مشروح اخبار


» سفر دومیلیون و 500 هزار مسافرنوروزی به کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از دو میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی به این استان سفر کرده اند.

منصور واعظی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این میزان بیش از812 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

وی از رشد 11درصدی ورود گردشگر به این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشت خبرداد و بیان کرد: میزان اقامت برابر با سال گذشته است اگر چه پیش بینی های لازم برای اسکان مسافران نوروزی انجام شده است.

واعظی زاده بیان داشت: علاوه بر اماکن اقامتی از جمله هتل ها و مهمانسراها، 191 مدرسه با یک هزار و 400 کلاس درس و سالن های ورزشی بدین منظور تجهیز شده اند.

 

یاسوج گردشگرپذیرترین شهر استان

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین گردشگرپذیرترین شهر استان را شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: این شهر به دلیل قرار گرفتن در مسیر جنوب به شمال کشور و جاذبه های بیشمار طبیعی بیشترین حضور مسافر را داشته است.

وی اظهار داشت: پس از یاسوج، شهرهای گچساران و باشت به دلیل قرار گرفتن در مسیر خوزستان به فارس بیشترین حضور گردشگران را داشته اند.

واعظی زاده افزود: آبشار یاسوج، شهر توریستی سی سخت، امام زاده بی بی حکیمه در گچساران، شلالدان باشت و شهر قدیمی دهدشت نیز گردشگر پذیرترین اماکن استان بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان معرفی هرچه بیشتر استان، توجه به ایجاد زیرساختهای گردشگری و تکمیل مراکز اقامتی و بین راهی را ضروری عنوان کرد و گفت: استان قابلیت های فراوانی برای تبدیل شدن به یکی از قطبهای گردشگری کشور را دارد.

 

وی افزود: ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و بسترسازی برای این موضوع نسخه شفابخشی برای توسعه گردشگری استان خواهد بود.

برگزاری16نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و فروش 100میلیون تومانی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری 16 نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: تاکنون حدود 100 میلیون تومان از صنایع دستی این استان در این نمایشگاهها از سوی گردشگران خریداری شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 

واعظی زاده بیان کرد: بیشترین فروش صنایع دستی استان مربوط به گلیم و گلیم فرش به میزان 615 و 176 متر مربع بوده است.

وی افزود: سایر صنایع دستی استان شامل حصیر بافی، کیف دستی، گبه، توبره و عروسک و البسه محلی هم در جایگاههای بعدی قرار دارند.

وی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاهها منجر به معرفی و رونق هرچه بیشتر صنایع دستی استان در جهت توسعه صادرات غیر نفتی و کمک به معیشت هنرمندان صنایع دستی می شود.




تاریخ انتشار : 8 فروردین 1392 21:40



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران منصوب شد
  • راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی گردشگری و میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراح ...
  • راه‌اندازی نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی در یاسوج
  • سه اثر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مهر اصالت یونسکو گرفت
  • فقط کهگیلویه وبویراحمد حضور نداشت/آقای مدیرکل لطفا جواب بدهید!!!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler