مشروح اخبار


» یارانه‌ها را ریخته‌ایم؛ اما اجازه برداشت ندارید



به گزارش «تابناک»، مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره گفته‌اند: 28 هزار تومان واریزی، ما‌به‌التفاوت مرحله نخست و دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست که پیشاپیش به حساب خانوارها ریخته شده است؛ مبلغی که هنوز مشخص نیست برای یک ماه است یا دو ماه؟!

در واقع اگر برای یک ماه باشد، انتظار این است مبلغ یارانه‌ها در مرحله دوم، 73 هزار تومان در هر ماه شود و اگر برای دو ماه باشد، یارانه ماهیانه افراد 59 هزار تومان خواهد بود.

در این باره باید گفت، واریز این مبلغ به حساب خانوارها در حالی اتفاق افتاده که اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به تعویق افتاده است؛ تعویقی که با واکنش رئیس جمهور هم روبه‌رو شد.

رئیس جمهور درست چند روز پیش از پایان سال 90 در برنامه‌ای تلویزیونی در همین زمینه، گفته بود: اگر می‌گذاشتند مرحله دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها زودتر از موعد مقرر انجام می‌شد، دولت می‌توانست مبلغی نزدیک 80 هزار تومان در اختیار هر خانواده ایرانی گذارد تا با آن به سفر بروند.

گویا، دولت کاری را که رئیس می‌خواسته است، انجام داده و اتفاقا زودتر از موعد مقرر این پول را به حساب خانوارها ریخته، ولی اجازه برداشت به آنان نداده است که البته اگر هم اجازه برداشت می‌داد، این پول مبلغی نبود که کسی را راهی سفر کند. در بهترین حالت مردم این پول را صرف بخشی از هزینه‌های سرسام آور شب عید می‌کردند؛ هزینه‌هایی که نجومی بالا رفته است.

این در حالی است که وضعیت بودجه کشور همچنان بلاتکلیف است و مجلس هم فرصتی استثنایی در اختیار دولت گذارده که به جای مصرف پول ـ بر پایه بودجه مصوب ـ همچنان از تنخواه استفاده کند.

افزون بر این، هنوز مشخص نیست که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت چه کالاهایی اصلاح خواهد شد؟!

کارشناسان بر این باورند، در این مرحله، تنها بناست که بهای بنزین به 1000 تومان برسد که این هم جای شگفتی دارد، چرا که در صورت چنین چیزی، زمان‌بندی مصوب مجلس برای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز رعایت نخواهد شد.

گفتنی است، یارانه تولید همچنان وضعیت مبهمی دارد، ولی پیشاپیش حساب‌های مردم از پول‌هایی که اجازه برداشت آن را ندارند، پر شده است؛ به راستی در شهر چه خبر است؟



تاریخ انتشار : 7 فروردین 1391 15:37



» اخبار مرتبط:

  • یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی کی قابل برداشت است
  • زمان واریز یارانه نقدی خرداد ماه
  • زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه
  • زمان برداشت یارانه نقدی تیرماه
  • یارانه 45500 تومانی فروردین فردا واریز می شود و پنج‌شنبه قابل برداشت است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler