مشروح اخبار


» ظلم نابخشودنی در حق روابط عمومی ها



روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، تمامی فعالانی که در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره‌گیری از تکنولوژی روز و ایده‌های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق گام برمی‌دارند و روح آنان با ایستایی و سکون منافات دارد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



ظلم نابخشودنی در حق روابط عمومی ها


روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، تمامی فعالانی که در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره‌گیری از تکنولوژی روز و ایده‌های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق گام برمی‌دارند و روح آنان با ایستایی و سکون منافات دارد.
 قرار دادن روابط عمومی ها در زیر مجموعه حوزه ریاست برخی سازمان ها و ادارات ، ظلم نابخشودنی روابط عمومی قلمداد می شود.
روابط عمومی به عنوان چشم بینا و پل ارتباطی مناسب بین مردم و سازمان ها، این مجموعه را به جایگاه واقعی خود می رساند اما آنچه امروز در عصر ارتباطات در بریخی سازما نها و ادارات کشورو به تبع آن در استانها شاهد هستیم این است که برخی مجموعه های روابط عمومی در پستوی زیرزمینی ادارات و سازمان ها قرار گرفته که این امر با تعاریف و ساختار آن همخوانی ندارد.
افرادی که روابط عمومی ها مشغول به فعالیت هستند معمولا افرادی کاردان و کاریزما بوده و با چارچوب و اهداف آن سازمان آشنایی کامل دارند اما با تغییر و تحولات مدیریتی بیشتر انان سرگردان هر کدام جذب واحدی دیگر می شوند.
شاهکار جالبی که در حق روابط عمومی ها شکل گرفته ، حذف عنوان مدیریتی آنها و انتقال به زیر مجموعه حوزه دفتر ریاست است و هر مدیری که در مسند آن سازمان یا نهاد قرار می گیرد افراد مورد اعتماد خود که بیشتر آنان جدایی از مدرک تحصیلی با ساختار اصولی و حرفه ای روابط عمومی کاملاً بیگانه هستند یه کار گرفته می شوند. به طوری که روابط عمومی به عنوان بازوی قوی مدیران در این وانفسا همه چیز از دید روابط عمومی ها مخفی می ماند زیرا این افراد دور خود حصاری کشیده اند که همه چیز از دید دیگران پنهان باشد به طوری که افراد متخصص روابط عمومی در آن سازمان به عنوان نیروی خنثی یا شاید در حد بنر چسبان قلمداد شوند.
 در تعاریف روابط عمومی که به ۶۰ مورد می رسد اصول روابط عمومی در ادارات و سازمان ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و مدیران دستگاه های اداری و ارتباط مستمر با کارکنان مدیریتی و به روز رسانی سامانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی آن سازمان اشاره شده که خلاف این موارد موجب می شود روابط عمومی ها به روز مرگی برسد که جا دارد همه دلسوزان و مدیران دستگاهای دولتی پای کار بیایند و روابط عمومی را از مرگ تدریجی نجات دهند.


جمشید ضرابی کارشناس ارشد روابط عمومی 



تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1401 21:07



» اخبار مرتبط:

  • پیام تبریک مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز روابط ...
  • پیام تبریک مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز ارتباطات
  • قدردانی از تعامل و پاسخگویی روابط عمومی خودرو سازی کارمانیا
  • بررسی نقش روابط عمومی و توسعه اقتصادی در شهرستان کهگیلویه
  • ايجاد نمايندگي انجمن روابط عمومي ايران در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler