مشروح اخبار


» به بهانه درگذشت زنده یاد خواهش نیک:خبرنگاری از جنس مردم



جنس سوژه هایش عمدتاً مردمی بود. قاب دوربین خبر از شما پیگیری از ما را به گوشه گوشه استان می‌برد، به طوری که به قول یکی از همکاران، سنگی نبود در استان به پای زنده یاد خواهش نیک غلطی نخورده باشد .

راک نیوز- اولین دیدار من و او ۱۶ سال پیش بود،همزمان با آغاز فعالیت من در صدا و سیما و درست همزمان با روز کوچ ابدیش.

برای تدوین گزارشش آمده بود، دستم را به گرمی فشرد و ضمن خوش آمدگویی به خانواده خبر، از باید ها و نباید های خبرنگاری گفت، از اخلاق رسانه‌ای و با مردم بودن. دو کلید واژه ای که در حدود ربع قرن فعالیت رسانه‌ای، همواره با خود به یدک می کشید.

جنس سوژه هایش عمدتاً مردمی بود. قاب دوربین خبر از شما پیگیری از ما را به گوشه گوشه استان می‌برد، به طوری که به قول یکی از همکاران، سنگی نبود در استان به پای زنده یاد خواهش نیک غلطی نخورده باشد .

خالق بسته گفتن نگین اغلب آیتم هایی را به روی آنتن می‌برد، که گریزی زده باشد به مطالبه و دغدغه مردم. مطالباتی که گاها در سایه ندانم کاری مغفول واقع شده بود.

 اوعاشق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.چه بیشمار گزارش‌هایی که سید حمدالله با این تم تهیه و تدوین زده بود، چرا که او همیشه معتقد بود یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ، سوژه‌های انتخابی او بارها تحسین جامعه ایثارگری کشور را به دنبال داشت.

 جنس دیگری از صندوقچه سوژه های زنده یاد خواهش نیک، باز ترویج فرهنگ ایثار اما این این بار با تم اهدا عضو بود به طوری که برخی از کارمندان اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی او را همکار خود خطاب می‌کردند.

 زنده یاد خواهش هرچند طی چند سال اخیر به علت مشغله کاری (رئیس نهضت سوادآموزی استان) کمی در رسانه کم فروغ شده بود اماهیچ وقت کارخبرنگاری را کنار نگذاشت بطوری که که حتی چند ساعت قبل از فوت ، درگیر تنظیم خبری بود که برای همیشه فعل نداشت.

 سید حمدالله خواهش نیک، تنها یک خبرنگار و یا یک مسئول نبود او حلال مشکلات مردم بود. شاید کمتر کسی باشد خصوصاً در صدا و سیما و آموزش و پرورش که به نوعی برای حل مشکلی با او رو انداخته باشد و او با آغوش باز پیگیری نکرده باشد.

 به هر حال در مجموع می‌توان گفت زنده یاد خواهش نیک صدای مردم کهگیلویه و بویر احمد بود، صدایی که پس از نیم قرن عمر با عزت خاموش شد.

 روحش شاد و یادش گرامی.

 کورش پسند .مدیر باشگاه خبرنگاران جوان در استان کهگیلویه وبویراحمد



تاریخ انتشار : 19 آذر 1400 15:42



» اخبار مرتبط:

  • جزئیات انتقال پیکر خبرنگار صدا وسیما از مشهد به کهگیلویه وبویراحمد
  • پیام تسلیت مسولان کشوری در پی درگذشت خبرنگار و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی
  • درگذشت خبرنگار صدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد
  • کسب مقام نخست روابط عمومی آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد
  • کم سن وسال ترین خبرنگار کهگیلویه وبویراحمد کیست+ عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام