مشروح اخبار


» انتظار و گلایه‌‌های شهردار یاسوج از شهروندان و دستگاه‌های خدمات رسان



شهردار یاسوج با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون قریب به 25 هزار مترمربع آسفالت در معابر شهر یاسوج اجرا شده است، گفت: در محلات، بسیاری از ساختمان‌ها فاقد پروانه و طرح تفکیک هستند و که این ساخت و سازها علاوه بر عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری برای ایجاد زیرساخت ها باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری شده است.

نستهن مقدم در بازدید از روند اجرایی آسفالت فرعی های خیابان امیرها در شرف آباد گفت: ورودی شهر یاسوج از بنسنجان به سمت پل مهریان، بخشی از مسیر آبشار که تفرجگاهی ملیست و همچنین خیابان اصلی کوی شهرداری امسال آسفالت شده اند.

وی با بیان اینکه بجز در زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه نداده است، عملیات اجرایی آسفالت در شهر یاسوج هیچگاه تعطیل نشد، ابراز داشت: طی 4 سال گذشته بیش از یک میلیون مترمربع آسفالت در شهر یاسوج اجرا گردید که این رقم به میزان دو برابر دوره های مشابه کاری است.
خ

انتظار و گلایه‌‌های شهردار یاسوج از شهروندان و دستگاه‌های خدمات رسان

 

مقدم با اشاره به معابری که در چهار سال گذشته روسازی و آسفالت شده اند، بیان کرد: محلات بختیاری ها، امیرها، جانبازان، حاجتی ها و بخشی از بلوار کشاورز در شرف آباد، معابر محله محمودآباد، خیابان اصلی و فرعی های زیرتل، تعدادی از خیابان های امامت ها و عدل ها، چندین کوچه و خیابان در محلات مولوی و شرکت گاز، خیابان اصلی بلکو، چند خیابان و کوچه در اکبرآباد و بلوار کاشانی، خیابان فاضلاب، زیرگذر پل چهارم، بلوار کاشانی و چند فرعی سالم آباد و خیابان مالیات، خیابان های شهید منتظری و بلوار مطهری در مرکز شهر و چندین خیابان اصلی و فرعی دیگر در دوره گذشته آسفالت گردیدند.

انتظار و گلایه‌‌های شهردار یاسوج از شهروندان و دستگاه‌های خدمات رسان

 

نهضت آسفالت بدون توقف

وی در خصوص ادامه نهضت آسفالت در شهر یاسوج بیان کرد: بعد از محله امیری ها بازهم در شرف آباد و محدوده انبار بذر و همچنین در اکبرآباد و نجف آباد و ورودی و خروجی ها شهر کار آسفالت ادامه خواهد داشت.

شهردار یاسوج تاکید کرد: علاوه بر ظرفیت ناوگان آسفالت شهرداری از ظرفیت بخش پیمانکاری نیز برای روکش آسفالت در مرکز شهر و سایر محلات که توسط حوزه های تخصصی در شهرداری برنامه ریزی شده است، ادمه کار خواهیم داشت.

وی افزود: اکیپ های لکه گیری نیز فعالیت خود را برای ترمیم خرابی های آسفالت از سر خواهند گرفت.
انتظار و گلایه های شهردار از شهروندان و دستگاه های خدمات رسان

شهردار یاسوج با بیان اینکه از شهروندان و دستگاههای خدمات رسان انتظارات و گلایه هایی داریم گفت: در محلات، بسیاری از ساختمان‌ها فاقد پروانه و طرح تفکیک هستند و که این ساخت و سازها علاوه بر عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری برای ایجاد زیرساخت ها باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری شده است.

مقدم ادامه داد: به دلیل بی توجهی به ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی توسط سازندگان باعث شده تا اکنون در بسیاری از محلات با مشکل کمبود سرانه های آموزشی، درمانی و فضای سبز مواجه باشیم و این خطر بزرگی است که دستگاه های خدمات رسان نیز در آن سهیم هستند.

شهردار یاسوج ابراز کرد: عدم توجه به طرح های جامع و تفصیلی، عدم ارائه طرح تفکیک توسط مالکان و همچنین عدم مراجعه سازندگان برای دریافت پروانه باعث بروز مشکلات زیادی برای شهر و سایر شهروندان خواهد شد که مشکلات بخصوص در مواقع بحران خود را نشان خواهد داد و برای رهایی از این وضع نیازمند فرهنگسازی و مشارکت همگانی است.

انتظار و گلایه‌‌های شهردار یاسوج از شهروندان و دستگاه‌های خدمات رسان

 

دستگاه های خدمات رسان بدون استعلام شهرداری انشعاب ندهند

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز طبق قانون نباید بدون استعلام از شهرداری انشعاب واگذار کنند اما متاسفانه شاهد هستیم ساخت و سازهای فاقد پروانه عموما از خدمات بهره مند هستند و آن دسته از شهروندان که در ساختمان های فاقد پروانه هستند و درخواست آسفالت و جدول گذاری و خدمات دارند بدون اینکه عوارضی پرداخت کرده باشند.مقدم تاکید کرد: اولویت ما در شهرداری یاسوج برای آسفالت معابر با خیابان ها و محلاتی است که معاونت شهرسازی برای صدور پروانه آنها اقدام کرده باشد.

یاسوج در انتظار کلانشهر شدن

شهردار یاسوج عدم ارائه طرح های جامع و تفصیلی شهر یاسوج را طی 15 سال گذشته مهمترین مشکل شهر یاسوج دانست و عنوان کرد: خوشبختانه طرح جامع شهر یاسوج پس از سال ها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است اما تاکنون ابلاغ نشده است که با ابلاغ این طرح بسیاری از مشکلات شهر یاسوج بخصوص در محلات مرتفع خواهد شد.

مقدم گفت: امیدواریم پیگیری های لازم برای ابلاغ هر چه سریعتر این طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در حومه شهر و برخی محلات بوجود آمده است به علت نبود طرح جامع و تفصیلی است، تصریح کرد: با ابلاغ این طرح شهر یاسوج به یک کلانشهر تبدیل خواهد شد و اجرای این طرح می تواند جلوی بسیاری از اقدامات بدون مجوز در حومه شهر را بگیرد و از مشکلات آینده جلوگیری کرد.

لزوم بازسازی شبکه آب شهر یاسوج

نستهن مقدم همچنین به لزوم بازسازی شبکه آب و فاضلاب شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: شکستگی های دایم شبکه آب علاوه بر مشکلات آبی و بهداشتی برای مردم در بحث آسفالت و تخریب خیابان ها خسارات بسیاری وارد کرده است و عمده چاله و چوله های شهر یاسوج نیز مربوط به همین مساله است که نارضایتی شهروندان را به بار آورده است.

وی ادامه داد: از فرمانداری محترم و شورای برنامه ریزی انتظار داریم برای یکبار هم شده اعتبارات ویژه ای برای این مساله قرار دهند تا ضمن نوسازی شبکه آبرسانی، شاهد شکستگی های مکرر و خسارات متعدد این شبکه فرسوده نباشیم چرا که هر بار از آب و فاضلاب دلیل این موضوع را جویا می شویم علت را نبود اعتبارات عنوان می کنند.



تاریخ انتشار : 4 خرداد 1401 20:20



» اخبار مرتبط:

  • 11 هزار متر جدول گذاری در شهر یاسوج اجرا شد/ پروژه های شهری شناسنامه دار شو ...
  • آغاز فاز جدید آسفالت معابر و جدول گذاری در چند نقطه شهر یاسوج/ خیز بلند شهر ...
  • اجرای 450هزار مترمربع آسفالت کوچه ها و خیابان‌های دوگنبدان
  • وعده شهردار یاسوج عملی شد؛ آغاز لکه گیری خیابان های شهر یاسوج
  • طی 3 ماه صورت گرفت:آسفالت 350 هزار مترمربع از معابر دوگنبدان/ توسعه عمران ش ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام