مشروح اخبار


» تحویل دیرهنگام کارت های ملی هوشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب نگرانی شده و لازم است ثبت احوال برای تحویل سریع تر آنها اقدام کند



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحویل دیرهنگام کارت های ملی هوشمند در استان سبب نگرانی شده و لازم است ثبت احوال برای تحویل سریع تر آنها اقدام کند.

به گزارش راک نیوز؛سید جواد هاشمی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت:  برخی از مردم در خصوص تحویل دیرهنگام شناسنامه ها گله دارند که می طلبد مشکلات مردم با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: ظرف چند سال اخیر روند تحول مطلوبی در امر ارائه خدمات در حوزه ثبت احوال استان صورت گرفته است اما وضعیت ساختمان ها و تجهیزات ادارات آن ها نگران کننده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی ساختمان های ادارات ثبت احوال استان قدیمی بوده و باید راهکاری با همفکری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تامین اعتبار در این خصوص پیدا شود.
هاشمی ابراز داشت: حدود ۵۰ درصد چارت سازمانی ثبت احوال در استان تشکیل نشده و کمبود شدید نیرو در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: اخذ مجوز استخدام در استان امکان پذیر نیست و باید از طریق وزارت کشور برای این حجم از اشتغال پیگیری های لازم به عمل آید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مبنای برنامه ریزی های توسعه ای دولت بر اساس آمار ثبت احوال بوده که در بسیاری از موارد این آمارها به کمک آن ها می آید.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حدود ۱۰ سال است که مجوز نیرو برای این سازمان در استان صادر نشده است و به جد با کمبود نیرو در استان مواجه هستیم.
داود صادقی بیان کرد: تجهیزات این اداره کل در استان فرسوده است و فضای اداری مناسبی وجود ندارد که حتی در برخی  شهرهای استان همچون دهدشت ساختمان بسیار قدیمی شده است.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک ، موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم می شود.
برای همه ایرانیان واجد شرایط و دارای سن ۱۸سال به بالا ،کارت هوشمند ملی صادر می‌شود و هموطنان می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
ثبت احوال در ایران همزمان با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام «فاطمه ایرانی» در سوم دی سال ۱۲۹۷ در تهران فعالیت خود را آغاز کرد و از آن سال تا کنون خدمات ارزنده ای به ایرانیان ارائه کرده است.
تاسیس ثبت احوال در ایران همزمان با نوسازی و مدرنیزاسیون و نیاز به شناسایی اتباع برای ایجاد ارتش منظم و اخذ مالیات در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به تصویب هیات وزیران رسید و با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی در تاریخ سوم دی ماه ۱۲۹۷ در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
تا قبل از سال ۱۲۹۵ هجری شمسی، ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و وفات افراد براساس اعتقادات مذهبی و سنت های رایج در کشور، با نگارش نام و تاریخ ولادت مولود در پشت جلد کتاب های مقدس از جمله قرآن مجید انجام می شد. از افراد متوفی جز نام و تاریخ وفات آن ها که بر روی سنگ قبر نگاشته می شد، اثری مشاهده نمی شد و با گسترش فرهنگ و دانش بشری، توسعه روزافزون شهرها و روستاها و افزایش جمعیت کشور نیاز به سازمان و تشکیلاتی برای ثبت وقایع حیاتی ضرورتی اجتناب ناپذیر شد و به تدریج ایده تشکیل سازمان متولی ثبت ولادت و وفات و نیز صدور شناسنامه برای اتباع کشور قوت گرفت.
با تاسیس سازمان ثبت احوال کشور، ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی، تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجه و تنظیم دفاتر ثبت کل وقایع و نام خانوادگی، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی و صدور کارت شناسایی ملی، جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن و همچنین وظایف مقرر دیگری که طبق قانون به عهده سازمان گذاشته شده، از جمله ماموریت های این سازمان محسوب می شود.



تاریخ انتشار : 6 دی 1400 14:46



» اخبار مرتبط:

  • کاهش 7 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد
  • 400 هزار کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
  • حذف شناسنامه !
  • این آقا 25‌بار شناسنامه خود را تغییر داد!
  • دربایگانی اسناد کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست کشوری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler