مشروح اخبار


» جایگاه اندیشه و آرمان های امام (ره) و انقلاب در سینما/سلیمی راد: برای تبیین اندیشه و آرمان های حضرت امام (ره) در سینما نیازمند تربیت هنرمندان متعهد هستیم



محمد سلیمی راد مستندساز گفت: ما هرچه ضربه می خوریم از حوزه آموزشی مان است!

به گزارش راک نیوز،کارگردان مستندهای «سرباز شماره صفر» و «ماهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر امروز شاهد این اتفاق هستیم که اندیشه های ناب انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) در فیلم های مان چندان جایی ندارند به دلیل آن است که در حوزه آموزش کوتاهی کرده ایم! بی شک برای تبیین اندیشه و آرمان های حضرت امام (ره) در سینما نیازمند تربیت هنرمندان متعهد هستیم. اگر واقعا رسیدن به فضای سینمای انقلابی و آرمانی هدف و آرزوی مان است باید در وهله اول هنرمندان برحسته و متعهدی را در این حوزه تربیت کنیم. متأسفانه بسیاری از جوانان امروزی شناختی از اندیشه های ناب و مترقی حضرت امام خمینی (ره) ندارند از این رو ما باید برای آن ها بسترسازی کرده و این فضا را فراهم آوریم تا اتفاقات نیکی در این حوزه رقم بخورد.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا مدیران سینمایی به کرات شعار حمایت از سینمای ارزشی و استراتژیک را می دهند اما در عمل چندان حمایتی از سینماگران انقلابی ندارند و سینما همچنان در سیطره فیلم های سیاه و یا کمدی های نازل است اظهار داشت: مدیر می تواند شعار بدهد اما وقتی شعارش به نتیجه روشن ختم نمی شود به دلیل آن است که یا تجربه ای در آن فضا ندارد و این فضا را لمس نکرده است یا دغدغه اش پرداختن به این مضامین نیست.
سلیمی راد سپس با بیان اینکه انتخاب برخی از مدیران فرهنگی و سینمایی اشتباه است تصریح کرد: اگر انتخاب مدیران سینمایی غلط نبود علاقمندان به حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این سال ها چنین مهجور واقع نمی شدند. این بسیار تلخ است که بسیاری از سینماگران متعهد و ارزشی امکان کار ندارند و فیلمنامه های شان سال ها است خاک می خورد و هیچ نهادی علیرغم شعارهای مدیران و وظیفه اش از تولید این فیلمنامه ها حمایت نمی کند.
این مستندساز خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیران عادت دارند قول حمایت از تولید فیلم را به فیلمسازان بدهند اما در عمل حمایتی از آن ها نمی کنند؛ در واقع انتخاب های اشتباه مدیران باعث چنین اتفاقاتی در سینمای کشورمان شده است.
وی متذکر شد: ما هرچه داریم از انقلاب اسلامی است اما بسیار دردآور است که نتوانستیم این نوع مباحث را برای نسل جوان تشریح کنیم. ما باید به واسطه زبان سینما آرمان ها و اندیشه های ناب انقلاب اسلامی و امامین انقلاب را ترویج و گسترش دهیم.
سلیمی راد در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران سینمایی باید تدبیری اندیشه کنند تا سینما و جشنواره ها تنها معدود به طیف خاصی از اهالی سینما و رسانه نشود! الآن جایگاه مردم در این جشنواره ها کجاست؟ چرا آن ها در این جشنواره ها نیستند؟ چرا این همه جشنواره ریز و درشت در کشورمان برگزار می شود اما هیچ خروجی مثبتی برای آحاد افراد جامعه در پی ندارد؟ این ها نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد! ما اگر فیلم ارزشی می سازیم و یا جشنواره ارزشی برگزار می کنیم باید در اولین گام مردم از آن ها بهره برداری کنند اما این نکته هم مدت ها است به دست فراموشی سپرده شده است.



تاریخ انتشار : 9 خرداد 1402 03:25



» اخبار مرتبط:

  • یاسوج، میزبان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
  • اثر جدید محمد سلیمی راد به بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین المللی مستند ای ...
  • کارگاه آموزشی سینمای مستند در یاسوج برگزار شد
  • سلیمی راد / نگاه ویژه جشنواره فیلم فجر به حوزه دفاع مقدس
  • پخش آثار جشنواره فیلم رویش به مناسبت روز سینما در باشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler