مشروح اخبار


» شیوه توزیع یارانه‌ها با عدالت فاصله دارد



من به رئیس جمهور نیز اعلام کردم که یارانه‌هایی که با عنوان کمکی به مردم پرداخت شده است، یکی از بدترین کارهای بود که می‌شد انجام داد زیرا نه به دید عدالت نزدیک بود و نه اقتصاد.

غلامرضا تاج‌گردون در همایش تجلیل از 400 دانشجویی تحت حمایت کمیته امداد که با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد،  با اشاره به قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و پرداخت یارانه‌های عیدانه اظهار کرد: من به رئیس جمهور نیز اعلام کردم که یارانه‌هایی که با عنوان کمکی به مردم پرداخت شده است، یکی از بدترین کارهای بود که می‌شد انجام داد زیرا نه به دید عدالت نزدیک بود و نه اقتصاد.

وی افزود: پیشنهاد من این بود که این پول نباید میان همه افراد با شرایط مختلف اقتصادی توزیع شود و از نظر من در این توزیع منطق اقتصادی و دید عدالت رعایت نشده است و این باید جهت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی افراد تحت حمایت کمیته امداد، تامین اجتماعی، بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی قرار می‌گرفت.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توزیع منابع از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها در استای رفع محرومیت‌زدایی و فقر بسیار خوب است و دولت نیز در این راه زحمات بسیار زیادی کشیده و می‌کشد.

تاجگردون تأکید کرد: به عنوان یک مسئول اقتصادی می‌گویم منطق اقتصاد این است که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها باید اجرا شود اما ما نحوه توزیع را قبول نداریم.

وی بیان داشت: به رئیس جمهور پیشنهاد پرداخت یارانه‌ها را به سه الی چهار دهک جامعه دادم با این دلیل که اگر قرار است همه افراد به یک میزان و مبلغ یارانه دریافت کنند که ربطی به هدفمند کردن یارانه‌ها ندارد، کجای این مسئله به هدفمند کردن یارانه‌های می‌خورد.

تاجگردون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر من تصمیم گیرنده این طرح بودم قطعا به 10 دهک جامعه پول نمی‌دادم و بر بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی سه دهک دیگر را که شامل خانواده‌های تحت حمایت نهادهای حمایتی هستند، تلاش می‌کردم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: با توجه به شرایط تورم کنونی و با این شیوه توزیع، پولدارها، پولدارتر  و فقرا فقیرتر می‌شوند.

تاجگردون با بیان این‌که به هرحال این مسئله باید اصلاح شود، عنوان داشت: اختلاف نظر مجلس و دولت بعد از موضوع تورم، بر شیوه توزیع یارانه‌ها است.



تاریخ انتشار : 13 اسفند 1391 04:18



» اخبار مرتبط:

  • چند درصداز نمایندگان یارانه می‌گیرند؟
  • کارت اعتباری به جای یارانه نقدی
  • عقب نشینی مجلس پس از هشدار رییس جمهور
  • زمان واریز یارانه عیدانه تغییر کرد
  • پیشنهاد تاجگردون حذف ۵ دهک از دریافت یارانه در فاز دوم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler