مشروح اخبار


» قیمت بنزین‌سهمیه‌اي و آزاد چند تومان می‌شود



راك نيوز :سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: اگر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در کشور اجرا نکنیم قیمت سهمیه ای بنزین از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و قیمت آزاد از ۷۰۰ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.
قیمت بنزین‌سهمیه‌اي ۷۰۰ و آزاد ۹۰۰ تومان می‌شود
به گزارش ایلنا، جعفر قادری در حاشیه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق گزارشی را ارائه کرد و گفت: برای بررسی بودجه سال ۹۲ کل کشور هیات رئیسه کمیسیون تلفیق با توجه به محدودیت‌های قانونی به این نتیجه رسیده است که در دو هفته اول مجلس به بررسی کلیات و دیگر مسائل مربوط به درآمدی بپردازد و در دو هفته پایانی بخش هزینه‌ای را جز به جز بررسی کند.‌ اعضای کمیسیون تلفیق به دنبال این هستند تا ۱۵ اردیبهشت ماه گزارش بودجه کل کشور را در صحن علنی مطرح کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه در رابطه با جلسه دیروز کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: قرار بود یک تغییر در بررسی بودجه در سال جاری داشته باشیم چراکه سال‌های گذشته روند به این شکل بود که دو روز را اختصاص به شنیدن اظهارنظر نمایندگان اقتصادی دولت در رابطه با بودجه می‌کردند اما ما می‌خواستیم این زمان را به چهار ساعت تقلیل دهیم. اما در جلسه روز گذشته برخی از نمایندگان به دلیل اینکه اطلاعاتی از کلیات بودجه ندارند به این امر اعتراض کردند و قرار شد که امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، معاون برنامه‌ریزی دولت، وزیر نفت و رئیس سازمان خصوصی سازی در کمیسیون حضور پیدا کنند و اطلاعاتی را نسبت به کلیات بودجه بدهند همچنین درنظر داریم برای بررسی فشارها و تحریم‌های غرب از مسئولین دیگر نیز برای توضیحات بیشتر برای حضور در کمیسیون دعوت کنیم.

وی گفت: دولت در بودجه سال جاری ۱۶۶ هزار میلیارد تومان را مصوب کرده که از این ۱۶۶ هزار میلیارد تومان ۱۵ هزار میلیارد تومان را برای هدفمندی یارانه‌ها در نظر دارد تزریق کند و اگر این ۱۵ هزار میلیارد را از ۱۶۶ هزار میلیارد تومان کم کنیم ۱۵۲ هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند که این را نیز در نظر دارد از محل درآمدهای معادن و مالیات‌ها تامین کند. قادری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا نمایندگان از توضیح وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در کمیسیون تلفیق راضی شده‌اند یا خیر گفت: این را نمی‌دانم و از رایی که به کلیات بودجه می‌دهند مشخص می‌شود که آیا توضیحات این دو نفر اقناع‌ كننده بوده یا نه. قادری تصریح کرد: دولت بیان می‌کند که وابستگی بودجه در سال ۹۲ به نفت کم شده است اما از ۶۲ هزار میلیارد تومانی که از فروش نفت با ارز ۲هزار و ۵۰۰ تومان حاصل خواهد شد، نشان می‌دهد که درست است که صادرات کاهش یافته اما این وابستگی نه تنها کم شده بلکه افزایش نیز داشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: دولت در هزینه‌های جاری سال ۹۱، ۱۰۱ میلیارد تومان در نظر گرفته بود اما در سال ۹۲ این رقم به ۱۲۱ میلیارد تومان افزایش داشته است. وی گفت: دولت در بودجه سال ۹۲ برای یارانه نان، دارو که سال گذشته ۶۰۰/۱۳ در نظر گرفته بود در سال ۹۲ این رقم را به ۳۴۵/۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که درنظر دارد ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را از حاصل درآمدهای یارانه‌ها هزینه کند. قادری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا کمیسیون تلفیق در نظر دارد بودجه هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند یا خیر، گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار ما بدنبال این نیستیم که گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنیم اگر این گونه نشود بنزین سهمیه‌ای از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و بنزین آزاد از ۷۰۰ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش خواهد یافت و همچنین در سی ان جی نیز افزایش قیمتی را خواهیم داشت.

وی گفت: بعید می‌دانم که اصل فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود چراکه اگر اجرا شود با نرخ تورم و فشار تحریم‌هایی که متوجه کشور است تورم از ۳۰ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد رسید و این امر به دلیل اینکه تولیدات کشور برای تامین مواد اولیه نیازمند به خارج است و ارز مرجع نیز در بودجه درنظر گرفته نشده با اجرای فاز دوم باید انتظار موج جدید تورم را داشته باشیم. اعضای کمیسیون تلفیق با ۱۵ هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت برای یارانه‌ها اصلا موافقت نخواهد کرد.



تاریخ انتشار : 21 فروردین 1392 17:04



» اخبار مرتبط:

  • عقب نشینی مجلس پس از هشدار رییس جمهور
  • هزینه صدور گذرنامه و تعویض پلاک تعیین شد
  • دولت میخواهدقیمت ها را 4.5 برابر افزایش دهد/اقتصاددانان جلسه را ترک کردند
  • حداکثر قیمت بنزین در سال 91 اعلام شد
  • اتفاقی که برای اولین بار رخ داد: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق رد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام