مشروح اخبار


» رئیس دفتر فنی بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های پیشرو در آبرسانی به مناطق محروم



جلسه بررسی و هماهنگی پروژه های آبی محرومیت زدایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نمایندگان وزارت نیرو، جانشین سپاه فتح استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و سایر مسئولان ملی و محلی در محل استانداری برگزار شد.

رئیس دفتر فنی بسیج سازندگی کشور در ابتدای این دیدار گفت: کهگیلویه و بویراحمد از استان های پیشرو در آبرسانی در مناطق محروم کشور است. این را از نتایج عملیات های اجرایی پروژه های مصوب شده میتوان فهمید.
غلامی از لزوم تسریع در عملیات اجرایی گفت و اظهار داشت: کم کم در برخی شهرها و استانها وارد تنش آبی می‌شویم و در برخی استان های دیگر تا چند ماه دیگر فصل سرد فرا می رسد که این امر لزوم تدابیر فوری تر برای حرکت های قوی تر را ضروری می سازد.
وی ادامه داد: در برخی امور کاری کندی در اجرای پروژه ها وجود دارد، باید اصلاح روندها صورت بگیرد تا با رفع ایرادات شاهد تسریع در خدمات رسانی به ویژه در مناطق محروم و روستایی باشیم و امیدواریم مسئولان استانی مستمراً در سطح ملی پیگیر باشند.
مدیرعامل شرکت آبفا استان در این نشست اظهار داشت: در حوزه آبرسانی به مناطق محروم روستایی در استان در فاز اول آبرسانی به 184 روستا با اعتبار 208 میلیارد تومان در تعهدات آبفا و بسیج سازندگی است.
اسفندیار برخه گفت: تا الان 53 کیلومتر اجرای شبکه و خط انتقال برای 16 روستا عملیاتی و اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان بیان کرد: تا 10 روز آینده مناقصات برگزار و پیمانکاران مابقی پروژه ها مشخص می شود.
برخه تصریح کرد: آبرسانی یکی از نیازهای جدی و حیاتی استان بویژه در مناطق روستایی است، عمر بسیاری از تأسیسات آب استان به چند دهه قبل می رسد و اکنون ضرورت اصلاح، مرمت و توسعه با توجه به مهاجرت های معکوسی که اتفاق افتاده، توسعه برای پاسخگویی مناسب به افزایش جمعیت روستایی ضرورت دارد.
مجری پروژه های روستایی وزارت نیرو در این نشست بیان داشت: این پروژه بزرگترین پروژه عمرانی کشور است، با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۰ هزار روستا که کار بزرگی است که در فاز اول ۷۱۳۸ روستا با قرارداد ۱۹۰۰۰میلیارد تومان در دست اجرا می باشد 
مهدی خان احمدی گفت: انتخاب سپاه برای این بود که کار به صورت جهادی و با سرعت به مردم برسد البته تا زمانیکه آب به مردم نرسد، به اعتقاد ما کاری انجام نشده است.
وی گفت: طبق آماری که داریم پروژه ها باید ۱۴ و نیم درصد پیشرفت داشت اما ۵ درصد است و این یعنی کار کُند پیش می‌رود و موانع باید با تدبیر برداشته شود.
خان احمدی ادامه داد: در کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت پروژه ها بیش از ۱۰ درصد است که درصد خوب و قابل قبولی است.
وی افزود: بر روی خرید لوله ها وسواس زیادی داریم تا مصالح و اقلام و اتصالات با کیفیت استاندارد در کار استفاده شود. 
ناظر ملی پروژه محرومیت زدایی و مجری پروژه های روستایی وزارت نیرو تصریح کرد: لوله فقط یک سرفصل از شش سرفصل کار است، ما حفر چاه و ساخت مخزن و...را داریم و کار نباید برای نبود لوله متوقف بماند.
مهدی خان احمدی خاطر نشان کرد: تنها استانی که مدیرعامل آبفا می گوید مشکل تأمین آب آن چنانی ندارد کهگیلویه و بویراحمد است و این باعث خوشحالی است.
همه ما باید بدانیم این پروژه ها آبروی نظام است و همه باید تمام قد برای بهره برداری به موقع پای کار باشیم تا با نتیجه درستی این پروژه ها به مردم تقدیم شود.
جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخشی از کندی کار با فرایند مطالعات مرتبط است. ما در نهایت لیست پروژه های آبرسانی را اصلاح و مطالعات 121 روستا را به اتمام رساندیم.
 سردار مصطفی مثنوی بیان داشت: آمادگی داریم در حوزه محرومیت زدایی نقل و انتقالی از منابع خودمان داشته باشیم تا به اجرای کار آبرسانی در مناطق محروم سرعت دهیم. تجهیزات بسیج سازندگی در اختیار این پروژه ها است و نگرانی از جهت تأمین ماشین آلات نداریم.
او ادامه داد: گفتیم مخازن و ایستگاه های پمپاژ شروع شود و حفاری های لازم نیز عملیاتی شود. در برخی مناطق حفاری مشکلات را دوچندان می کند و باید ملاحظه داشت و به محض تأمین لوله در این مناطق با سرعت بیشتری کار کرد، در جاهایی هم که زحمتی برای مردم ندارد کار شروع شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه از لزوم تسریع در پروژه های آبرسانی روستایی گفت و اظهار داشت: کارهای موازی نباید باشد تا به روند کار سرعت داده شود.
کیامرث حاجی زاده گفت: اولویت ما در استان آب و راه روستایی است.
وی بیان داشت: مردم نمی‌پذیرند در کنار حوضه های آبریز تشنه باشند. باید برای برون رفت شهرها و روستاهای استان از تنش آبی با تدبیر به پیش رفت، تلاش همه ما در این مسیر است و از همه ظرفیت ها برای کمک به تحقق این مهم استفاده میکنیم.
در پایان این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از شرایط برخی مناطق استان گفت: به زودی و با آغاز فصل گرم سال در بسیاری از مناطق با تنش آبی روبرو می شویم و این زنگ خطر بزرگ از هم اکنون برای ما به صدا درآمده است.
سید علی احمد زاده گفت: برای ما مسأله آب بسیار مهم است ، کار شاقی نشده است همه جا آب میگذرد اما برای استفاده شرب مدیریت نشده است، این درد است. حساسیت من برای اینست که میدانیم به زودی و با آغاز فصل گرم و تنش آبی با چه مشکلاتی روبرو می‌شویم. در استانی که ۱۰ درصد آب کشور را دارد و بخش زیادی از روستاها آب خوردن ندارند یعنی کار می لنگد.
 ایشان اظهار داشتند: در استان منابع آب هست و از این جهت مشکلی نیست فقط باید به درستی پروژه های لازم و ضروری تعریف و در بازه زمانی استاندارد کار انجام بشود.
احمد زاده در خصوص روند کنونی اجرای عملیات آبرسانی در طرح محرومیت زدایی روستایی هم گفت: گره ای هست در حیطه قرارگاه امام حسن که باید مرتفع شود. درخواست من از وزیر محترم نیرو حتماً پیگیری شرایطی است که بتوان از سرعت استاندارد اجرای پروژه ها اطمینان حاصل کرد.طرح ۱۲۱ روستا آماده است چرا باید کار ما در تهران گره بخورد ؟ این درست و منطقی نیست. مردم نیاز دارند پول هم هست اما کار متوقف! حتماً دنبال اصلاح مشکلات خواهم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: آب به ویژه در مناطق روستایی و محرومتر استان از اولویت های مهم ماست، اعتبارات خوبی پیش بینی شده، بنا داریم از همه ظرفیت ها برای پیشبرد پروژه هایی که کمک به رفع مشکلات و مشقت های مردم کند بهره ببریم.
منبع خبر: دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان ک و ب



تاریخ انتشار : 4 خرداد 1401 21:42



» اخبار مرتبط:

  • تخصیص 50 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آب شرب یاسوج
  • تکمیل پروژه های نیمه تمام آب کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک
  • بازدید مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از ...
  • بهره برداری از پروژه بهسازی چشمه امامزاده حمزه سرفاریاب شهرستان چرام
  • تکمیل پروژه آبرسانی بهمئی به 241 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد/پروژه آبرسان ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler