مشروح اخبار


» توضیح در مورد عضویت دفتر رهبری درفیس بوک و رفع فیلتر فیس بوک



دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد سیاستگذاری های این شورا از جمله اعمال حداقلی فیلترینگ در شبکه اینترنت و نیز موضوع عضویت مقام معظم رهبری در شبکه اجتماعی فیس بوک توضیح داد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه شبکه های اجتماعی در دنیا با اهداف مختلف توسط تیم های مختلف راه اندازی می شود که در برخی مواقع نظرات قابل توجهی دارند، خاطر نشان کرد: با اخذ شبکه های اجتماعی موافق هستیم و عضویت در شبکه های اجتماعی، جرم نیست، اما دور زدن سامانه فیلترینگ برای دسترسی به این شبکه ها در کشور جرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فیس بوک نیز به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی فعال با دیگر شبکه ها تفاوتی ندارد، اظهار داشت: به صورت کلی راجع به شبکه اجتماعی و نظام پالایش کشور باید بررسی و کار دقیقی صورت گیرد تا در مورد این موضوع به صورت عملیاتی تصمیم‌گیری شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوالی در مورد عضویت دفتر مقام معظم رهبری در شبکه اجتماعی فیس بوک خاطر نشان کرد: بنده اطلاعیه ای از دفتر رهبری مبنی بر تایید این موضوع ندیده ام، اما معمولا این حرکات در کشور به صورت خودجوش انجام می شود که به قصد دفاع از رهبری و یا اهداف مشابه است اما با این حال تجزیه ای مبنی بر اینکه حاکمیت، فیس بوک را به رسمیت بشناسد تاکنون ارائه نشده است.

اخوان تصریح کرد: در شبکه های اجتماعی فعالیت های مفید زیادی اتفاق می افتد که قسمتی از جامعه مجبور می شوند از روش های دور زدن فیلترینگ برای دریافت این خدمات استفاده کنند.

اعمال حداقل فیلترینگ در اینترنت

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور تاکید کرد: باید اعمالی بوجود آید که فیلترینگ با حداقل موضوع و رفع اشکالات و آسیب های فضای مجازی صورت گیرد به این معنی که فیلترینگی باشد که اجازه دسترسی به محتوای آسیب زا را ندهد اما دسترسی به محتوای سالم را به راحتی میسر کند.

وی با بیان اینکه فیلترینگ فعلی ایده آل نیست، گفت: در حوزه سیاستگذاری خدشه ای به این فیلترینگ وارد نیست اما فیلم اجرایی باعث ایجاد نارضایتی هایی در این حوزه شده است که در این راستا یک کارگروه خاص برای حوزه پالایش فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی کشور ایجاد شده است تا راهکارهای عملیاتی و فنی در این زمینه را اجرایی کند.

اخوان در پاسخ به اینکه ممکن است با اعمال سیاست های حداقلی در زمینه فیلترینگ شاهد عضویت آزاد در شبکه ای اجتماعی مانند فیس بوک باشیم، ادامه داد: شاید بتوان این مشکل را حل کرد.




تاریخ انتشار : 6 دی 1391 02:09



» اخبار مرتبط:

  • وزيرارتباطات از تغییر مدل فیلترینگ‌فیسبوک خبر داد
  • فیس بوک باید برای همه قابل دسترسی باشد
  • نظر مسئولان درباره عضویت در فیس بوک
  • رفع فیلتر ازشبکه های اجتماعی / امروز یا شاید وقتی دیگر؟
  • کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی از فیلترینگ آنها بهتر است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler