مشروح اخبار


» با هم بخوانیم؛ هر آنچه در نشست شورای اداری گچساران گذشت



جلسه شورای اداری شهرستان گچساران، صبح چهارشنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) به ریاست «روانبخش دیهیم‌خوب» فرماندار برگزار شد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه هم اکنون ۲۳۰ طرح عمرانی در این شهرستان در حال اجراست گفت: طرح هایی که دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی هستند در اولویت اختصاص بودجه سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ قرار گرفت.

روانبخش دیهیم خوب در نشست شورای اداری گچساران گفت: پنج هزارو ۳۳۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از محل های مختلف منابع مالی برای توسعه شهرستان گچساران در نظر گرفته شد که تاکنون ۶۷ درصد آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در اسرع وقت نسبت به جذب این میزان اعتبارات اقدام کنند ادامه داد: سال گذشته اعتبارات مناسبی از محل های مختلف به طرح های این شهرستان اختصاص یافت.

دیهیم خوب تصریح کرد: کم کاری برخی مدیران دستگاه های اجرایی در رفع مشکلات شهرستان، پاسخگو نبودن و بی توجهی به خواسته های بحق مردم پذیرفته نیست.

وی اظهار کرد: بیش از ۲ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به طرح های عمرانی گچساران اختصاص یافت که از این میزان ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

دیهیم خوب گفت: در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در زمینه زیر ساخت های آب در این شهرستان انجام شد نباید به دلیل برخی از مشکلات موجود این خدمات را نادیده گرفت.

وی ابراز کرد: به دلیل فرسودگی برخی از تاسیسات آبی این شهرستان لازم است پمپ جایگزین برای آبرسانی در مواقع بحران برای این شهرستان خریداری شود.

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل عوارض آلایندگی به طرح های عمرانی روستایی گچساران

بخشدار مرکز گچساران افزود: از محل اعتبارات عوارض آلایندگی نفت ۷۰ میلیارد ریال برای دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری در نظر گرفته شد.

علی محمد آقایی افزود: در این زمینه بیش ۸۰ طرح عمران روستایی از سوی دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و امور عشایر در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.

۲۳۰ طرح عمرانی در گچساران در دست اجراست

وی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت موجود و فاصله روستای بابا کلان تا بنادر ساخت کاخانه سیمان در این منطقه ضروری است.

آقایی ساخت سدچرزو برای تامین آب زمین های کشاورزی دیل_آرو، ساخت جاده‌های ارتباطی شمس عرب تا روستاهای دشت لیشتر، روستای سادات تا انجیرسیاه، روستای چهاربیشه سفلی تا آب‌توت ، تامین و ایجاد زیرساخت‌های آب آشامیدنی برای شهر و بخش جدید امامزاده جعفر را از مهمترین نیاز های حوزه روستایی این شهرستان اعلام کرد.

۳۲ طرح کشاورزی در گچساران در دست اجراست

مدیرجهاد کشاورزی گچساران گفت: ۳۲ طرح کشاورزی در بخش های مختلف با اعتباری بیش از ۴۶۷ میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجراست.

علی دستلاف افزود: این طرح ها در زمینه ساخت کانال آبیاری، پل و جاده بین مزارع، اجرای شبکه آبیاری و سیستم قطره ای، بازسازی و مرمت ایستگاه های پمپاژ، خط انتقال آب و احداث مجتمع گلخانه ای است.

وی بیان کرد: ساخت ۱۶ کانال آبیاری در روستاهای سید جمال الدین، دیل، ده خلیفه، اسپر، نازمکان، گربستان، رودبال، سرتیره، ده جلیل، خیرآباد و ... در دست اجراست.

۲۳۰ طرح عمرانی در گچساران در دست اجراست

دستلاف ابراز کرد: این طرح ها با اعتباری بیش از ۳۹ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۷۰ درصد در دست اجراست.

وی اظهار کرد: ساخت ۲ دهنه پل سه متری بین مزارع در منطقه ماهور باشت و اسلام آباد لیشتر با اعتبار ۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های جهاد کشاورزی گچساران است.

دستلاف افزود: جاده بین مزارع رودبال با اعتباری ۲۲ میلیارد ریال و به طول پنج کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد در دست اجراست و عملیات اجرایی ساخت پل بین مزارع این منطقه بزودی از سوی شرکت نفت آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای شبکه سه و تامین آب روستاهای امامزاده جعفر (ماهور باشت) با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال با میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اجراست.

شهردار دوگنبدان گفت: ۴۳ طرح عمران شهری در مناطق مختلف این شهر در دست اجراست که با انجام انان رفاه شهری متحول خواهد شد.

شهرداری دوگنبدان ۴۳ طرح عمران شهری در دست انجام دارد

رضا قشقایی در شورای اداری گچساران گفت: با مشارکت و حمایتهای دولتی هم اکنون بیش از ۱۱ طرح عمران شهری با اعتباری بیش از ۳۳۸ میلیارد ریال در مناطق مختلف شهر دوگنبدان در دست اقدام است.

وی بیان کرد: این تعداد طرح عمران شهری شامل کانال حد فاصل مدرسه فراشبندی تا پل محلاتی، پل باغ فردوس، کانال باغ فردوس، پل بلوار اندیشه، کانال پاسداران و تکمیل کانال های دفع آب سطحی و ...است.

قشقایی ادامه داد: از این تعداد طرح ها پنج طرح عمران شهری در دست اجرا و عملیات اجرایی مابقی پروژه ها بزودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین مجوز شروع طرح ادامه کنارگذر حدفاصل خیابان ۹ دی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد از کمیته انطباق اخذ شده است.

قشقایی گفت: هم اکنون ۳۱ طرح عمران شهری از محل اعتبارات داخلی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

نباید اقدامات دولت نادیده گرفته شود

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در مناطق مختلف کشور از جمله محروم انجام داده نباید این اقدامات نادیده گرفته شود.

سید ناصر حسینی پور ابراز کرد: مدیران اجرایی نباید در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

تخصیص ۱۶۷ میلیارد ریال اعتبار عمران روستایی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران افزود: بیش از ۲۲۹ میلیارد ریال اعتبار استانی برای توسعه روستاهای گچساران در قالب طرح هادی در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۶۷ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

ر اغ پور عنوان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۶۰ طرح عمرانی روستایی در این شهرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد بیش از ۳۰ طرح با اعتباری بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال به بهربرداری رسید.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۳۰ طرح عمران روستایی با اعتباری ۱۳۱ میلیارد ریال در زمینه بهسازی معابر روستایی، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت در این شهرستان در دست اجراست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و عمران روستاها و مناطق محروم گچساران در قالب طرح های مختلف از سال گذشته تاکنون در این شهرستان هزینه شد.

راغ پور افزود: این میزان اعتبار در قالب اجرای طرح‌های هادی، ساخت پل، سنگفرش، جدول گذاری، بیس ریزی و آسفالت در روستاهای گچساران هزینه شد.

وی ابراز کرد: در یکسال گذشته ۱۴۴ هزار مترمربع بیس آسفالت، سخت چهار پارک محله‌ای، ساخت پنج دهنه پل، اجرای ۱۱ هزارمترمربع سنگ‌فرش و اجرای ۲ هزار متر طول جدول گذاری انجام شده است.

راغ پور به طرح نهضت ملی اشاره کرد و گفت: طرح ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن در قالب فاز اول با پیشرفت ۷۰ درصد در دست اجراست.

وی ابراز کرد: همچنین عملیات اجرایی فاز دوم طرح نهضت ملی در قالب ۱۲۴ واحدی که از ابتدای امسال شروع شده است.

۲۹۸ میلیارد ریال طرح برق رسانی در گچساران در دست اجراست

رییس اداره برق گچساران گفت: ۱۶ پروژه در حوزه برق با اعتبار ۲۹۸ ریال هم اکنون در دست اجراست.

مهدی چرامی ابراز کرد: این طرح ها شامل اصلاح و تبدیل سیم به کابل هفده دستگاه فرهنگیان، تبدیل سیم به کابل شهرک مکانیک ها، روشنایی شهری، روشنایی روستایی، اصلاح و توسعه فیدر دومداره امامزاده جعفر، اصلاح و توسعه ایستگاه ساران تا فلکه نرگسی است.
وی تصریح کرد: اصلاح و بهینه‌سازی برق روستای باباکلان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است.

مشکل فاضلاب بیمارستان شهید رجایی گچساران برطرف نشد

رییس شبکه بهداشت و در مان گچساران گفت: مشکل فاضلاب بیمارستان شهید رجایی به علت تغییرات در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون برطرف نشده است.

سید طاهر حسینی ابراز کرد: پایگاه فرهنگیان و پایگاه شهید محلاتی هر کدام با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در دست اجراست که تا یک ماه اینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: بیمارستان سوانح سوختگی گچساران در قالب هشت تخت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست.

حسینی با اشاره به طرح های در دست اجرا ی بخش بهداشت گچساران گفت: مرکز خیرآباد ده‌جلیل با ۶۰ درصد پیشرفت، مرکز بهورزی با ۶۰ درصد پیشرفت، مرکز روستای بن‌پیر با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و کلینیک دندانپزشکی دولتی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در دست اجراست.



تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1402, 16:33



» اخبار مرتبط:

  • عملیات اجرایی ۳۰ طرح عمران روستایی در گچساران آغاز شد
  • ۲۳۰ طرح عمرانی در گچساران در حال اجراست+آخرین وضعیت طرح‌ها
  • جهاد کشاورزی گچساران 65 طرح در دست اجرا دارد
  • ۳۱ طرح عمرانی روستایی در گچساران افتتاح شد
  • 75 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمران روستایی گچساران اختصاص یافت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟