مشروح اخبار


» دیدار رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار جدید



از سوی وزیر کشور آقای یدالله رحمانی به عنوان استاندار جدید منصوب و مشغول به کار شدند به همین مناسبت اعضای شورای قضایی استان کهکیلویه و بویراحمد در نشستی با استاندار جدید شرکت کردند.


افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: نتیجه عملی رکود اقتصادی، افزایش نرخ اصلی جرم و دعاوی و طرح دعاوی حقوقی بی‌جهت یا کم اهمیت می باشد.



استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد: اصلی‌ترین مورد در کنار تأمین امنیت، مسئله معیشت مردم است



 از سوی وزیر کشور آقای یدالله رحمانی به عنوان استاندار جدید منصوب و مشغول به کار شدند به همین مناسبت اعضای شورای قضایی استان کهکیلویه و بویراحمد در نشستی با استاندار جدید شرکت کردند.



به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان، محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان در این نشست ضمن تبریک به مناسبت انتصاب آقای یدالله رحمانی به عنوان استاندار جدید این استان در سخنانی اظهار داشت: در این استان همه منابع طبیعی پتانسیل است اما چند مشکل جدی در این استان ار قبیل؛ عدم رونق کسب و کار است که دلیل اصلی آن عدم گردش صحیح پول است.



 رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به چرخش پول در استان اشاره و گفت: یک درصد از جمعیت کشور در این استان وجود دارد و ۲۵ درصد از پول مملکت در این استان می‌چرخد و این‌ها باعث ایجاد حلقه‌های مفقود اقتصادی و رکود شده و نتیجه این را در دادگاه‌ها می‌بینیم.

افراسیاب افزود: نتیجه عملی رکود اقتصادی، افزایش نرخ اصلی جرم و دعاوی و طرح دعاوی حقوقی بی‌جهت یا کم اهمیت می باشد.

وی گفت: اگر از نظر رصد علمی نگاه کنیم، دعاوی در دادگستری استاد مطرح می‌شود که در هیچ یک از نقاط کشور مطرح نشده و این به فقر برمی‌گردد.

 قاضی القضات دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: نرخ جرم رابطه مستقیمی با دلایل اقتصادی دارد.

وی گفت: دستگاه قضایی در استان، در کنار استاندار، به عنوان یک بازوی قدرتمند استاندار خواهد ایستاد.

افراسیاب افزود: اولین درخواستم این است که توجه به توسعه این استان داشته باشید. از نظر پارامترهای توسعه این استان در رتبه آخر کشور قرار دارد و مع الاسف با وجود همه این داده‌ها و پتانسیل‌های قوی، نیازمند سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری یک عامل منعطف جاری است و ایستا نیست.

این مقام قضایی ابراز داشت: این استان ریل قطار، ترانزیت هوایی و منابع، خیلی از چیزهای دیگر و حتی یک متر اتوبان ندارد و همه این متغیرهای مستقل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سرمایه گذاری و چهره ی ظاهری شهر یاسوج مرکز استان اشاره نمود.

افراسیاب گفت: سرمایه‌گذاری در استان تقریباً صفر است و ساخت و ساز ۳ هزار صنعت دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد که صفر است.

وی افزود: وقتی از ورودی شیراز که وارد یاسوج می‌شوید شهر چهره یک روستا را دارد. طرح تفضیلی شهری اجرا نشده است و از آنجا که متولیان امر نیازمند پول ناشی از احداث ساخت و سازهای غیر مجازند با پول معامله می‌شود. چهره این شهر چهره یک مرکز استان نیست.



 وی به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد و بیان داشت: نسخه جدید توسعه و آمایش سرزمینی جدیدی را برای توسعه این استان در نظر گرفته و نوشته شود.

 افراسیاب افزود: نزدیک ۶۰۰ گونه گیاهی دارای ارزش دلاری در این استان وجود دارد ولی رها شده است

 وی گفت: نگاه جزیره از سوی همکاران و دولت در استان جواب نمی‌دهد.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به رشادت های مردمان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس ، اظهار داشت: استانی که در زمان دفاع مقدس، دارای جمعیتی قریب ۲۵۰ هزار نفر بود، ۵۰ هزار نفر رزمنده داشت. در کجای کشور این همه از نظر آمار شهداء و ایثارگران در صف اول بود.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان ادامه ابراز داشت: الان زمان نگاه و گرایش جزیره‌ای گذشته است و مردم به کارنامه و کارکرد نظام توجه خواهند کرد. باید هم افزایی ایجاد کنیم و کارکرد و عملکرد نظام را بالا ببریم وگرنه دشمن نه به ما و نه به شما رحم خواهد کرد و در رصد هست که کار کرد و بازدهی عملکرد نظام را در واقع منفی نشان دهد.

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به بزرگداشت یاد و خاطره شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در استان‌های کمتر برخوردار آنچه که بیشتر نیاز است کارهای اقتصادی و عمرانی می‌باشد که ماحصل این کار باید بهبود وضعیت معیشت مردم شود.



یداله رحمانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید دارد؛ اصلی‌ترین مورد در کنار تأمین امنیت، مسئله معیشت مردم است که ما امیدواریم با دولت جدید با همدلی و همراهی با استفاده از همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد(انسانی و طبیعی) بتوانیم این تاکیدات را اجرایی کنیم.

 نماینده ی عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما باید منابع طبیعی و جنگل‌ها را نیز در استان حفظ کنیم و شرایط اقتصادی خوبی را برای مردم مهیا کنیم.



رحمانی در ادامه گفت: اصل وظیفه ما و مدیران حمایت از تولید می‌باشد، که باید زمینه ی تولید را نیز برای مردم فراهم کنیم و کارگروه حمایت از تولید باید با جدیت تمام برای حمایت از تولید تلاش کند تا موانع تولید برداشته شود و ما همه باید، جهت موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی نهایت تلاشمان را بکنیم.



تاریخ انتشار : دیروز, 12:58



» اخبار مرتبط:

  • رسیدگی به مشکلات قضایی شرکت فراورده‌های غذایی و قند یاسوج
  • یدااله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/یک ترک قشقایی و تحصیلکرده اقتصاد
  • در ملاقات مردمی امروز انجام شد/ دستور دکتر افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تسریع دررسیدگی به 2 پرونده ی قتل
  • دادستان اسبق شهرستان کهگیلویه بعنوان رئیس کل جدید دادگستری خوزستان منصوب شد
  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان: آمار جرائم سایبری در برخی شهرستان‌ها نگران کننده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟