مشروح اخبار


» «بازی مرکب» شرکت‌های اینترنتی را به چالش کشید



«بازی مرکب» که این روز‌ها به پربیننده‌ترین سریال پلتفرم نتفلیکس تبدیل شده است در نیمی از کشور‌ها هم عنوان محبوب‌ترین مجموعه را در اختیار دارد و تمایل زیاد کاربران برای دانلود قسمت‌های مختلف آن باعث شده است ترافیک اینترنتی در بسیاری از نقاط جهان با مشکل مواجه شود.

راک نیوز- روزنامه گاردین این هفته در تازه‌ترین گزارش خود نوشت، این سریال کره‌ای به قدری در کشور سازنده محبوبیت کسب کرده که طی یک ماه گذشته اختلالات گسترده در پهنای باند کره جنوبی ایجاد شد و در راستای این اتفاق، بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی کره جنوبی با تنظیم شکایت و انجام اقدامات قانونی از بزرگترین پلتفرم پخش فیلم در جهان درخواست کرد با پرداخت جریمه مالی، به آن‌ها کمک کند زیرساخت‌های اینترنتی خود را بهبود بخشند. این اتفاق در حالی صورت گرفت که دانلود این سریال میانگین مصرف پهنای باند در سراسر جهان را افزایش داد و بسیاری دیگر اپراتور‌های اینترنتی را هم با مشکل مواجه کرد.

بازی مرکب چیست ؟
نخستین قسمت مجموعه تلویزیونی «بازی مرکب» ساخت کره جنوبی هفدهم سپتامبر از پلتفرم آنلاین نتفلیکس پخش شد و درحالی که از همان ابتدا نقد‌های مثبت فراوانی را دریافت کرد، در هفته اول انتشار توانست به پربیننده‌ترین مجموعه نتفلیکس در بیش از ۹۰ کشور جهان تبدیل شود و به گفته شرکت سازنده بعد از ۱۷ روز پخش با ۱۱۱ میلیون بازدید، به پربیننده‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس تبدیل شد.این سریال داستان گروهی متشکل از ۴۵۶ نفر با تجربیات متفاوت زندگی را نقل می‌کند که برای برنده شدن جایزه ۳۸.۷ میلیون دلاری به مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه با عواقب ناگوار دعوت می‌شوند.

اتفاقات دیگر از جمله پخش زنده مسابقات لیگ برتر فوتبال توسط نتفلیکس و آمازون پیش از پخش این سریال باعث شده بود مصرف پهنای باند در گستره جهانی به میزان قابل ملاحظه افزایش یابد و همچنین تقاضا برای استفاده از حداکثر حجم اینترنت در جریان به‌روز‌رسانی بازی‌های ویدیویی از جمله «فورتنایت» و «کال آو دیوتی» در مقاطع زمانی مختلف نیز موجب شد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی زیرساخت‌های خود را تقویت کنند و به فکر ارائه خدمات بهتر باشند. با وجود این، عوامل مختلف به محبوبیت هر چه بیشتر سریال «بازی مرکب» کمک کرد و انتشار این مجموعه همزمان با ادامه یافتن همه‌گیری کرونا و قرنطینه خانگی در بسیاری از نقاط باعث شد پهنای باند جهانی شلوغ‌ترین روز‌های خود را در چند سال اخیر تجربه کند در پی این اتفاق اپراتور‌های اینترنتی انگلستان اعلام کردند طی یک ماه گذشته شلوغ‌ترین روز‌های ترافیک اینترنتی را تجربه کردند و میانگین مصرف پهنای باند در این کشور از زمان پخش سریال بازی مرکب نسبت به یک سال قبل از آن دو برابر شده است.

«مارک آلرا» مدیر اجرایی مرکز خدمات مصرفی شرکت مخابراتی «بریتیش تلکام» در این خصوص گفت: «از زمان پخش سریال بازی مرکب میانگین مصرف اینترنت در انگلیس به طور قابل ملاحظه افزایش یافته است. بر این اساس هر ترابیت بر ثانیه (Tbps) داده که بیش از سطح استاندارد همیشگی مصرف می‌شود هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون پوند را به ما تحمیل می‌کند. تنها در سال گذشته معادل ۴ ترابیت بر ثانیه میزان مصرف پهنای باند در انگلیس افزایش یافت که این رقم هم اکنون بیشتر شده است و پشتیبانی از آن هزینه فراوان دارد.»

این طور که مشخص شده است بخش اعظم کاربران جهانی برای استفاده از اینترنت با یکدیگر اتفاق نظر دارند و کارشناسان در یک بررسی تازه به این نتیجه رسیدند که به طور میانگین بیش از ۸۰ درصد داده‌های مصرف شده در پهنای باند جهانی به گشت و‌گذار در سایت‌های یوتیوب، فیس بوک، نتفلیکس و شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های اکتیویژن بلیزارد اختصاص می‌یابد. به گفته «آلرا» در همه کشور‌ها قوانینی وضع شده است تا میزان مصرف داده بر مبنای باند پهن به‌صورت کنترل شده افزایش یابد و این قوانین برای اپراتور‌های مختلف از جمله «بریتیش تلکام» محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند تا با افزایش مصرف پهنای باند، هزینه‌های بالا را تحمیل نکنند و به‌دنبال آن ترافیک اینترنت در اپراتور‌های اینترنتی به طور مساوی ارائه شود.



تاریخ انتشار : 25 مهر 1400 11:22



» اخبار مرتبط:

  • مبتلا شدن بازیگر مرد معروف به کرونا در روز تولدش
  • شوخی با خاتمی و احمدی نژاد در تلویزیون در سریال پایتخت 6
  • حضور بازیگر زن ایرانی در سریال مشهور آمریکایی + عکس
  • فروش ADSL متوقف شد
  • پهنای باند اینترنت کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler