مشروح اخبار


» آیت الله حسینی درگذشت+زندگی نامه



آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه سابق یاسوج دعوت حق را لبیک گفت. 

به گزارش راک نیوز،آیت الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه سابق یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش ای سی یو بیمارستان بستری شده بود ،دار فانی را وداع گفت.

آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج به علت بیماری قلبی دو روز در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج بستری بود و بعد در بخش ای سی یو بیمارستان مرکزی(ام آر آی) شیراز به علت وخامت حالشون بستری شده بود که متاسفانه تلاش پزشکان و کادر درمان نتیجه نداد و دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله سید علی اصغر حسینی در جایگاه سنگر خطیب جمعه یاسوج به عنوان یکی از «ائمه جمعه طراز کشور با بیان، اخلاق و سیاست گذاری خوب» بود، همچنان که حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری دی ماه سال ۱۳۹۸در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بر این موضوع صحه گذاشت.
به گزارش راک نیوز، آیت‌الله حسینی سال ۱۳۱۸ در روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه (دهدشت) در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و نسب او از طرف پدر به امامزاده آقا میر فرزند سید جمال الدین از نوادگان پیشوای چهارم شیعیان و از طرف مادر به سادات رضا توفیقی از نوادگان امامزاده سیدمحمود رضا توفیق است.
وی در سن ۶ سالگی به مکتب خانه سیار محلی رفت و از سیدی به نام میر مصطفی خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را فراگرفت، سپس به بهبهان سفر کرد و در حوزه علمیه امامزاده ابراهیم که تحت تولیت محمد حسن مجتهدی، معروف به شیخ آقا بزرگ مجتهدی بهبهانی بود به تحصیل دروس حوزوی مشغول شد.
بعد از آن به اهواز سفر کرد و در مدرسه انصاری و دارالعلم سیدعلی بهبهانی ادامه تحصیل داد و از شیخ ابوالحسن انصاری و سید علی بهبهانی منطق و ادبیات تلمذ کرد و بعد از مدتی رهسپار شیراز شد و در مدرسه آقا باباخان از شیخ محمد علی موحد، سید محمد باقر آیت‌اللهی (معروف به حاجی عالم)، شیخ محمود شریعت زرقانی و سید حسین آیت‌اللهی و در مدرسه منصوریه از شیخ ابوالحسن حدائق، فقه، اصول، منطق و فلسفه را آموخت.
در درس خارج فقه و اصول شیخ بهاءالدین محلاتی، شیخ مجددالدین محلاتی و سید کرامت الله ملک حسینی شرکت کرد.
بیش از ۴۰ سال در حوزه‌های علمیه شیراز به ویژه در مدرسه علمیه خان، مشغول به تحصیل به علم منقول و معقول در سطح عالی بود و شاگردان زیادی از شهرهای استان فارس و استان‌های همجوار مانند استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان از او بهره برده‌اند.
روحش شاد و یادش گرامی



تاریخ انتشار : 21 آبان 1401 19:37



» اخبار مرتبط:

  • آیت الله حسینی بستری شد
  • فوری /آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز درگذشت
  • زندگینامه: سید شرف‌الدین ملک حسینی
  • درگذشت نماينده سابق خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
  • چهلمين روز درگذشت آيت الله ملک حسيني در شيراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler