مشروح اخبار


» دستگیری کلاهبردار سایبری گچساران



فرمانده انتظامي شهرستان گچساران از شناسایی و دستگيري یک نفر کلاهبردار سایبری در این شهرستان خبر داد. 


به گزارش راک نیوز به نقل از پايگاه خبري پليس؛ سرهنگ "ارسلان خادمیان" اظهار داشت: با توجه به افزایش شکایات و کلاهبرداری اینترنتی، موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران افزود: مأموران و کارشناسان پلیس فتا شهرستان ضمن هماهنگی با مرجع قضائی  با رصدهای اینترنتی، تحقیقات و اقدامات گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر کلاهبردار سایبری (کلاهبرداری از طريق فیشینگ) گردیدند.

خادمیان تصریح کرد: در تحقیقات فنی و بررسی از تجهیزات الکترونیکی و اینترنتی متهم مشخص گردید که وی با استفاده از روش فیشینگ (ارسال پیامکهای جعلی حاوی لینکهای آلوده) برای شهروندان و سپس اعتمادسازی بصورت حرفه‌ای اقدام به کلاهبرداری می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران ضمن اشاره به اینکه مشخص گردید توضیح داد: متهم مذکور از ۴۳۶ نفر در سراسر کشور  مبلغی بیش از ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری نموده  و طی بررسی‌ها تعداد ۵۰ نفر از شکات شناسایی و پس از تشکیل پرونده، متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.

 وی از شهروندان خواست که ضمن توجه به هشدارهای پلیس فتا در فضای مجازی، هرگونه موارد مشکوک سایبری را به این پلیس اطلاع دهند.



تاریخ انتشار : 4 مهر 1403, 13:03



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری کلاهبردار با شیوه فروش وام ازدواج در کهگیلویه
  • دستگیری کلاهبردار ۱۵ میلیونی سایت دیوار !
  • دستگیری سارق لوله های باغات در گچساران
  • جعل و‌‌ کلاهبرداری 26 میلیاردی در یاسوج
  • دستگیری کلاهبرداران اینترنتی پرداخت وام در کهگیلویه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟