مشروح اخبار


» جوانفکر: مشايي به صحنه انتخابات باز مي‌گردد



مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور ابراز اميدواري کرد که «فکر مي‌کنم و بسيار اميدوارم که با امعان نظر مقام معظم رهبري، آقاي مشايي نيز وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شود.»
علي‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با

 مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور ابراز اميدواري کرد که «فکر مي‌کنم و بسيار اميدوارم که با امعان نظر مقام معظم رهبري، آقاي مشايي نيز وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شود.»
علي‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با ايسنا در ارزيابي از روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري اظهار کرد: انتخابات اينک وارد مرحله رقابت ميان نامزدها شده است. اما هنوز شور و نشاط انتخاباتي کافي در کشور صورت نگرفته است. فکر مي‌کنم بايد همچنان صبوري کنيم و منتظر ورود چهره اصلي به صحنه انتخابات باقي بمانيم.
وي در بيان منظور خود از ورود چهره اصلي به صحنه انتخابات توضيح داد: آقاي اسفنديار رحيم مشايي و آقاي هاشمي رفسنجاني دو نامزد مطرح و مهم يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بودند که شوراي نگهبان قانون اساسي صلاحيت آن‌ها را براي شرکت در انتخابات احراز نکرده است. سرعت عمل آقاي هاشمي رفسنجاني در جمع‌آوري ستادهاي تبليغاتي‌اش و عدم ارائه درخواست به رهبر معظم انقلاب براي استفاده از حکم حکومتي، نشان مي‌دهد که وي شرايط بوجود آمده را کاملا مطلوب خود مي‌داند؛ زيرا با وضع موجود او به هدف اصلي‌اش يعني حذف مشايي يا گفتمان احمدي‌نژاد که همان گفتمان انقلاب اسلامي است، رسيده است. همه مردم به ياد دارند که در انتخابات سال 1388 آقاي هاشمي خواستار رياست جمهوري هر فرد ديگري به جز دکتر احمدي‌نژاد بود و او اينک خواسته ديرينه خود را با تصميم شوراي نگهبان محقق شده مي‌بيند.وي در پاسخ به اين سوال که آيا معتقديد هاشمي از عدم احراز صلاحيت خود خشنود است؟ گفت: دقيقا همين‌طور است. او مي‌داند که در رقابت با آقاي مشايي بازنده اصلي خواهد بود و براي هميشه از صحنه قدرت کنار زده خواهد شد. او حاضر به پذيرش خطر رقابت با گفتمان دکتر احمدي‌نژاد نيست و از همين رو نظر شوراي نگهبان را در خصوص عدم احراز صلاحيتش پذيرفته است؛ زيرا در اين صورت هم وارد رقابت با آقاي مشايي نشده و هم با عدم درخواست از مقام معظم رهبري به زعم خود راه را براي ورودآقاي مشايي به صحنه انتخابات مسدود کرده است.
مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور درباره واکنش هاشمي به نظر اعلام شده از سوي شوراي نگهبان نيز گفت: او براي نشان دادن اعتراض خود به نظر ابراز شده از سوي شوراي نگهبان، هيچ اقدامي را از مسيرهاي قانوني به عمل نياورده است که اين امر نشان مي‌دهد آقاي هاشمي ترجيح داده است به جاي اعتراض مستقيم، برخي افراد ذي نفوذ را به جانبداري از خود تشويق کند و از سوي ديگر و البته به زعم خودش به عنوان يک قهرمان از صحنه انتخابات کنار برود.وي درباره اين‌که با کنار رفتن هاشمي‌رفسنجاني از صحنه انتخابات، آيا احتمال تاييد صلاحيت مشايي همچنان وجود دارد؟ گفت: بله. اين احتمال همان چيزي است که به نظر مي‌رسد آقاي هاشمي رفسنجاني در محاسبات خود، روي آن حساب نکرده است.وي با تاييد اين احتمال که با نظر مقام معظم رهبري، مشايي وارد عرصه رقابت‌هاي انتخابات شود و هاشمي‌رفسنجاني از صحنه انتخابات محروم شود، گفت: مسئوليت اين امر نيز متوجه خود آقاي هاشمي رفسنجاني است. او در اين زمينه هيچ درخواستي را به رهبر معظم انقلاب ارائه نکرده است و نبايد توقع داشته باشد که عدم احراز صلاحيت او در انتخابات رياست جمهوري مورد تجديد نظر قرار گيرد.اما آقاي مشايي به طور مستمر گفته است که تا آخرين لحظه به تاييد صلاحيت خود اميدوار است. البته اين احتمال نيز از نظر دور نيست که مقام معظم رهبري بدون توجه به رفتار آقاي هاشمي، در خصوص تاييد صلاحيت وي نيز دخالت کنند.
جوانفکر در پيش‌بيني از آينده انتخابات هم گفت: فکر مي‌کنم و بسيار اميدوارم که با امعان نظر مقام معظم رهبري، آقاي مشايي نيز وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شود که در اين صورت شور و هيجان زيادي به انتخابات تزريق خواهد شد و انشاء الله با مشارکت بالاي مردم شاهد تحقق حماسه سياسي در کشور خواهيم بود، حماسه اي که آثار و تبعات آن فرامنطقه اي و جهاني است.



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1392 04:43



» اخبار مرتبط:

  • غيبت شاهرودي درجلسه ردصلاحيت هاشمي
  • يک لحظه هم به انتخابات خبرگان فکر نکرده ام
  • تحليل فوتبالي زيباکلام از فضاي انتخابات
  • حال هاشمي و ظرفيت نظام
  • احتمال نامزدي "مشايي" در انتخابات آتي
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام