مشروح اخبار


» داستان نماینده ای که شش روز منتظر تایید صلاحیتش بود



- اقبال محمدی نماینده مریوان و سراوان از جمله اعضای فراکسیون نمایندگان کرد بود که صلاحیتش برای حضور در رقابت​های انتخاباتی مجلس نهم تایید نشد.

او در گفت​وگو با خبرآنلاین، ماجرای رد صلاحیتش را به عنوان خاطره دوره نمایندگی چهارساله اش شرح داد و گفت: با اینکه چندین بار از شورای نگهبان خواسته​ام تا دلیل رد صلاحیت بنده را اعلام کند، اما تا کنون هیچ پاسخی به بنده داده نشده است. همین​جا و از همین تریبون از یان شورای محترم می​خواهم که دلیل رد صلاحیت مرا در رسانه​ها اعلام کند تا هم بنده و هم مردم حوزه انتخابیه​ام از آن مطلع شوند. این نماینده کرد مجلس که می​گفت در مورد علت رد صلاحیتش با هیات​ها نظارت استان چندین بار مذاکره کرده بوده، ادامه داد: پس از آنکه تقریبا از تایید صلاحیتم قطع امید کرده بودم، روز سه شنبه قبل از برگزاری انتخابات به تهران بازگشتم. در حالیکه از اول هفته در حوزه انتخابیه بودم تا به محض اعلام تایید صلاحیتم بتوانم کارهای تبلیغاتی ام را شروع کنم. اما برخی از دوستان که پیگیر تایید صلاحیتم بودند طبق پیگیری مسئولین استان روزچهارشنبه ساعت 11 به من گفتند که احتمال تایید صلاحیتم هست و برگردم به مریوان. این موضوع از دفتر آقای ناطق نوری هم به اطلاع یکی از دوستان بنده رسید. وی افزود: با مسئول شورای تبلیغاتم مشورت کردم و با توصیه ایشان همان روز - یک روز مانده به پایان تبلیغات انتخاباتی- برگشتم. در مریوان و سرو آباد مردم شور و شعف یافتند و حتی تا ساعت 12 شب هم پشت در دفتر بنده منتظر تایید صلاحیتم بودند. حتی برای من تریبونی هم آماده کرده بودند تا پس از اعلام تایید صلاحیتم برای آنها سخنرانی کنم. با اینکه به آنها گفتم که شخصا از تایید صلاحیتم ناامید شده​ام و بهتر است محل را ترک کنند، اما تا ساعت 5 صبح هم مردم جلوی دفتر من ماندند. نهایتا هم تایید نشدم ولی مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردم. محمدی که می​گفت تنها اتهامش برای رد صلاحیت می​تواند پیگیری امور مردم از مسائل قومیتی تا وضعیت دانشجویان ستاره​دار و مکاتبه برای آزادی برخی زندانیان باشد، افزود: تمامی این اقدامات در چارچوب وظایف نمایندگی بوده که از پیگرد مصون است. اما نمی​دانم چرا باید رد صلاحیت شوم و در عوض بستر برای فعالیت داوطلبین مورد حمایت برخی جریانات باز باشند. او که پیشنهاد دهنده چندین درخواست تحقیق و تفحص در حوزه مرتبط با کمیسیون کشاورزی بود و تمامی آنها را نیز به تایید و تصویب مجلس رسانیده بود؛ با بیان اینکه پس از رد صلاحیتش در انجام وظایف نمایندگی در مجلس هشتم کوتاهی نکرده است، ادامه داد: تلویزیون تصویر مرا در جلسات علنی بعد از انتخابات با این جمله پخش کرد که «وامانده​ها فعالتر از نمایندگانی که رای آورده​اند کار می کردند»!! جای تاسف دارد که نماینده ملت با چنین القابی در رسانه ملی معرفی می شود.




تاریخ انتشار : 8 فروردین 1391 20:38



» اخبار مرتبط:

  • شایعه ای که تاکنون صحت آن تایید نشد/تایید صلاحیت موحد
  • رد صلاحیت 35 نماینده مجلس هشتم
  • تایید صلاحیت 660 داوطلب استان تهران توسط شورای نگهبان
  • اصلاح طلبانی که رد صلاحیت شدند
  • وزارت کشور صلاحیت علی مطهری را رد کرد/عدم التزام به قانون اساسی، اسلام و ول ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler