داریم، 32 موقوفه منفعتی داریم و از جهت تعداد موقوفات منفعتی گچساران رتبه اول را در استان دارد و از نظر درآمد بعد از شهرستان بویراحمد دومین شهرستان گچساران است.
عباس نصیرالاسلامی اظهار کرد: در کل استان کهگیلویه و بویراحمد فقر موقوفه داریم، کل موقوفات روضه خوانی امام حسین علیه السلام یک موقوفه است و آن‌هم در شهرستان گچساران است که این مهم جای کار بسیار دارد، هیات امنا نقش بسیار ارزشمندی دارند و به طور افتخاری کار و تلاش می کنند و برای ذخیره آخرت شان به امام‌زاده‌گان خدمت می کند.
نصیرالاسلامی گفت:با توجه به شرایط کرونا بقعه متبرکه امام‌زاده بی بی حکیمه سلام الله علیها در شهرستان گچساران رکورد کاهش نذورات را در کشور داشته است.
عباس نصیرالاسلامی افزود: در وضعیت فعلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام پذیرای زائران می‌باشد.
ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: ۴۱ امامزاده و ۱۲۴ مسجد و حسینیه ،۲۰ موقوفه منفعتی، ۷۹رقبه تجاری و سه رقبه کشاورزی در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط به شهرستان گچساران ثبت شده است.
در پایان همایش یاوران وقف که با حضور واقفان نیک اندیش، یاوران وقف، هیات امنا و خادمان امام‌زاده گان شهرستان گچساران برگزار شد از تلاش‌های یاوران وقف و واقفان نیک اندیش شهرستان گچساران تقدیر شد.



تاریخ انتشار : 25 مهر 1400 01:48



» اخبار مرتبط:

  • وقف چشمه همیشه جوشان است
  • اولین در اولین روز دهه وقف: برگزاری آئین غبارروبی گلزار شهدای بقعه متبرکه ا ...
  • برای ساخت زائر سرای بی بی حکیمه نیاز به کمک خیرین است
  • برگزاری مانور سلامت در شش بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مراسم تحویل سال نو در دو بقعه شاخص شهرستان گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام