مشروح اخبار


» خبرتکمیلی از حادثه رفسنجان /دستگیری 3مظنون



روز پنجشنبه پخش خبری مبنی بر مسمومیت عده زیادی بر اثر مصرف نوشیدنی سمی، شهر رفسنجان را در شوک فرو برد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این رابطه در گفتگو با...


 پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز : بر اثر مصرف نوشیدنی سمی در رفسنجان، پنج نفر جان خود را از دست دادند.

روز پنجشنبه پخش خبری مبنی بر مسمومیت عده زیادی بر اثر مصرف نوشیدنی سمی، شهر رفسنجان را در شوک فرو برد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از بامداد دیروز(پنجشنبه) ساعت سه بامداد اولین مورد مسمومیت با نوشیدنی سمی به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب( ع) مراجعه و مورد درمان قرار می گیرد و بلافاصله مورد بعدی مراجعه می کند.

دکتر حمید نجم الدینی افزود: به خاطر اینکه احتمال داده می شد موارد بیش از اینها باشد ستاد بحران شهرستان با حضور اعضا تشکیل شد. آماده باش اعلام و برنامه ریزی منسجم انجام شد تا بتوان تلفات بحران احتمالی را به حداقل رساند. در این رابطه از طریق پیامک هشدارهایی برای شهروندان رفسنجان ارسال شد.




                                                                                                                                                   alt 

وی با بیان اینکه فراخوان نیروها نیز انجام شد، ادامه داد: تا قبل از ظهر پنجشنبه 75 تا 80 نفر به اورژانس مراجعه کردند که این وضع تا بعدازظهر ادامه داشت و در این زمینه تختهای اضافی نیز برای بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) در نظر گرفته شد.

این مسئول بیان داشت: هم اکنون تعدادی از افرادی که از این نوشیدنی سمی استفاده کردند در کما بسر می برند، تعدادی بینایی کامل خود را از دست داده اند و تعدادی نیز در حال دیالیز شدن هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان علی ابن ابیطالب( ع) رفسنجان جوابگوی مراجعه کنندگان نبود با هماهنگی بیماران را به شهرستانهای همجوار کرمان، زرند، سیرجان و شهربابک اعزام کردیم که خوشبختانه این عزیزان همکاری خوبی با ما داشتند.
نجم الدینی با اشاره به آماده باش مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان رفسنجان، افزود: در مجموع تاکنون بیش از 200 نفر بر اثر مصرف نوشیدنی سمی در مراکز درمانی شهرستان رفسنجان و شهرستانهای اطراف بستری شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پاسخ به این سوال که عامل مسمومیت چه ماده ای بوده است، گفت: نمونه خون این افراد به آزمایشگاه رفرنس در مرکز استان کرمان و تهران ارسال شده تا عامل مسمومیت مشخص شود. اما متخصصان با توجه به علائم از جمله نابینایی، مشکلات کلیوی برای این افراد، عامل آن متانول می دانند.

مرگ قطعی 5 نفر تاکنون/ دستگیری 3 مظنون

در همین حال دادستان رفسنجان آخرین آمار مرگ و میر ناشی از نوشیدنی سمی در رفسنجان را تا لحظه مخابره این خبر، 5 نفر اعلام کرد.

محمود علیزاده پنجشنبه شب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون بر اثر مصرف نوشیدنی سمی در رفسنجان، مرگ پنج نفر به طور قطعی اعلام شده است.

این مسئول قضائی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تاکنون کسی در این رابطه دستگیر شده است، گفت: تاکنون در این رابطه 3 نفر مظنون دستگیر شده اند که تحقیقات ما هنوز ادامه دارد.



تاریخ انتشار : 10 خرداد 1392 16:29



» اخبار مرتبط:

  • شام مرگبار در بندرعباس سه نفر را کشت
  • در پی مصرف الکل متانول؛مسمومیت 298 تن/مرگ 5نفر
  • فاجعه در رفسنجان / ۵ کشته و ۷ نفر در کما تا این لحظه
  • مسموميت 26 نفر با خوردن قارچ سمي
  • مسمومیت 14 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler