مشروح اخبار


» مشکلات یاسوج زیر ذره بین نماینده بویراحمد/ بهرامی اولین گام شهری را محکم برداشت/ نشست هم اندیشی گره های ترافیکی پایتخت طبیعت برگزار شد/+جزئیات



به دعوت نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون نشست هم اندیشی برای رفع مشکلات شهری و گره های ترافیکی شهر یاسوج در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


به دعوت نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون نشست هم اندیشی برای رفع مشکلات شهری و گره های ترافیکی شهر یاسوج در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


به گزارش راک نیوز،نشست هم اندیشی با موضوع رفع گره های ترافیکی و مشکلات عبور و مرور شهری به دعوت نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل برنامه و بودجه استان، فرماندار شهرستان بویراحمد، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر یاسوج در دفتر معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

محمد بهرامی نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به مشکلات ترافیکی و بافت شهری شهر یاسوج ابراز کرد: مشکلات بخش ترافیک شهر یاسوج همواره از مهم ترین دغدغه های مردم مرکز استان بوده که این جلسه آغازی برای رفع این مشکل است.

وی با اشاره به اینکه شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت و مرکز استان پیشانی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد است بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری این استان با قومیت ها و جغرافیای مختلف در شهر یاسوج سکونت دارند و این شهر به عنوان مقصد گردشگری در بیشتر ایام سال میزبان گردشگرانی از سایر نقاط کشور و به خصوص استان های جنوبی کشور است که با توجه به وجود مشکلات ترافیکی نیازمند توجه ویژه مسئولان ارشد استانی به خصوص مجموعه استانداری، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری یاسوج برای تخصیص اعتبار و رفع گره های ترافیکی است.

بهرامی با تاکید بر همکاری و مشارکت همه نهادها و دستگاه ها برای رفع مشکل ترافیک مرکز استان افزود: بلوار آیت الله ملک حسینی که از محله‌های، شرف آباد علیا، شرف آباد سفلی، شهرک صنعتی بلکو، امامت ها، شهرک امام علی (ع) و شرف آباد وسطی عبور می‌کند اولین اولویت در این طرح است.

وی با اشاره مشکلات ترافیکی در محدوده شرقی شهر یاسوج خواستار تسریع درعملیات عمرانی ۴۵ متری سروک یاسوج شد و بیان کرد: عملیات اتصال پل چهارم به جاده سروک در قالب مسیر ۴۵ متری سروک به طول حدود دو کیلومتر دومین اولویت این نشست می باشد.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی دیگر اولویت طرح تسهیل عبور و مرور شهری مرکز استان را اتصال بلوار ارم به بلوار بنسنجان مجاور با آب راه دائمی دره گرم عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان در ضلع شرقی شهر یاسوج است که با اجرای این طرح تا حد زیادی از بار ترافیکی محدوه های مرکز شهر، بلوارهای کشاورز و قرنی و خیابان های جمهوری و مطهری کاسته خواهد شد.

بهرامی از دیگر اولویت های مهم تسهیل عبور و مرور شهری مرکز استان به احداث زیرگذر و روگذر در نقاط مختلف شهری اشاره کرد و افزود: احداث زیرگذر و روگذر از مهمترین برنامه ها و راهکارها برای حل مشکل ترافیک در نقاط مختلف شهر یاسوج است که این طرح نیازمند همکاری و برنامه ریزی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه های ارشد استانی است.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عدم توزیع ترافیکی مناسب را از دیگر عوامل ترافیک سنگین شهری در شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: توزیع نامناسب ترافیکی در نقاط مختلف شهر یاسوج از جمله محل مدارس، ادارات و دیگر صنوف از مهم ترین مشکلات شهری در بخش گره های ترافیکی شهر یاسوج است که همواره مشکلاتی برای نهادهای خدمات رسان به وجود آورده و نیازمند بازنگری و ساماندهی است.

وی در ادامه به مغفول ماندن و مشکلات پارک جنگل یاسوج به عنوان یکی از مهم ترین طرح های گردشگری و درآمدزای شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات زیرساختی صورت گرفته و ظرفیت های این پارک توجه ویژه به احداث تاسیسات و راه دسترسی مناسب از دیگر اولویت های مرکز استان برای ایجاد فضایی مناسب وامن برای شهروندان، هم استانی ها و گردشگران در همه ایام سال است.

شهرام مهدوی فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه این نشست با تشکر از نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برای تشکیل این جلسه برای گره گشایی ترافیک شهر یاسوج بیان کرد: یکی از ویژگی های دکتر بهرامی نسبت به سایر نمایندگان سابقه کار اجرایی و عمرانی در مدیریت شهری و همچنین تحصیلات مرتبط دانشگاهی است که امید داریم با برنامه ریزی ها و همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی برای تخصیص اعتبارات شاهد کاهش بار ترافیک شهری مرکز استان باشیم.

سید هدایت اکبری رییس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری این جلسه گفت: با توجه به سوابق کاری و اجرایی دکتر بهرامی به عنوان شهردار یاسوج در سنوات گذشته و آگاهی ایشان از مشکلات شهری و مجموعه شهرداری یاسوج در این سال ها نسبت به آینده شهری مرکز استان خوش بین هستیم.



تاریخ انتشار : دیروز, 21:02



» اخبار مرتبط:

  • بازار عمده فروشان یاسوج جابه جا می‌شود
  • اقدام شهرداری برای راه اندازی سامانه پایش تصویری و تدوین طرح جامع ترافیکی
  • تخریب ورزشگاه تختی
  • قلب یاسوج را به جراحان میسپاریم
  • حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در شورای شهر یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟