مشروح اخبار


» چگونه با تلفن ثابت پیامک بفرستیم



۲۱:۲۰ چگونه با تلفن ثابت پیامک بفرستیم

به گزارش راک نیوز ، ارسال پیامک تلفن ثابت به سه روش انجام می‌شود که شامل ارسال پیامک توسط تلفن‌های رومیزی مخصوص و همچنین دستگاهی که به تلفن‌های معمولی وصل می‌شود و می‌تواند پیامک ارسال کند و نوع دوم استفاده از سیستم "پیاثا" با روش دایل آپ و روش سوم استفاده از اینترنت پرسرعت "آسانک" است. 

روش‌های ارسال پیامک

برای ارسال پیامک از شبکه تلفن ثابت، ابتدا باید وارد منوی دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS Center در هر دو قسمت Deliver و Submit وارد کنید.

برای ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت مراحلی را به ترتیب انجام دهید: دکمه نوشتن (Write)را فشار دهید. سپس پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه OK را فشار دهید.

شماره تلفن مقصد (گیرنده) را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهید. پیام شما ارسال خواهد شد و پیغام موفق (Successful) برروی گوشی شما نمایش داده می‌شود.

درصورت دریافت پیام توسط گیرنده،‌ گوشی شما با پخش آلارم و اعلام روی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام (delivery) را به شما اعلام می‌کند.

هم‌چنین درصورت دریافت پیام توسط گوشی شما،‌ دکمه "خواندن" پیام (read) را فشار دهید. بدین ترتیب آخرین پیام دریافتی شما روی گوشی نمایش داده می‌شود.

هزینه هر پیامک چند تومان است؟

سقف تعرفه پیامک از تلفن ثابت به ثابت با نوع ارتباط شهری یک پالس، سقف تعرفه از شبکه تلفن ثابت به تلفن ثابت با نوع ارتباطی بین شهری دو پالس، ارسال پیامک از تلفن همراه به تلفن ثابت از نوع ارتباطی شهری و بین شهری دو پالس محاسبه می‌شود. قایم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در توضیح هزینه در نظر گرفته شده پیامک تلفن ثابت به ثابت برای هر پیامک حدود 60 ریال و هزینه ارسال پیامک از تلفن ثابت به سیار را حدود 110 ریال اعلام کرد.

امکان شناسایی مزاحمان تلفنی

قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت گفته بود: پیامک تلفن ثابت با استقبال خوبی مواجه بوده است و اجرای این طرح بیشتر به نفع شرکت‌های خصوصی، مدراس، هیات‌های مذهبی و مجتمع‌ها است.وی اظهار کرد: استفاده از این سرویس امکان شناسایی مزاحمان را فراهم کرده است و فرد به طور کامل از شماره ارسال شده آگاهی دارد.

بهترین روش ارسال پیامک

قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات بهترین روش ارسال پیامک تلفن ثابت را از طریق آسانک اعلام کرد و گفت:‌ ارسال پیامک از تلفن ثابت به ثابت هزینه کمتری برای مشترکان دارد.وی در پاسخ به ظرفیت متن ارسال پیامک‌ها گفت: ظرفیت ارسال متن هر پیامک به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که متن مورد نظر و حداقل را پوشش می‌دهد.

سه ماهه اول فعالیت چند پیامک ارسال شد؟

پس از گذشت سه ماه از اجرای طرح ارسال پیامک از تلفن ثابت،‌ قائم مقام مخابرات استان تهران با ابراز خرسندی از حجم پیامک‌های تبادل شده از تبادل 26 میلیون پیامک از طریق تلفن ثابت خبر داد.ابراهیم یافتیان افزود: در حالی که این طرح از شهریورماه آغاز شده 26 میلیون و 200 هزار پیامک ارسال شده که از این تعداد 17 میلیون و 400 هزار پیامک از طریق سرویس آسانک انجام شده است.

آخرین آمار اعلامی از سوی مسوولان هم از این قرار بود که هشت میلیون و 800 هزار پیامک دیگر از طریق تلفن ثابت و کامپیوترهای افراد ارسال شده است.ایسنا




تاریخ انتشار : 1 دی 1391 00:57



» اخبار مرتبط:

  • نحوه شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی
  • چطور خلافی خودرو را تلفنی دریافت کنیم؟
  • پیامک مختل شد
  • پیامک خالی چند تومان محاسبه می‌شود؟
  • ارســـال پيـــامک صـــوتي + آموزش
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler