مشروح اخبار


» افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: بزودی ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه اندازی می‌شود



رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به‌زودی ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه اندازی می‌شود، گفت: در مراجع قضایی تضاد آرا به معنای تقابل نیست چراکه قاضی مستقل است و جز خدا و قانون مافوقی ندارد، بنابراین تضاد آرا نباید به معنای تقابل بین دادسرا و دادگاه تعبیر شود.


رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به‌زودی ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه اندازی می‌شود، گفت: در مراجع قضایی تضاد آرا به معنای تقابل نیست چراکه قاضی مستقل است و جز خدا و قانون مافوقی ندارد، بنابراین تضاد آرا نباید به معنای تقابل بین دادسرا و دادگاه تعبیر شود.  




به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان، محبوب افراسیاب در بازدید سرزده از حوزه قضایی  دهدشت، با مردم و کارکنان قضایی و اداری نیز دیدار کرد. 


 دکتر افراسیاب در بخش دیگری به پرسش‌های مراجعان که در راهروهای دادگستری دهدشت حضور داشتند پاسخ داد.




وی در بازدید از شعب ضمن بررسی آمار و عملکرد دادگاه‌های حقوقی و کیفری در سخنانی خطاب به کارکنان قضایی و اداری گفت: گرچه یکی از اهداف طرح تحول و تعالی قضایی جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌ها است و این مهم می‌تواند به اتقان آرا و کیفیت صدور آن‌ها کمک کند، اما همکاران دقت بیشتری کنند که کیفیت را قربانی کمیت نکنند. 


قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با قضات دادگستری به راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در راستای انسجام بخشی به صلح و سازش پرونده‌های حقوقی و کیفری و گسترش فرهنگ صلح و سازش، در کنار استفاده از ریش سفیدان و سفیران صلح، شورا‌های حل اختلاف در کنار بکارگیری سایر مقبولین جامعه اقدام به ایجاد دادگاه‌های صلح کرده است.


وی افزود:۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت راه‌اندازی می‌شود


افراسیاب ارتباط دوسویه دادسرا و دادگاه را در ارائه خدمات بیشتر به مردم مؤثر خواند و ابراز کرد: در مراجع قضایی تضاد آرا به معنای تقابل نیست، چون قاضی مستقل است و جز خدا و قانون مافوقی ندارد، بنابراین تضاد آرا نباید به معنای تقابل بین دادسرا و دادگاه تعبیر شود. 


رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فرهنگ عشیره‌ای استان در استفاده از نهاد‌های داوری در ایجاد صلح و سازش اشاره کرد.



 افراسیاب گفت: استفاده از فرهنگ عشیره‌ای و قومی و قبیله‌ای در پذیرش صلح و سازش و احترام بزرگان و ریش سفیدان، سادات و روحانیون و مسئولین استانی در شهرستانی، همه و همه در نهاد‌های داوری خلاصه می‌شود اما شایسته است که نهاد‌های داوری در جهت کوتاه نمودن فرایند رسیدن به صلح و سازش، از افراد ذی نفوذ منطقه استفاده کنند.



تاریخ انتشار : 5 شهریور 1403, 17:05



» اخبار مرتبط:

  • بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از شعب قضایی مرکز و چند حوزه ی قضایی استان/ تصاویر
  • ادامه بازدیدهای رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه‌های قضایی/ پایان بازدیدهای دور اول دکتر افراسیاب
  • بازدید و دیدار سرزده با قضات دادگستری‌های گچساران و کهگیلویه/دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: آرای رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان ماهانه منتشر و در اختیار همکاران قرار می‌گیرد
  • در سومین دوره بازدید های شهرستانی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت:دیدار و گفتگو با کارکنان قضایی و اداری شهرستان های چرام و لنده/تصاویر
  • دیدار مسئولان قضایی با ۴۰۰ نفر از زندانیان مرکزی یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟