مشروح اخبار


» استخدام بی‌قید و شرط 1500 نفر



 مهر گزارش داد: هیات وزیران در روزهای اخیر؛ در فاصله 7 ماه تا پایان کار دولت دهم؛ مصوبه‌اي را گذراند که طبق آن اختیار استخدام 1500 نفر خارج از ضوابط قانونی استخدام به معاون اجرایی ريیس‌جمهور داده مي‌شود. بر اساس این گزارش، در تصویب نامه هیات وزیران که خطاب به نهاد ریاست‌جمهوری - معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رييس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رييس‌جمهور ابلاغ شده، آمده است: 

 

1- معاون اجرایی رييس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری به‌عنوان نماینده ویژه رييس‌جمهور علاوه بر دارا بودن اختیارات و مسوولیت‌های موضوع اصل یکصد و بیست‌وششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای اعمال اختیارات رييس‌جمهور و هیات وزیران در امور اداری و استخدامی نهاد ریاست‌جمهوری و حوزه معاون اول و سایر معاونت‌هاي مستقر در نهاد ریاست‌جمهوری و دفتر هیات دولت و سایر واحدهای وابسته و تابعه و واحدهای مندرج در ذیل ردیف بودجه‌هاي سنواتی نهاد ریاست جمهوری موضوع قوانین و مقررات تعیین مي‌گردد.
2- نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب نامه راسا بدون نیاز به هیچ امر دیگری از سوی هر مرجع یا مقامی از قبیل موافقت، پیشنهاد تایید، صدور مجوز، صدور و اعطای شماره مستخدم یا ابلاغ نسبت به همه موارد موضوع بند (1) این تصویب نامه از جمله نسبت به تبدیل وضعیت و به‌کارگیری و جذب و استخدام افراد اقدام نموده و شماره مستخدم را نیز راسا اختصاص دهد.
3- برای اجرای این تصویب نامه تعداد 1500 شماره مستخدم در اختیار نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب نامه قرار مي‌گیرد تا راسا به افراد اختصاص دهد.
4- نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب نامه مي‌تواند راسا پس از برگزاری امتحان یا مصاحبه‌اي که از بین کارکنان قراردادی نهاد ریاست‌جمهوری مستقیما و به تشخیص و توسط نهاد یاد شده صورت مي‌پذیرد، تا سقف 1500 نفر را حسب امور تشخیص خود استخدام پیمانی یا رسمی نماید.
5- کلیه آزمون‌های به عمل آمده قبل از این تصویب نامه به‌ویژه آزمون به عمل آمده در سال 1390 نیز به تشخیص نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب نامه برای به‌کارگیری و جذب و استخدام و تبدیل وضعیت در نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه کفایت مي‌کند و نیاز به آزمون مجدد ندارد.
6- به‌کارگیری و جذب و استخدام افراد از میان افراد و موضوع این تصویب نامه و کارکنان نهاد ریاست جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه و یا سایر افرادی که هیچ‌گونه همکاری و قراردادی با نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه ندارد، برای پست‌هاي حاکمیتی، حساس یا کلیدی یا مديریتی با تشخیص نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند(1) این تصویب نامه بدون نیاز به آزمون و بدون نیاز به هرگونه شرایط یا موفقیت یا تایید یا تصویب یا ابلاغ از سوی هر مرجع یا مقامی راسا توسط نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه صورت مي‌پذیرد.
7- کلیه پست‌هاي موجود نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه آن به‌عنوان سقف پست‌هاي موضوع بند (الف) ماده (29) قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین مي‌گردد. افزایش تعداد پست‌ها به تشخیص نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب نامه مجاز است و تایید وی به منزله تعیین سقف موضوع بند (الف) ماده (29) قانون مدیریت خدمات کشوری محسوب مي‌گردد.
8- انعقاد قرارداد معین با افراد با تشخیص نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب نامه در نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه علاوه بر سقف مندرج در تبصره (32) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ه) ماده (50) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای غیر پست‌هاي سازمانی مجاز است.
9- نامه شماره 48093.64502 مورخ 6/4/1391 دفتر هیات دولت لغو مي‌گردد.
10- تبدیل وضع کارکنان قراردادی به پیمانی یا رسمی بدون هیچ شرطی برای پست‌هاي کلیدی یا حساس یا مدیریتی یا حاکمیتی در نهاد ریاست‌جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه با تشخیص نماینده ویژه رييس‌جمهور موضوع بند (1) این تصویب نامه مجاز است. 




تاریخ انتشار : 11 دی 1391 04:47



» اخبار مرتبط:

  • حقوق معلمان پرداخت می شود اما ....
  • اقدام‌عجیب‌برای‌ماندن‌احمدی‌نژاد در پاستور
  • ميزان افزايش حقوق کارمندان در سال ۹۲ مشخص شد
  • لغو رسمی مصوبه جنجالی نیروهای شرکتی
  • حداقل و حداکثر حقوق کارمندان ابلاغ شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler