مشروح اخبار


» داربام : کم‌لطفی به رزمندگان و به فراموشی سپردن فاتحان جنگ



 

پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز ؛  سخنگوی فرمانداری کهگیلویه گفت: رزمندگان در کنار شهدا و سایر ایثارگران با یک هدف مشترک جانفشانی کردند و نباید اینگونه فراموش شوند.

خبرگزاری فارس: کم‌لطفی به رزمندگان و به فراموشی سپردن فاتحان جنگ

 

سید محمود داربام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و فتح غرورآفرین خرمشهر اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس و سالروز فتح خرمشهر در سال گذشته برنامه‌های خوبی در شهرستان انجام شد.

وی افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرستان کهگیلویه در زمینه دفاع مقدس مورد بی‌لطفی اداره کل نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس و نیز گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر تاکنون برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان به اجرا درآمده است،‌ گفت: متأسفانه اداره نشر آثار دفاع مقدس توجه چندانی به گستردگی این فعالیت‌ها در کهگیلویه نداشته و حق شهرستان در این زمینه ضایع شده است.

وی با انتقاد از نادیده گرفتن رزمندگان واقعی دفاع مقدس نیز عنوان کرد: مطابق آنچه در ماده 44 قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی آمده است دولت باید به منظور استمرار توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت حفظ کرامت ایثارگران و همچنین آزادگان، جانبازان و افراد تحت تکفل آنان اقدامات لازم را انجام دهد.

داربام  ادامه داد: متأسفانه در شهرستان کهگیلویه به امورات رزمندگان، خصوصاً آن‌هایی که فاقد شغل هستند، رسیدگی نمی‌شود.

مسئول روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه با استناد به بند «ح» از این ماده قانونی گفت: دولت مکلف است به منظور کرامت و منزلت ایثارگران و رزمندگان نسبت به تأمین معیشت و پوشش بیمه‌ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند.

داربام با بیان اینکه در راستای اعطای تسهیلات بانکی اقداماتی از سوی سپاه پاسداران انجام شده است، خاطر نشان کرد: رزمندگان دیروز که سال‌ها در بدترین شرایط زیر باران گلوله‌های دشمن در راه دفاع از آب و خاک و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی جانفشانی کردند، نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرند.

وی متمایز کردن آنان از بقیه ایثارگران را اجحاف بزرگی در حق این پیشکسوتان دوران دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: سهم رزمندگان و ایثارگران در استواری بنیان نظام در هشت سال دفاع مقدس کمتر از جانبازان و آزادگان نبوده و استقامت و پایداری آنان بر کسی پوشیده نیست.

داربام ادامه داد: رزمندگانی که دیروز از فاتحان جنگ بودند امروز به فراموشی سپرده شده‌اند.

سخنگوی فرمانداری کهگیلویه با اشاره به سخنی از بنیانگذار کبیر انقلاب درباره پیشکسوتان جنگ گفت: حضرت امام (ره) فرمودند «نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند».

وی افزود: رزمندگان در کنار شهدا و سایر ایثارگران با یک هدف مشترک جانفشانی کردند و نباید اینگونه فراموش شوند.

داربام خواستار اهتمام ویژه اداره کل نشر آثار دفاع مقدس به شهرستان کهگیلویه شد و اظهار داشت: مطالبه حق شهرستان از این اداره کل، خواسته مردم شهرستان است.(فارس)




تاریخ انتشار : 4 خرداد 1392 12:02



» اخبار مرتبط:

  • نشست اتاق فکر دفاع مقدس در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • سرهنگ پاسدار "درفشی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ...
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح در دهدشت
  • 30 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در کهگیلویه اجرا می شود
  • بزرگداشت فتح خرمشهر در کهگیلویه برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler