مشروح اخبار


» سومین جدال در سیرجان برای سوپر جام



دیدار سوپرجام فوتبال ایران در فصل 1400-1399عصر امروز در سیرجان برگزار می‌‌شود تا یکی از 2تیم پرسپولیس و فولاد این جام را به خانه ببرد. پرسپولیس فصل گذشته برای پنجمین‌بار متوالی قهرمان لیگ برتر ایران شد و فولاد هم با شکست‌دادن استقلال در فینال جام‌حذفی توانست این جام را برای نخستین‌بار تصاحب کند.

به گزارش راک نیوز ورزشی ؛ این دو تیم قرار بود قبل از شروع فصل جاری، بازی سوپرجام را برگزار کنند اما این مسابقه به نیم‌فصل موکول شد تا عصر امروز در سیرجان برگزار شود. ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان از ساعت 17:15امروز میزبان آخرین بازی سوپرجام ایران در قرن چهاردهم خواهد بود.

پرسپولیس و فولاد امروز برای بردن جامی تلاش می‌کنند که در 5سال اخیر هیچ تیمی جز پرسپولیس موفق به بردن آن نشده است. سرخپوشان دقیقا از همان سالی که با برانکو قهرمانی‌های مکرر خود را در لیگ استارت زدند، سوپرجام را هم هر‌ساله به خانه برده‌اند. پرسپولیس 4بار سوپرجام را برده اما برای بردن این 4جام فقط 2بار در بازی سوپرجام به میدان رفته است. سرخپوشان در سوپرجام 96 نفت تهران را با 3گل بردند، سال‌97 استقلال مقابل آنها حاضر نشد و 3بر صفر باخت، سال‌98 به‌خاطر بردن هر دو جام به‌طور اتوماتیک قهرمان سوپرجام شدند و نهایتا سال گذشته با برتری یک بر صفر مقابل تراکتور سوپرجام را بالای سر بردند.

به جز این 4دوره، سوپرجام ایران فقط 2بار دیگر برگزار شده که سال95 ذوب‌آهن با بردن استقلال خوزستان قهرمان شد و سال84 هم همین فولاد به‌عنوان قهرمان لیگ برتر با 4گل مغلوب صبا شد تا قهرمان جام‌حذفی سوپرجام را به خانه ببرد. در مجموع از 6سوپرجام فوتبال ایران 2جام به قهرمان حذفی، 3جام به قهرمان لیگ و یک جام هم بدون بازی به قهرمان دوگانه رسیده است.

فولاد جدید با 5تغییر


فولاد فعال‌ترین باشگاه در نقل‌وانتقالات زمستانی بوده و احتمالا امروز با چهره‌ای کاملا جدید مقابل پرسپولیس خواهد ایستاد. جواد نکونام که به‌خاطر پنجره بسته فولاد در یکی دو سال اخیر هیچ‌گاه فرصت جذب بازیکن را پیدا نکرده بود، در یکی دو هفته گذشته تلافی همه پنجره‌های بسته را در‌آورد و چهره تیمش را کاملا دگرگون کرد.

شهاب گردان، عارف آقاسی، آرش رضاوند، علیرضا کوشکی و محمدرضا خلعتبری خریدهای جدید فولاد هستند که جواد نکونام اعلام کرده اگر مجوز بازی آنها به‌موقع صادر شود، از این بازیکنان در بازی سوپرجام استفاده خواهد کرد. این جابه‌جایی‌های پرتعداد، شمشیر دولبه‌ای برای تیم فولاد خواهد بود، چون از یک طرف توانایی‌های فردی این ستاره‌ها می‌تواند قدرت این تیم را بالا ببرد اما از طرف دیگر ممکن است ناهماهنگی بازیکنان جدید و قدیم به تیم نکونام لطمه بزند.

با 3مصدوم به‌دنبال سومین برد

بر‌خلاف فولاد که نیمی از ترکیب اصلی‌اش را دگرگون کرده، پرسپولیس از کم‌کارترین تیم‌های نقل‌وانتقالات بوده و فقط یک دروازه‌‌بان ذخیره برای خودش خریده است! باشگاه پرسپولیس این روزها شرایط نابسامانی دارد، بازیکنان هنوز به خواسته‌های مالی‌شان نرسیده‌اند، خریدهای جدید انجام نشده و سرمربی مستعفی بدون اینکه شروط سه‌گانه‌اش برآورده شود، به اجبار سر کارش برگشته است.

به همه اینها مصدومیت میلاد سرلک، سیامک نعمتی و عیسی آل‌کثیر را هم اضافه کنید که یحیی را از حضور 3بازیکن اصلی‌اش محروم کرده است. پرسپولیس در شرایط خوبی به بازی سوپرجام نرسیده اما نباید فراموش کرد که در این فصل بازی‌های زیادی را در شرایط مشابه برگزار کرده و به پیروزی رسیده است. پرسپولیس امسال 2بار فولاد را در اهواز و تهران شکست داده و امروز در سومین شهر به‌دنبال سومین پیروزی مقابل این تیم خواهد بود.



تاریخ انتشار : 18 بهمن 1400 09:59



» اخبار مرتبط:

  • اعلام برنامه کامل نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال
  • هدر رفتن میلیون‌ها تومان از پول بیت‌المال برای هیچ / سوئیس حکم سوپرجام را ت ...
  • پرسپولیس با عبور از فولاد به صدر جدول رسید
  • پرسپولیس در جام حذفی بازی میکند/جمعه پرسپولیس در شیراز به مصاف قشقایی میرود
  • 6 مدعی لیگ 5هفته پایانی با چه تیم‌هایی بازی دارند؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام