مشروح اخبار


» نصیرالاسلامی ؛ بی بی حکیمه میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام در شهرستان گچساران



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این امام زاده بزرگوار، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) می‌باشد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی عنوان کرد:این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان می‌باشد.
وی  با بیان اینکه در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند، تصریح کرد: این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکوتوریسم مفرح و دیدنی، مناظر طبیعی بدیع، منابع عظیم نفتی و شعله‌های رقصان گاز، آب گرم و معدنی شفا بخش و مردم روستایی راستین و مهمان نواز بی‌بی حکیمه(س) و مهم‌تر از همه وجود مبارک و نازنین خواهر امام رضا(ع) و بارگاه آسمانی این بانوی بزرگوار، این منطقه را به میعادگاه زائران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام تبدیل کرده است.
 نصیرالاسلامی افزود: قبل از شیوع بیماری کرونا و ایجاد محدودیت برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی از جمله؛ طرح نشاط معنوی در ایام تابستان، برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم و صفر، برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام نوروز، برگزاری طرح یاس نبوی ویژه شهادت فاطمه زهرا(س( برنامه‌های دهه کرامت و ولایت، طرح خیمه‌های معرفت با حضور روحانیان اعزامی از قم ویژه ایام نوروز و همکاری با کاروان‌های پیاده‌روی عازم به حرم مطهر از شهرستان‌های مختلف، در حرم مطهر بی‌بی حکمیه اجرا می‌شد.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، همکاری فعال با نشریات استانی و محلی جهت معرفی حرم مطهر، همکاری فعال با وب‌سایت‌های استانی و محلی جهت معرفی حرم مطهر، راه اندازی مرکز فرهنگی و قرآنی حرم مطهر(مرکز افق)، ‌راه اندازی دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، چاپ ویژه نامه به مناسبت‌های مختلف در طول سال، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ مذهبی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این حرم مطهر عنوان کرد.
وی افزود : یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در چند سال اخیر برگزاری کنگره ملی حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه(س) است.

نصیرالاسلامی ؛ بی بی حکیمه میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام در شهرستان گچساران

 

نصیرالاسلامی ؛ بی بی حکیمه میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام در شهرستان گچساران

 

نصیرالاسلامی ؛ بی بی حکیمه میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام در شهرستان گچساران

 

نصیرالاسلامی ؛ بی بی حکیمه میعادگاه عاشقان اهل بیت علیهم السلام در شهرستان گچساران

 






تاریخ انتشار : 23 مرداد 1401 11:57



» اخبار مرتبط:

  • اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله ...
  • برای ساخت زائر سرای بی بی حکیمه نیاز به کمک خیرین است
  • برگزاری اولین غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه در سال ۱۴۰۰
  • برگزاری مراسم تحویل سال نو در دو بقعه شاخص شهرستان گچساران
  • چرومی خبرداد:حضور گردشگران زیارتی خارجی در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler