مشروح اخبار


» جشنواره دانش‌آموزی سفره هفت‌سین در گچساران +عکس



دانش‌آموزان گچسارانی در این جشنواره، هنر و سلیقه خود را در تزئین و چیدمان سفره هفت سین نوروزی به نمایش گذاشتند.همزمان با برگزاری این جشنواره،


نخستین جشنواره دانش‌آموزی چیدمان سفره هفت‌سین امروز با حضور افزون بر 400 دانش‌آموز و مردم در محل پارک نفت گچساران برگزار شد.

این مراسم که برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شد، با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان در محل پارک نفت گچساران برگزار شد، 33 سفره هفت سین با طرح‌ها و سلیقه‌های زیبا توسط 33 گروه 12 نفری دانش‌آموزی برپا شد.

دانش‌آموزان گچسارانی در این جشنواره، هنر و سلیقه خود را در تزئین و چیدمان سفره هفت سین نوروزی به نمایش گذاشتند.

همزمان با برگزاری این جشنواره، جشنواره پخت انواع غذاهای محلی همراه با رسم و رسومات سنتی و موسیقی محلی نیز برگزار شد.

تجلیل از 33 گروه شرکت‌کننده در جشنواره چیدمان سفره هفت‌سین

مدیر آموزش و پرورش گچساران در حاشیه برگزاری جشنواره دانش‌آموزی چیدمان هفت‌سین اظهار کرد: حفظ آئین‌ها، ارزش‌‌گذاری به تلاش بشریت و دفاع از هویت فرهنگی و اعتقادی جامعه و احترام به عرف موجه جامعه از ضروریات یک جامعه است.

alt




یدالله مرادی افزود: ارزش‌گذاری و فرهنگ‌سازی رسم و رسومات دینی و نمادهای ملی و فرهنگی در راستای آشناسازی نسل آینده جامعه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی نسل‌های جدید با نمادها، اصالت و هویت فرهنگی و دینی جامعه دانست و تصریح کرد: در راستای توجه به این امر مهم، آموزش و پرورش گچساران با همکاری مدارس در یک ابتکار و خلاقیت ویژه برای نخستین بار، جشنواره چیدمان هفت سین را به منظور استقبال از نوروز برگزار کرده است.

مرادی یادآور شد: در این جشنواره 33 سفره هفت‌سین به نمایش گذاشته شد که هر سفره حاصل تلاش، خلاقیت و ابتکار یک گروه 12 نفره دانش‌آموزی بود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان داشت: در این جشنواره از همه مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان گروه‌های مختلفی شرکت کرده بودند.

 به گزارش فارس، در پایان با توجه به رقابت تنگاتنگ و نزدیک گروه‌ها با یکدیگر همه گروها برتر شناخته شده و از همه آنها تقدیر به عمل آمد.

alt


alt


alt


alt
عکس:ر.م



تاریخ انتشار : 28 اسفند 1391 01:14



» اخبار مرتبط:

  • مرحله دوم مسابقات قرآن دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد دردهدشت آغازشد
  • کازرون میزبان 25 برنامه فرهنگی است
  • نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شیراز برگزار می شود
  • یک دانش آموز گچسارانی رتبه برتر جشنواره عکس کشوری را کسب کرد .
  • یاسوج میزبان جشنواره فرهنگی دانش آموزان كشور است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler