مشروح اخبار


» بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا علیه ایران



در بیانیه کاخ سفید گفته شده که هیأت‌های ایالات متحده و اسرائیل در این نشست شامل مقامات ارشد دو طرف در حوزه‌های سیاست خارجی، نظامی و اطلاعاتی بوده است.


به گزارش راک نیوز ؛ کاخ سفید در بیانیه‌ای تحت عنوان بیانیه مشترک در خصوص نشست گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل به بیان ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و اعلام کرد که واشنگتن و تل‌آویو توافق کرده‌اند که برنامه هسته‌ای به سرعت در حال پیشرفت ایران یک "تهدید جدی" برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گفته کاخ سفید، هم واشنگتن و هم تل‌آویو با تمام جنبه‌های تهدیدی که ادعا شده از سوی ایران ایجاد می‌شود، مواجهند که طبق این ادعا نه تنها شامل برنامه هسته‌ای ایران، بلکه "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی تروریست" می‌شود.

 

این ادعاها پس از دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، منتشر شده که در آن دو مقام درباره نگرانی‌های خود در رابطه با ایران گفت‌وگو کردند.

 

کاخ سفید با تکرار اتهامات همیشگی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، افزود: مقامات تأیید کردند که ایالات متحده و اسرائیل در عزم خود برای اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند، همسو هستند.

 

طبق این بیانیه، هر دو طرف در مورد راه پیش‌رو تبادل نظر کردند و بر ادامه گفت وگو در مورد امنیت منطقه توافق کردند.

 

بنابر اعلام کاخ سفید، دو هیأت همچنین در مورد همکاری‌های دوجانبه در خصوص موضوعات راهبردی مهم برای کل منطقه گفت‌وگو کردند و سالیوان بر تعهد محکم ایالات متحده به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سفر ۳۰ ساعته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به فلسطین اشغالی چند روز قبل از کریسمس، در بحبوحه نگرانی‌های جهانی جدید در مورد همه‌گیری کرونا، نشان دهنده وجود نوعی فوریت در واشنگتن برای تقویت اتحاد دیرینه است.

 

بنت در توییتی درباره دیدار امروز (چهارشنبه) خود با سالیوان نوشت که مذاکرات سازنده و شامل "تهدید فزاینده ایران" و مذاکرات تهران با قدرت‌های جهانی در وین بوده است.

 

طبق گزارش رویترز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که ایالات متحده و تل‌آویو در یک نقطه بحرانی در مورد مسائل مختلف امنیتی قرار دارند و باید یک راهبرد مشترک را توسعه دهند.

 

در ادامه دیدارهای مقام‌های رژیم صهیونیستی با مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در سفر او به فلسطین اشغالی، نفر دوم کابینه این رژیم هم با این مقام ارشد آمریکایی دیدار کرد. «یائیر لاپید» وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود ضمن انتشار عکسی از دیدار روز چهارشنبه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره این دیدار توضیحاتی ارائه داد.

 

سالیوان روز سه‌شنبه (دیروز) برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و رایزنی درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از قبیل ایران وارد فلسطین اشغالی شد و با «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی هم دیدار دوجانبه داشت.

 

مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و با از سرگیری مذاکرات در وین به سیاه‌نمایی درباره ایران در جامعه جهانی با هدف از مسیر خارج کردن مذاکرات پرداخته‌اند و پیش‌تر «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم با درخواست از آمریکا برای متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد تهران در مذاکرات وین جدی نیست.



تاریخ انتشار : 2 دی 1400 01:52



» اخبار مرتبط:

  • برنامه جدیدرئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • توافق هسته ای تا دقایقی دیگر اعلام می شود /نتانیاهو: توافق هسته‌ای ایران اش ...
  • احتمال توافق با ایران از ۵۰ درصد بالاتر است
  • کانال 2 تلویزیون اسرائیل مدعی شد:آمادگی‌ عربستان برای حمله نظامی به ایران
  • حمله نتانیاهو به روحانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler