مشروح اخبار


» «جیگر» همچنان ممنوع‌ التصویر؟



نوروز 92 هم شبکه دو میزبان آقای مجری، کلاه قرمزی و دیگر دوستانش خواهد بود که از 28 اسفندماه تا پایان تعطیلات لحظات مفرحی را برای دوستدارانشان رقم بزنند.

 بیش از 20 سال است که آقای مجری (ایرج طهماسب) به همراه "کلاه قرمزی" و "پسرخاله" نشان داده‌اند که نه تنها در تولید برنامه‌های جذاب و آموزنده برای گروه سنی کودک و نوجوان موفق بوده‌اند، بلکه برنامه تولیدی آنها برای تمام سنین جذابیت داشته و هنگام پخش آن به‌ویژه در ایام نوروز پیر و جوان پای گیرنده‌های خود می‌نشینند تا از ماجراهای جدید "کلاه قرمزی" مطلع شوند.

هرچند مجموعه تلویزیونی "کلاه قرمزی" در ابتدا با دو شخصیت اصلی "کلاه قرمزی" و "پسرخاله" شکل گرفت، اما بعدها ایرج طهماسب و گروهش با افزودن تعدادی از شخصیت‌های جدید به مجموعه‌های نوروزی "کلاه قرمزی" از جمله "پسرعمه زا"، "ببعی"، "آقای همساده"، "فامیل دور" و "جیگر" جذابیت این مجموعه را بالا برده و هر کدام از این شخصیت‌ها توانستند مخاطبان و علاقه‌مندان خود را کسب کنند.
 

alt
 

با این که این مجموعه موفق‌ترین مجموعه نوروزی طی سال های گذشته است، اما هر سال برای ساخت این مجموعه نوروزی حواشی بسیاری وجود داشته و اخبار متفاوتی در رابطه با ساخته شدن و یا ساخته نشدن آن منتشر می شود. به عنوان مثال در سال 91  با اضافه شدن شخصیت "جیگر" به دوستان "کلاه قرمزی" بسیاری از منتقدان اعلام کردند که این شخصیت به دلیل رفتارهای متفاوت و تندی که دارد برای کودک و نوجوان بدآموزی داشته و باید از مجموعه حذف شود. البته هنوز مشخص نیست که "جیگر" در نوروز 92 دوباره به تلویزیون می‌آید یا خیر.

بخشی‌زاده مدیر شبکه دو چندی پیش  گفت که این شخصیت ممنوع‌التصویر نیست و در مجموعه "کلا قرمزی 92" شاهد حضور او خواهیم بود. که البته باید منتظر ماند و دید چقدر حرف این مدیر درست از آب درمی‌آید.

alt
 

هر سال شبکه 2، دو هفته مانده به ایام نوروز، "کلاه قرمزی" نوروز قبل را به نمایش می‌گذارد اما امسال به جای آن که مجموعه نوروزی کلاه قرمزی در سال 91 به نمایش درآید، مجموعه سال 90  به نمایش درآمده و این نشان می دهد که شایعه حذف "جیگر" از مجموعه قدرت بیشتری گرفته است ولی آنچه که مشخص است این مجموعه طبق روال هر سال هر شب در ایام نوروز راس ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

 البته پخش شدن یا نشدن این مجموعه پرطرفدار امسال و از چند ماه مانده به نوروز با اما و اگرهای زیادی همراه بود و بارها پخش آن تکذیب شد که گویا دلیل این تردیدها هم مسایل مالی سازمان صدا و سیما بوده است که در نهایت و قطعا به دلیل احترام به خواسته و علاقه بچه‌ها این مجموعه دوباره به کنداکتور پخش شبکه دو بازگشت.

با توجه به اینکه مجموعه "کلاه قرمزی و پسرخاله" در عید نوروز همواره مهمانان مختلفی از سینماگران و هنرمندان به برنامه خود دعوت می کنند، تا امروز حضور مهناز افشار به عنوان مهمان در این برنامه قطعی شده است.

همچنین حمید مدرسی تهیه کننده این مجموعه به یکی از رسانه ها اعلام کرد که به زودی کلوپ هواداران "کلاه قرمزی" افتتاح خواهد شد، تا مخاطبان و علاقه مندان این مجموعه از این طریق نظرات و پیشنهادات خود را به گروه سازنده اعلام کنند.
 

alt
 

"کلاه قرمزی" نام شخصیت عروسکی مجموعه تلویزیونی به نام "صندوق پست" و سه فیلم سینمایی "کلاه قرمزی و پسرخاله"، "کلاه قرمزی و سروناز" و "کلاه قرمزی و بچه ننه" بود. این شخصیت عروسکی، بیشتر در سالهای دهه 70 محبوب بود. در نوروز هر سال (از سال88) در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

حمید جبلی، فاطمه معتمد آریا، محمدرضا هدایتی، مرضیه محبوب، بهادرمالکی، محمد بحرانی، کاظم سیاحی، الکا هدایت و بنفشه صمدی از جمله گویندگان این مجموعه های کلاه قرمزی هستند.

پیش از این هنرمندانی چون مرضیه برومند، ابراهیم حاتمی کیا، امین حیایی، شهرام قائدی، فلامک جنیدی، علیرضا خمسه، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، نگار جواهریان از جمله مهمانان این مجموعه در برنامه های نوروزی هستند.




تاریخ انتشار : 26 اسفند 1391 14:18



» اخبار مرتبط:

  • جیگر عروسک شد!+عکس
  • ماجرای خواستگاری امین حیایی از نگین محسنی + عکس
  • به ضرغامی گفتم، واقعیت را بپذیریم بیننده‌مان را از دست داده‌ایم!
  • بازداشت دوبلورهای«حریم‌سلطان»در ایران
  • تكذيب شد.سريال تاثريا بدون حذف به پايان ميرسد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler