مشروح اخبار


» اظهارات فائزه هاشمی در اوین به نمایندگان مجلس



یک عضو کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید ۶ ساعته اعضای این کمیته از زندان اوین، از اظهارات گلایه‌آمیز فائزه هاشمی به نمایندگی از زندانیان بند نسوان در حضور نمایندگان خبر داد.
اظهارات فائزه هاشمی در حضور نمایندگان
مهدی دواتگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید اعضای کمیته امنیت از بندهای ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین اظهار کرد: در این بازدید با تعدادی از محکومین این بندها صحبت شد و حرف‌های آنها را هم شنیدیم که البته نمی‌شود بدون بررسی کارشناسی، عجولانه درباره آنها اظهار نظر کرد. طبیعی است که ممکن است در زندان ادعاهایی مطرح شود و ما نمی‌توانیم بگوییم که هر ادعایی درست است بلکه این حرف‌ها مستلزم بررسی و کار کارشناسی است. 

نماینده مراغه در مجلس با اشاره به اظهارات فائزه هاشمی در حضور نمایندگان خاطرنشان کرد: فائزه هاشمی در این دیدار به عنوان وکیل بند بانوان مسائلی در مورد سایر زندانیان این بند مطرح کرد که عمدتا گلایه‌آمیز بود و صحت و سقم آن قابل بررسی است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: کمیته امنیت گزارش خود از بازدید ۶ ساعته از نحوه پذیرش، تشکیل پرونده، قرنطینه، بهداری، وضعیت خوراک، ارائه خدمات به زندانیان و بازدید از بخش‌های مختلف را پس از بررسی از جهات مختلف حقوقی در اختیار کمیسیون امنیت قرار می‌دهد و سخنگوی کمیسیون گزارش جامع را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد. 

وی تصریح کرد: در این بازدید همچنین بخش عمومی زندان اوین که زندانیان جرایم مالی، مهریه و چک در آنجا مستقر هستند، مورد بازدید قرار گرفت. نماینده مراغه در مجلس با اشاره به همراهی مسوولان سازمان زندان‌ها در این بازدید، تاکید کرد: در این بازدید رشیدی رییس زندان اوین و سهراب سلیمانی مدیرکل اداره زندان‌های استان تهران، نیز حضور داشتند. 
دواتگری درباره برنامه این کمیسیون برای بازدید از سایر زندان‌ها نیز گفت: اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی به خاطر وسعت و گستردگی کار زندان اوین امروز از این زندان بازدید کردند و بعد از بررسی گزارش در فرصت‌های آینده از سایر زندان‌ها نیز بازدید خواهند داشت.



تاریخ انتشار : 3 بهمن 1391 02:07



» اخبار مرتبط:

  • درگیری در زندان اوین تهران تکذیب شد
  • چرا فائزه هاشمی به انفرادی رفت!؟
  • عضو کمیسیون امنیت ملی:زندان اوین شبیه هتل بود
  • اگر احمدی‌نژاد به اوین رفته بود ستار بهشتی زنده می‌ماند
  • بازدید از اوین؛ حقی که پرسپولیس دارد اما رییس‌جمهور ندارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler