مشروح اخبار


» مسابقه حساس تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال مقابل حریفان درهفته نهم



دیدارهای هفته نهم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام سه مسابقه حساس تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال مقابل حریفان آغاز می‌شود.

به گزارش راک نیوز ورزشی ؛ مسابقات هفته نهم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام سه دیدار آغاز می‌شود. هفته‌ای که با یک دربی بی کیفیت پایتخت شروع شد با 3 مسابقه حساس سپاهان، استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان به پایان می‌رسد.

نگاهی به این سه مسابقه می‌اندازیم؛

فرهاد مجیدی ورویای دشت 3امتیاز 

تعیین محل برگزاری این مسابقه خودش حکایتی بود! ابتدا هیات فوتبال استان تهران اعلام کرد که این بازی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود و بعد فهمیدند که در همان زمان مسابقه لیگ دسته دوم در آن ورزشگاه برگزار می‌شود و در نهایت این بازی به ورزشگاه دستگردی تهران بازگشت! پیکان و استقلال در جدول لیگ همسایه هستند. استقلال 14 امتیازی در رده ششم ایستاده است در حالیکه پیکان با دو امتیاز کمتر در رده هفتم است. پیکانی‌ها این فصل 7 گل زده‌اند یعنی یک گل بیشتر از استقلال، با این حال آبی پوشان فقط 2 گل دریافت کرده اند که پیکان 5 گل خورده دارد.
حالا باید منتظرماند و دید آیا نوار تساوی های مجیدی قطع خواهد شد یا پیکانی ها مجیدی را با همان دست فرمان به هفته دهم می رسانند.

پرسپولیس و فرصت بالانشینی در جدال با هوادار 

پرسپولیسی‌ها بعد از بازی در دربی مدعی هستند که بهتر از استقلال بازی کرده‌اند. این تیم اکنون با 15 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده‌اند. شاگردان گل‌محمدی مقابل تیم تازه وارد لیگ برتری قرار می‌گیرند تیمی که مهاجم اسبق استقلال هدایتش را برعهده دارد. تیم هوادار با 5 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ ایستاده اما تقریبا اکثر کارشناسان می‌گویند که تیم رضا عنایتی خوب و چشم نواز فوتبال بازی می‌کند اما این تیم در نتیجه‌گیری بی‌تجربه است. آنها هفته اول هم اگرچه مقابل استقلال شکست خوردند اما بازنده‌ای سربلند بودند. پرسپولیس اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی بماند باید در این دیدار خانگی پیروز شود. سرخپوشان تهرانی می‌دانند در صورتیکه حریف قعرنشین خود را دستکم بگیرند ممکن است به مشکل بربخورند. 

مسئولان هوادار می‌گویند تیم‌شان مقابل پرسپولیس متحول شده بازی خواهد کرد و عنایتی سرمربی تیم هم می‌گوید از دست فرصت سوزی مهاجمانش حرص می‌خورد و امیدوار است شانس هم به او بازیکنان تیمش رو کند. پرسپولیس هم با گل‌محمدی در رویای ششمین قهرمانی متوالی است اما مالک پدیده می‌گوید بابت انتقال گل‌محمدی به پرسپولیس از این باشگاه طلبکار است ولی زورش نمی‌رسد که این طلب را وصول کند.
به هرحال پرسپولیس اولین نبرد تاریخ خود را با تیم هوادار انجام می‌دهد مسابقه‌ای که سه امتیازش برای هر دو تیم ارزش حیاتی دارد. عنایتی هفته گذشته از اینکه دوباره تیمش بنفش پوش شد ابراز شادمانی کرد و می‌گفت که تیمش با این رنگ  در لیگ دسته اول هویت پیدا کرده و حالا که دوباره بنفش پوش شده‌اند شرایط بهتری خواهند داشت.


روز سخت زردهای لیگ برتر ؛ سپاهان میزبان نفت آبادان 

زردپوشان اصفهانی اکنون به لطف تعداد برد بیشتر نسبت به گل‌گهرسیرجان در صدر جدول ایستاده‌اند و گرنه امتیاز، گل زده و گل خورده دو تیم برابر است. مبنای بازی رودرو هم برای پایان فصل و صعود و  سقوط تیم‌ها قرار است ملاک باشد. به هرحال سپاهان هفته گذشته شکست سنگینی را مقابل گل‌گهر تجربه کرد. تیمی که در سه بازی گذشته دروازه‌اش باز نشده بود مقابل گل گهر 4 گل خورد تا دومین شکست فصل محرم نویدکیا ثبت شود. زردپوشان فردا با تمام توان مقابل نفت حاضر خواهند شد تا همچنان بتوانند با اختلاف امتیاز نسبت به سایر رقبا در صدر باشند. 

صنعت نفت هم 4هفته است که فقط سه امتیاز گرفته و با 6 امتیاز در رده سیزدهم جدول ایستاده، هواداران نفت آبادان از نتایج تیم‌شان اصلا رضایت ندارند ولی منصوریان مثل همیشه با انرژی و هیجان از روزهای خوب صنعت نفت در آینده نزدیک خبر می‌دهد. هرچند خودش می‌داند مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمان این فصل کار سختی پیش رو دارد و اگر بتواند یک امتیاز هم از اصفهان سوغات بیاورد نتیجه مطلوبی برای او و تیمش محسوب می‌شود.هرچند استقلال و پرسپولیس امیدوارند که صنعت نفت بتواند سه امتیاز را از رقیب اصلی ‌شان برای قهرمانی بگیرد تا آنها هم شانس رسیدن به صدر را در این هفته داشته باشند.





تاریخ انتشار : 17 آذر 1400 10:12



» اخبار مرتبط:

  • اعلام برنامه کامل نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال
  • شاگردی که بخشنده نبود / شکست تیم قلعه نوعی در جدال با شاگردان مجیدی
  • گزارش سایت رسمی AFC از دربی پایتخت
  • صدر جدول لیگ برتر قرمز قرمز ماند/ استقلال و پدیده جامانده های کورس قهرمانی
  • 6 مدعی لیگ 5هفته پایانی با چه تیم‌هایی بازی دارند؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler